Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ابراهیم رضایی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره سفر رییس جمهور به روسیه گفت: سفر آیت الله رییسی به روسیه جزو مهمترین اقدامات و برنامه‌های ایشان در سیاست خارجی است. روسیه کشوری بسیار موثر در نظام بین الملل است و جایگاه مهمی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: محور رایزنی‌های آیت الله رییسی در مسکو در حوزه اقتصادی است و در این سفر درباره تقویت روابط ایران و روسیه و افزایش صادرات به این کشور تبادل نظر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رقم صادرات ایران به روسیه حدود ۳ میلیارد دلار است که این رقم می‌تواند به ۲۵ میلیارد دلار هم برسد. دو کشور در بخش‌های انرژی، ارتباطات، کشاورزی، ‌ بازرگانی، حمل ونقل، دفاعی، گردشگری می‌توانند روابط خود را توسعه دهند.

رضایی اضافه کرد: روسیه این ظرفیت را دارد که به شریک مهم تجاری و راهبردی ایران تبدیل شود و انتظار می‌رود در این سفر سطح تعاملات دوجانبه در زمینه‌هایی مانند صادرات و همکاری‌های منطقه ای و بین المللی و مبارزه با تروریسم افزایش یافته یابد.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه با اشاره به حضور وزیرنفت در هیات همراه رییس جمهور گفت: سواپ گاز و نفت هم می‌تواند در این سفر مورد بررسی و توافق طرفین قرار بگیرد. علاوه بر این پیگیری عضویت دائم ایران در اتحادیه اورآسیا در راستای خنثی سازی تحریم‌ها از جمله اهدافی است که برای سفر رییس جمهور در نظر گرفته شده است.

وی افزود: انعقاد پیمان پولی دوجانبه بین دو کشور برای تقویت مواضع دو کشور هم از دیگر محورهای سفر آیت الله رییسی به روسیه است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفر رییس جمهور مقدمه‌ای برای جهش و توسعه ارتباطات بین  ایران و روسیه است، عنوان کرد: توسعه روابط بین ایران و روسیه حتما سبب ناخشنودی و عصبانیت غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها خواهد شد. چرا که آنها منافع خود را در ناامن کردن منطقه می‌بینند و به خوبی می‌دانند ارتباط بین ایران و روسیه سبب تامین امنیت منطقه و ثبات در غرب آسیا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:  این کشورها و جریان غرب گرای داخل از ارتباط بین ایران و روسیه استقبال نخواهند کرد و همچنان ایران‌هراسی و روسیه‌هراسی را در دستور کار قرار خواهند داد و برای تضعیف این ارتباطات از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله رییسی امروز چهارشنبه با دعوت رسمی رییس‌جمهوری فدراسیون روسیه با هدف گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بین دو کشور تهران را به مقصد مسکو ترک کرد.

حضور و سخنرانی در نشست عمومی مجلس دوما، ‌ دیدار با ایرانیان مقیم روسیه و نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی روس از دیگر برنامه‌های رییس‌جمهور در این سفر دو روزه است.

برچسب‌ها مسکو جمهوری اسلامی ایران روسیه تروریسم ابراهیم رضایی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو جمهوری اسلامی ایران روسیه مسکو جمهوری اسلامی ایران روسیه تروریسم ابراهیم رضایی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نفت آیت الله رییسی ایران و روسیه سیاست خارجی رییس جمهور دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۲۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی دراین نشست با اشاره به سفر قریب الوقوع رییس جمهوربه گیلان گفت: مدیران استان باید با هم افزایی وبرنامه ریزی بدون عجله مشکلات و موانع پیشرفت استان را احصا و در سفر رییس جمهور آنها را پیگیری و مطالبه کنند.

ابراهیم نجفی با اشاره به مشکلات زیرساختی گیلان گفت: به رغم تلاش مسئولان ، اما در حوزه کشاورزی ، اقتصاد دریامحور ، اشتغال و دیگربخش‌ها مشکلات و موانع پیشرفت وجود دارد که باید برای رفع آنها اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی همچنین تعیین قیمت خرید تضمینی برنج را از مطالبات مهم استان گیلان از دولت دانست و افزود: در سفر رییس جمهور به جد این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان هم در این نشست با تاکید برتسریع بخشی طرح‌های مهم استانی وشهرستانی گفت: باید برای جذب اعتبارات طرح‌های مهم واولویت داربررسی و مشخص شود.

محمد رضا رستمی افزود: برگزاری این نشست‌ها می‌تواند به همفکری بیشتر برای توسعه استان و شفافیت اعتبار بخشی به طرح‌ها کمک کند.

همچنین در این نشست آقایان احمدی سنگری، سید علی آقازاده و جبارکوچکی نژاد نمایندگان مردم شهرستان رشت وخمام، حسن محمد یاری نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال، سید کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا و رسول فرخی نماینده لاهیجان و‌سیاهکل در مجلس شورای اسلامی دیدگاه‌ها خود را در خصوص رفع موانع توسعه استان بیان کردند.

دیگر خبرها

  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم