Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@08:18:26 GMT

راهکارهای داشتن یک خرید اینترنتی امن

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۲۳۸۷

راهکارهای داشتن یک خرید اینترنتی امن

ایسنا/چهارمحال و بختیاری کارشناس کسب و کارهای مجازی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، گفت: اصلی‌ترین مورد برای اطلاع از معتبر بودن یک فروشگاه اینترنتی توجه به این موضوع است که فروشگاه اینترنتی در سایت فروش خود دارای نشان اعتماد الکترونیکی باشد و این موضوع بیانگر این است که فروشگاه اینترنتی موردنظر از وزارت صنعت, معدن و تجارت مجوز اولیه فروش را دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی بهداروند در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص راهکار برای داشتن یک خرید اینترنتی امن، اظهار کرد: فروشگاه‌های اینترنتی دارای اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی هستند که لازم است تمامی فروشگاه‌های اینترنتی از این اتحادیه پروانه کسب اخد کنند، در حقیقت مانند کسب و کارهای فیزیکی در سطح شهر که برای گرفتن پروانه کسب اقدام می‌کنند، فروشگاه‌های اینترنتی نیز پس از طی مراحلی از اتحادیه کشوری پروانه کسب دریافت می‌کنند.

کارشناس کسب و کارهای مجازی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین موضوعی که امروزه در جامعه نیز شناخته شده، دریافت نشان اعتماد الکترونیکی یا E-Namad از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت است که فروشگاه‌های اینترنتی پس از اخذ این نشان اعتماد الکترونیکی از وزرات صمت می‌توانند برای دریافت پروانه کسب اقدام کنند.

وی ادامه داد: بنابراین اصلی‌ترین مورد برای اطلاع از معتبر بودن یک فروشگاه اینترنتی توجه به این موضوع است که فروشگاه اینترنتی در سایت فروش خود دارای نشان اعتماد الکترونیکی باشد و این موضوع بیانگر این بوده که فروشگاه اینترنتی موردنظر از وزارت صنعت, معدن و تجارت مجوز اولیه فروش را دریافت کرده است، همچنین اگر فروشگاه اینترنتی از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی پروانه کسب دریافت کرده باشد، علامت مخصوص اتحادیه نیز در سایت فروشگاه قابل مشاهده است.

بهداروند عنوان کرد: بنابراین زمانیکه یک فروشگاه اینترنتی دارای پروانه کسب از از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و همچنین نشان اعتماد الکترونیکی باشد، یعنی کاملا معتبر و قابل اعتماد است و فروشگاه‌هایی که در سایت خود دارای این دو نشان نباشند، معتبر نیستند و احتمال ایجاد مشکل برای خریدارن این سایت‌ها وجود دارد، البته این موضوع تنها مختص فروشگاه‌های اینترنتی است که از طریق سایت اقدام به فروش محصولات خود می‌کنند.

کارشناس کسب و کارهای مجازی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: برای فروشگاه‌هایی که در اپلیکیشن اینستاگرام صفحه فروش دارند نیز امکان اخذ پروانه کسب و یا نشان اعتماد الکترونیکی وجود ندارد و بنابراین اعتماد به چنین فروشگاه‌هایی برای خرید با سختی بیشتری رو به‌رو است، البته در این فضا نیز فروشگاه‌های بسیاری وجود دارد که به درستی کار خود را انجام می‌دهند، اما احتمال وجود فروشگاه‌های نامعتبر نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین بهترین و مطمئن‌ترین راه برای سنجش اعتبار یک فروشگاه اینترنتی بررسی سایت فروش آن و دقت به داشتن نشان پروانه کسب و یا اعتماد الکترونیکی است و یکی از الزامات کسب این دو نشان و انجام فروش اینترنتی نیز داشتن سایت درنظر گرفته شده، اما داشتن اپلیکیشن اختیاری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه چهارمحال و بختیاری خرید اینترنتی فروشگاه های اینترنتی یک فروشگاه اینترنتی فروشگاه اینترنتی چهارمحال و بختیاری کسب و کارهای مجازی اتحادیه کشوری معدن و تجارت پروانه کسب سایت فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۲۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیط فروشی بازی پرسپولیس و آلومینیوم آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir

سامانه بلیت فروشی بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک به نشانی footballeticket.ir آغاز به کار کرد. قیمت بلیت دیدار پرسپولیس و آلومینیوم اراک در سامانه فوتبال‌تیکت مورد توجه کاربران فضای مجازی برای خرید است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و آلومینیوم اراک در چارچوب رقابت‌های مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی ایران از ساعت ۱۸:۱۵ _جمعه هفتم اردیبهشت_ در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد.

پس از صدور مجوز فروش بلیت دیدار پرسپولیس و آلومینیوم اراک سامانه فروش بلیت این دیدار از ساعاتی پیش در دسترس قرار گرفته است و هواداران می‌توانند بلیت این دیدار را از درگاه رسمی بلیت‌فروشی باشگاه آلومینیوم اراک دریافت کنند. ‌

سامانه خرید بلیط پرسپولیس و آلومینیوم اراک

تماشاگرانی که تمایل به خرید بلیت دیدار پرسپولیس و آلومینیوم اراک را دارند، می‌توانند از طریق سامانه footballeticket.ir برای خرید بلیت اقدام کنند.

کد خبر 747362

دیگر خبرها

  • حواله علی پی
  • خرید شکلات تلخ بهتر است یا  شکلات شیرین؟
  • چرا افراد معروف برای خرید فالوور، خرید فالوور اینستاگرام را انتخاب می‌کنند؟
  • اروز: اخبار فروش حواله خوردو جانبازان از اساس دروغ است!
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • تعلل کویرتایر در تحویل فروش های اینترنتی
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و آلومینیوم آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir