Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر؛ دیلی میل نوشت، محققان کانادایی دریافتند موش‌های بارداری که از استویا یا آسپارتام (دو مورد از رایج‌ترین شیرین‌کننده‌ها) استفاده می‌کردند بچه‌هایی چاق‌تر داشتند.

محققان معتقدند این یافته‌ها ممکن است در مورد مادران باردار نیز صدق کند، زیرا مجموعه‌ای از مطالعات دیگر مشابه آن را در انسان‌ها نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«رایلین ریمر»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالگری کانادا، گفت: «رژیم غذایی مادر در دوران بارداری برای سلامت کوتاه مدت و بلندمدت نوزادان بسیار مهم است.»

شیرین کننده‌های مصنوعی، یک جایگزین واقعاً مفید برای افراد مبتلا به دیابت هستند که نیاز به مراقبت از سطح قند خون خود دارند و در عین حال از غذاهای مورد علاقه خود لذت می‌برند.

شیرین‌کننده‌ها مانند شکر طعم شیرینی دارند، اما چیزی که آنها را متمایز می‌کند این است که پس از مصرف، سطح قند خون را افزایش نمی‌دهند.

محققان این مطالعه، موش‌های باردار را به سه گروه تقسیم کردند. به برخی آسپارتام، به برخی دیگر استویا، و به گروه سوم موش‌های باردار آب داده شد. کودکان آن‌ها به محض تولد، وزن شدند.

آنها دریافتند نوزادان متولد شده از مادرانی که با شیرین کننده ها تغذیه شده بودند، وزن بیشتری داشته و درصد چربی بدنشان بالاتر بود.

منبع: مهر این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بارداری چاقی نوزاد شیرین کننده های مصنوعی چاقی نوزاد شیرین کننده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۱۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلیشا ؛ هدیه ای برای روز تولد زوندا (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
  • محل دفن افلاطون کشف شد | رمزگشایی طومارهای باستانی از طریق هوش موصنوعی
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • چرا ربات‌ها و هوش مصنوعی هنوز به گرد پای حیوانات نرسیده‌اند؟
  • با ۲٫۵ ساعت انتظار، الماس خودتان را بسازید
  • بهترین زمان برای تولد نوزاد (فیلم)
  • آلیشا ؛ هدیه ای برای روز تولد زوندا (عکس)