Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان، سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در سال جاری با حضور سید محمدرضا هاشمی، استاندار و رییس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان؛ احمد ریواده، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان؛ محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان؛ نادر مالکی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان؛ فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان؛ حسین گل هاشم، رئیس شورای اسلامی استان سمنان و رئیس کمسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر سمنان؛ علی‌اصغر جمعه‌ای، رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان سمنان؛ مصطفی مرادی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان؛ محسن عزیزی منش، رییس امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و دیگر اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و جمعی از کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان ضمن بیان اینکه باید دسترسی عموم مردم استان به کتاب در راستای افزایش سرانه مطالعه و کتاب‌خوانی، با اقدامات مناسب و مطلوب تسهیل شود بیان داشت: دسترسی مردم به کتاب در ادارات، مکان‌های عمومی، مراکز خرید، مطب پزشکان و سایر اماکن پرتردد باید تسهیل شده و از پتانسیل دهیاری‌ها نیز برای راه‌اندازی کتابخانه در روستاهای فاقد کتابخانه استفاده شود تا شاهد ارتقاء سرانه مطالعه در استان باشیم.

 وی با اشاره به این مطلب که کتاب‌هایی که در دستگاه‌های اجرایی استان وجود داشته و قابل‌استفاده نبوده و مازاد می‌باشد، شناسایی و احصاء و به کتابخانه‌های عمومی سطح استان اهدا شود گفت: کتابخانه سیار نیز از دیگر موارد لازم در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در استان است که باید به‌صورت جدی در دستور کار قرار گیرد تا مناطقی که از کتابخانه عمومی بی‌نصیب هستند، به کتاب دسترسی آسان پیدا کنند.

 مقام عالی استان سمنان با اشاره به این مطلب که درصد باسوادی استان از میانگین کشوری بالاتر است افزود: درصد سرانه مطالعه در استان پایین‌تر از میانگین کشوری است که باید به‌صورت ویژه اقدامات مناسب در راستای بهبود این سرانه در دستور کار قرار گیرد.

هاشمی گفت: باید کتابخانه‌های دولتی، مشارکتی و خودگردان استان شناسایی شوند و لیست این کتابخانه‌ها برای استفاده عموم مردم و در راستای تسهیل سازی دسترسی آن‌ها به کتاب، اطلاع‌رسانی شود.

هاشمی اظهار داشت: نیم درصد حق السهم کتابخانه‌های عمومی استان از شهرداری‌ها باید محقق شود و شهرداری‌ها مکلف هستند تا این مهم را پرداخت کنند.

در ادامه محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: سند برنامه‌ریزی برای ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی در این استان در دست بررسی است.

وی ضمن قدردانی از استاندار سمنان جهت دستور و پیگیری برگزاری جلسات منظم انجمن کتابخانه‌های عمومی در استان و شهرستان‌ها گفت: در سال جاری ۳ کتابخانه در استان سمنان افتتاح‌شده است و در حال حاضر ۷۵ کتابخانه عمومی در این استان وجود دارد که از این شمار ۴۹ کتابخانه شهری و ۲۶ کتابخانه روستایی هستند.

وی با ارائه گزارش عملکرد کتابخانه‌های عمومی استان سمنان بیان داشت: در یک سال اخیر ۲۱ هزار فعالیت فرهنگی توسط کتابداران این استان برگزارشده است.

طاهریان با تأکید بر اینکه جز دو شهر کهن‌آباد و رضوان، همه شهرهای این استان دارای کتابخانه هستند افزود: پیگیری‌های بسیاری برای ایجاد کتابخانه عمومی در شهر کهن‌آباد انجام‌شده است.

وی خواستار راه‌اندازی کتابخانه سیار به‌منظور ارائه خدمات کتاب و کتاب‌خوانی به مناطق محروم سطح استان با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و خیرین شد.

طاهریان از ۳۴ هزارو ۸۴۲ عضو در کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد و اظهار داشت: یک‌میلیون ۱۱۵ هزارو ۷۰۸ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی این استان وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به مشکلات کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و کمبود اعتبارات افزود: اگر شهرداری‌ها نیم درصد سهم قانونی را به‌حساب انجمن عمومی کتابخانه‌های هر شهرستان به‌صورت منظم و مستمر واریز کنند بسیاری از معضلات کتابخانه‌های عمومی برطرف می‌شود.

طاهریان با تأکید بر اینکه پیگیری‌های بسیاری در خصوص مشکلات کتابخانه عمومی آیت ا...فیض سرخه‌ای انجام‌شده است افزود: در هفته گذشته جلسه‌ای را با فرماندار جدید شهرستان سرخه برگزار کردیم و مباحثی در خصوص اجاره مکان جدید برای راه‌اندازی مجدد این کتابخانه در این نشست مطرح شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان خاطرنشان کرد: سند برنامه‌ریزی برای ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی در این استان در دست بررسی است.

در این جلسه اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در خصوص ارائه راهکار برای توسعه و تقویت کتابخانه‌های عمومی این استان به بحث و تبادل‌نظر پرداختند و همچنین کتاب «حقوق متقابل مردم و مسئولین از نگاه فقه شیعه» نوشته سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان توسط عصمت السادات سیفی، عضو انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان معرفی شد.

۴۶

کد خبر 1594170

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان انجمن کتابخانه های عمومی استان سمنان کتابخانه های عمومی این استان کتابخانه عمومی استان سمنان کتاب خوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۲۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در طرح وارگه دانایی، دانش‌آموزان مدارس ابتدایی از اردیبهشت‌ماه تا خردادماه با خواندن کتاب داستان «گل حسرتی» وارد رقابت با سایرین می‌شوند و پس از ارزیابی در خردادماه، برگزیدگان تجلیل می‌شوند.

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • پانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد