Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-08@02:28:24 GMT

این نقاشی‌ها حالتان را خوب می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۱۲۹۳

این نقاشی‌ها حالتان را خوب می‌کنند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، یک روانپزشک ایرلندی معتقد است که طبیعت و مناظر طبیعی، نیرو بخش‌ترین تجربه بصری برای انسان هستند. او می‌گوید، وقتی انسان در برابر منظره‌های زیبای طبیعت قرار می‌گیرد، برخلاف وقتی که با سر و صدا و شلوغی شهرها احاطه شده، تمام حواسش را غرق در زیبایی طبیعت می‌کند.

البته او تنها روانپزشکی نیست که چنین نظری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از روانشناسان دنیا به تاثیر طبیعت در ایجاد آرامش و بهبود حالات روحی انسان اذعان کرده‌اند.

تاثیر مناظر زیبای طبیعی بر انسان، تنها محدود به مشاهده مستقیم نیست، بلکه مشاهده عکس‌هایی از طبعیت و یا تابلوهای نقاشی با موضوع طبیعت نیز تاثیری مشابه خواهند گذاشت. بسیاری از تابلوهای نقاشی با موضوع طبیعت به سبب حس آرامش بخشی که منتقل می کنند شناخته شده اند. از این رو در شرایط کنونی که همه گیری بیماری کرونا سبب افزایش اضطراب و ناراحتی‌های روحی میان مردم جهان شده است، مراقبه هنری می‌تواند راه حلی برای بهبود اوضاع روحی مردم باشد.

برخی از نقاشان جهان به سبب اینکه با استفاده از نقاشی‌هایشان در انتقال حس آسودگی و آرامش به بیننده مهارت دارند، شناخته شده‌اند. مانند: کلود مونه ـ نقاش فرانسوی (۱۹۲۶-۱۸۴۰)، ایوان ایوازوفسکی ـ نقاش روسی (۱۹۰۰-۱۸۱۷)، جورج کول ـ نقاش انگلیسی (۱۸۸۳-۱۸۱۰) و فردریک ادوین چرچ ـ نقاش آمریکایی ـ (۱۹۰۰-۱۸۲۶).

در ادامه چند تابلو با موضوع طبیعت زیبا و آرامش بخش معرفی شده است:

تابلو «باغی در سانت ـ آدرس» اثر کلود مونه در سال ۱۸۶۷ ترسیم شده است. این نقاشی به سه بخش آسمان، دریا و باغ تقسیم می‌شود و به سبب گل‌های رنگارنگش، حس فصل بهار را برای بیننده تداعی می‌کند.

تابلو «دریای سیاه در شب» اثر ایوان ایوازوفسکی در سال ۱۸۷۹ ترسیم شده است. تضاد تاریکی شب و نور ماه در این نقاشی منظره زیبایی را خلق کرده است. یک کشتی نیز در اواسط تابلو به چشم می‌خورد. هر چند که نقاشی های ایوازوفسکی در نهایت واقع گرایانه هستند اما سحر و جادویی دارند که صحنه‌های واقعی را خیال انگیز می‌نمایانند.

تابلو «آبشار نیاگارا» اثر فردریک ادوین چرچ، نمایی پانوراما از آبشار را نمایش می‌دهد و آنقدر دقیق ترسیم شده که گویی با تماشایش صدای آبشار به گوش می‌رسند.

تابلو «استراحت پس از برداشت» اثر جورج کول در سال ۱۸۶۵ ترسیم شده است. این تابلو نیز از سه قسمت بالا آسمان آبی، وسط مزارع و در پایین محصول برداشت شده و سه کشاورز که مشغول استراحت هستند، تشکیل شده است.

کد خبر 651138 برچسب‌ها هنرهای تجسمی هنر نقاشی - نقاشان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هنرهای تجسمی هنر نقاشی نقاشان ترسیم شده ـ نقاش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۱۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز/ قیمت‌ها ریزشی شد

قیمت طلا و ارز در بازار تهران امروز با کاهش همراه شده و هر گرم طلای ۱۸ عیار به کانال ۳.۳ میلیونی، سکه طرح جدید به کانال ۴۰ میلیونی و دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازگشته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، قیمت انواع سکه، طلا و ارز در بازار داخلی نسبت به روزهای قبل با کاهش همراه شده و مشاهدات میدانی خبرنگار تسنیم از بازار ارز بیانگر خلوتی محسوس این بازار نسبت به هفته های قبل است.

قدرت نظامی پشتوانه ثبات اقتصاد/ریزش دلار به‌سمت کانال 50هزار

 

کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز بعد از عملیات وعده صادق و پاسخ محکم ایران به اسرائیل و ناتوانی رژیم صهیونیستی آغاز شد و در روزهای قبل نیز با وجود تلاش دلال‌ها و سفته بازان برای مقاومت در برابر ریزش بیشتر قیمت‌ها، همچنان ادامه دارد.

بازگشت آرامش به منطقه و فروکش کردن خبرهای مربوط به جنگ و درگیری به همراه خبرهای مثبت سیاسی، سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان و رفت‌و امدهای سیاسی دیگر مسئولان،  سفر گروسی، رئیس سازمان انرژی اتمی به تهران، حضور پررنگ بازارساز در بازار ارز و ... از مهمترین دلایل کاهش ادامه دار قیمت ارز محسوب می شوند.

قیمت دلار در روزهای نخست هفته قبل برای ساعتی به کانال 50 هزار تومان هم بازگشته بود ولی در طول هفته به دلیل برخی خبرها درباره مالیات بر عایدی سرمایه و اعتصاب طلافروشان بازار وارد فاز افزایشی شد. برهمین اساس نیز دلار در بین کانال 61 تا 62 هزار تومان در نوسان بود. قیمت هر گرم طلای 18 عیار هم که تا 3.3 میلیون تومان پایین آمده بود در طول هفته بازهم به کانال 3.5 میلیون رسید ولی خیلی دوام نیاورد.قیمت سکه هم تا 43 میلیون تومان بالا رفته بود که آنهم دوام نداشت.

با این حال قیمت دلار از ظهر امروز باردیگر به مرز 60 هزار تومان رسید و هم اکنون دلار در معاملات بازاری‌ها وارد کانال 50 هزار تومان شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز وارد کانال 3.3 میلیونی و قیمت سکه طرح جدید نیز وارد کانال 40 میلیون تومان شده است.

مشاهدات میدانی از بازار ارز نیز بیانگر کاهش محسوس معاملات است و برخلاف روزهای پرتنش بازار دیگر خبری از هیاهو بین دلال‌ها نیست. قیمت دلار در کف بازار به مرز 60 و 50 هزار تومان رسیده است؛ طبق روال سابق، برخلاف تعداد بالای فروشنده در بازار امروز هم خریدار چندانی در بازار مشاهده نمی شود. هم اکنون دلال‌ها دلار را در کانال 59 هزار تومان از مردم می خرند. قیمت سکه طرح جدید نیز 40 میلیون و 600 هزار تومان اعلام می شود.

به گفته فعالان بازار، باتوجه به خبرهای مثبت سیاسی و حضور پرقدرت بازارساز در بازار و افزایش عرضه درهم باید در روزهای آینده شاهد ادامه روند کاهشی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آثار رضا مافی به موزه هنرهای معاصر می‌رود/نمایش برگزیده‌ای ازآثار
  • جمع آوری بیش از ۴۵۰ مورد زوائد بصری در قزوین
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • منیعی: خطیر آرامش نکونام را گرفت؛ استقلال با هوش باشد قهرمان می‌شود
  • (ویدئو) خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز
  • نمی‌توانم نسبت به ظلم و نسل‌کشی در غزه بی‌تفاوت باشم
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز/ قیمت‌ها ریزشی شد
  • ذره‌بین در دست هنرمندان: خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین (فیلم)
  • آموختن اتول‌رانی زیر تابلو پرستو | مسئول آموزش رانندگان یک افسر روسی بود