Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد آزاد از راه اندازی مجدد کارخانه کشت و صنعت کوثر رامسر خبر داد و گفت: میزان تولیدات و نوع بهره گیری از مرکباتی که به این کارخانه آورده می‌شود خیلی بیشتر و متنوع شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، محمد آزاد صبح امروز در بازدید از شرکت تعاونی باغداران مرکبات کوثر شهرستان رامسر اظهار کرد: از سال‌های گذشته با پیگیری و تلاش هایی که مسئولان وقت انجام دادند و همینطور با همکاری و مشارکت مردم این شرکت تعاونی شکل گرفت و مهمترین کار آن تهیه کنسانتره از مرکباتی که تحویل این شرکت داده میشد بود که از بدو بهره برداری وتاکنون فراز و نشیب های خیلی زیادی را طی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این مجموعه حدود شش هکتار بوده و از ظرفیت بسیار خوب و در نقطه بسیار مناسب شهری قرار دارد و احداث کارخانه همراه با تجهیزات و امکانات مناسب در آن انجام شده است.
آزاد تصریح کرد: این شرکت تعاونی خدمات بسیار خوبی عرضه میکند و حدود ۱۰ هزار نفر عضو آن هستند و در سال‌های گذشته و هم اکنون خدمات ان ارزنده بوده است.
فرماندار رامسر با اشاره به یخ زدگی سال ۹۶، برف سال ۹۲، و یخ زدگی سال ۹۵ در شرق استان گفت: در این شرایط همه مسئولان از متولیان این شرکت و کارخانه میخواستند که همچنان به فعالیت خود ادامه بدهند و اقداماتی را داشته باشند که این مهم خوشبختانه انجام گرفت و دولت هم تا آنجایی که می‌توانست حمایت‌های بسیارخوبی را انجام داد.
وی افزود: دولت بعد از سال ۹۵ در این حوزه حمایت کرد و کارخانه توانست روی پای خود بایستد، اما همچنان پاره ای از مشکلات انباشته شده ناشی از سالهای گذشته این شرکت را رنج میداد و بسیار اذیت می کرد، به گونه‌ای که متولیان شرکت بارها تصمیم گرفته بودند ادامه فعالیت این شرکت با این شرایط امکان‌پذیر نیست اما با حمایت‌هایی که به هر حال دولت در سطح ملی، استانی و همینطور شهرستانی نیاز بود انجام گرفت و توانستند شرایط بحرانی را سپری کنند.
آزاد خاطر نشان کرد: در دوسال گذشته به جهت تغییر مدیریت هم در هیئت مدیره ، مدیر عامل و در حوزه بازرسی سبب شد این کارخانه شتاب بیشتری در فعالیت خود نسبت به گذشته داشته باشد و مکرر و متعدد با حضور نماینده مجلس، مسئولان ملی، استانی و شهرستانی بازدید از شرکت داشته ایم.
وی تصریح کرد: به اتفاق اعضای ستاد تنظیم بازار شهرستان رامسر بازدید از این کارخانه و شرکت داشتیم و شاهد این بودیم که فعالیت این کارخانه نسبت به سنوات گذشته بسیار بهتر شده و اتفاق خیلی خوبی در این کارخانه رقم خورده است هم سال گذشته و هم امسال میزان تولیدات و نوع بهره گیری از مرکباتی که آورده میشود خیلی بیشتر ومتنوع شده است.
آزاد افزود: در سابق شاید فقط از کنسانتره آن استفاده می‌کردند، اما امروزه از بخش‌های مختلف آن اسانس‌های مختلف، روغن های مختلف و همینطور بهره برداری های دیگر هم در حوزه غذایی و همینطور در حوزه دامی از آن استفاده میشود که نیاز است همچنان این روند ادامه پیدا کند.
فرماندار رامسر گفت: مدیر عامل و هیئت مدیره تمام تلاش شان را انجام دادند که میزان زیان انباشته سالهای گذشته را کاهش دهند که مدیرعامل و هیئت مدیره گزارش دادند شرایط خیلی بهتری را در تامین منابع مالی نسبت به گذشته دارند و اقدامات خوب این روند همچنان بایستی پیدا کند.
این مسئول افزود: کاری که به هر حال به نظر می رسید قبلا ها باید اتفاق می افتاد و اینجا را در قالب کشت و صنعت میدیدند به هر دلیل انجام نشد و الان در تامین مرکبات دچار مشکل است گرچه کشاورزان عزیز همچنان توجه و نگاه ویژه خود را به این شرکت دارند.
وی خاطر نشان کرد: در گذشته بحث‌های زیست محیطی واقعاً مشکل داشت و زرد آب ها روانه دریا میشد با این حال متولیان شرکت مدیریت کردند و تا حدود بسیار زیادی حل شد و امروزه تقریباً هیچ آسیبی به حوزه محیط زیست وارد نمیکند و اینها همه حکایت از تلاشها و پیگیریهای هیئت مدیره و مدیرعامل و بازررسین و حمایت‌هایی که دولت محترم، مسئولان ملی، استانی و شهرستانی،استاندار محترم، نماینده مجلس، امام جمعه و معاونین استاندار و مسولان حوزه صنعت معدن و تجارت کشور ،استان و شهرستان دارد و در ادامه هم مصمم هستیم که این حمایت‌ها را به هر طریق ممکن نسبت به این کارخانه و شرکت داشته باشیم.
وی افزود: از اصحاب رسانه کمال تقدیر و تشکر را داریم که همیشه پیگیر موضوعات مختلف در حوزه شهرستان هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: هیئت مدیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۲۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد

نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی در صنعت نفت، با حضور معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری و دست‌اندرکاران این حوزه تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار شانا، وحیدرضا زیدی‌فرد دیروز (سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت‌) در نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی در صنعت نفت، با بیان اینکه کاربرد هوش مصنوعی در صنعت نفت امروزه به بحثی مهم در جهان بدل شده است، گفت: این فناوری به‌قدری مهم است که مقام معظم رهبری در سخنان خود در سال ۱۴۰۰ تأکید کردند ایران باید جزو ۱۰ کشور برتر جهان در حوزه هوش مصنوعی قرار گیرد.

وی ادامه داد: البته مجموعه اقدام‌های مثبت انجام‌شده در صنعت نفت و در کشور در زمینه توسعه استفاده از هوش مصنوعی، هنوز با خواسته‌های مقام معظم رهبری فاصله دارد. به نظر می‌رسد دلیل اصلی این فاصله، وجود بوروکراسی اداری و ملاحظه‌های امنیتی درباره جلوگیری از حمله‌های سایبری باشد. البته رعایت دستورعمل‌های سازمان حراست صنعت نفت و سازمان پدافند غیرعامل کشور در این زمینه نیز اهمیت بسیاری دارد.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری، توسعه هوش مصنوعی در صنعت نفت ایران را نیازمند عزم جدی مدیران و دست‌اندرکاران این صنعت دانست و افزود: برای تحقق این موضوع نیازمند نقشه‌راه واحد و عملیاتی، با درنظرگرفتن ملاحظات موجود هستیم. وزیر نفت اواخر پارسال دستور لازم برای تشکیل کارگروه راهبری به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی در صنعت نفت را ابلاغ کرد که امروز، پس از فعالیت‌های مقدماتی، شاهد تشکیل نخستین نشست این کارگروه هستیم. به نظر می‌رسد پس از این نشست به‌سرعت با هماهنگی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و دیگر نهادهای ذی‌ربط، برنامه‌های راهبری تدوین و سیاست‌گذاری در حوزه هوش مصنوعی در صنعت نفت انجام شود.

زیدی‌فرد با تأکید بر استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی برای تدوین برنامه‌های راهبردی و سیاست‌گذاری در حوزه هوش مصنوعی در صنعت نفت با رعایت الزامات امنیتی بیان کرد: هم‌اکنون سه اداره ‌کل‌ زیرمجموعه معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، با متولی‌گری اداره کل نظام فنی و اجرایی و ارزشیابی طرح‌ها در حال تحقیق و بررسی برای توسعه هوش مصنوعی در این صنعت هستند.

در ادامه این نشست، پرویز سنگین، مدیرکل نظام فنی و اجرایی و ارزشیابی طرح‌های وزارت نفت با اشاره به دستور وزیر نفت مبنی بر تشکیل کارگروه راهبری به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی در صنعت نفت تصریح کرد: در دو سال اخیر سه بانک اطلاعاتی در زمینه‌های مختلف همچون اعضای کارگروه راهبری، متخصصان و فعالیت‌های انجام‌شده از سوی شرکت‌های اصلی در حوزه هوش مصنوعی تهیه شده است.

برگزاری دوره‌های آموزشی صنعت نفت در حوزه هوش مصنوعی

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی صنعت نفت در حوزه هوش مصنوعی با استفاده از استادان مطرح داخلی کشور در آینده نزدیک خبر داد و افزود: تلاش می‌شود که در این حوزه مسائل و موارد مهم ازجمله ملی‌سازی استانداردهای تخصصی بین‌المللی، مطالعه تطبیقی و بهینه‌کاوی راهبردها و نقشه‌راه شرکت‌های برتر نفت و گاز دنیا (۱۲ شرکت برتر)، احصا و تجمیع پروژه‌ها و اقدام‌های انجام‌شده و در حال اجرا از سوی شرکت‌های اصلی، اداره‌های کل ستادی و سازمان‌های تابع (نظیر پژوهشگاه صنعت نفت، پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت، ...) و امنیت سایبری نیز به‌طور کامل مدنظر قرار گیرد. انتظار می‌رود راهبرد کلان و نقشه‌راه توسعه و به‌کارگیری هوش مصنوعی با مشارکت همه ذی‌نفعان داخل و خارج از صنعت نفت تهیه و تدوین شود.

عظیم کلانتری‌ اصل، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت نیز در این نشست با اعلام آمادگی این مرکز علمی برای اجرای پروژه‌های هوش مصنوعی در سطح صنعت نفت در مقیاس کوچک، گفت: در حوزه هوش مصنوعی در این صنعت در ابتدای راه هستیم، ازاین‌رو باید بدون فوت وقت در این زمینه آغازبه‌کار کنیم.

وی با بیان اینکه بهتر است در صنعت نفت برای استفاده از هوش مصنوعی سراغ بخش‌های کم‌ریسک‌تر همچون منابع انسانی و بهداشت و درمان برویم و بعد آن را در بخش‌های صنعتی همچون پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها توسعه دهیم، گفت: برای اجرای بهتر این فناوری باید فرهنگ‌سازی‌های لازم میان نیروی انسانی نیز در دستور کار قرار گیرد.

براساس این گزارش، در نخستین نشست «کارگروه راهبری به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی در صنعت نفت»، نمایندگانی از امور استانداردها و ضوابط فنی معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و روباتیک، معاونت علمی، فناوری و اقتصادی دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، امور پژوهش وزارت نفت، امور فناوری وزارت نفت، مدیریت توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و دولت هوشمند وزارت نفت، پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت، امور پژوهش و فناوری چهار شرکت اصلی تابعه وزارت نفت، اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مرکز رصد شرکت ملی نفت ایران و سازمان حراست، به بیان دیدگاه‌ها و چالش‌های موجود در بحث توسعه هوش مصنوعی در صنعت نفت پرداختند.

دیگر خبرها

  • امید تازه در پروژه ۱۰ساله لرستان/ برج‌های دوقلو احیا می‌شود؟
  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان
  • قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد