Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-جعفر مصباحی گفت:استان همدان دارای ۳۰ طرح در قالب ۱۰ عنوان طرح نیمه تکمیل است و این طرح‌ها از طرف سازمان جهادکشاورزی برای پیگیری تامین اعتبار به استانداری و سازمان برنامه‌وبودجه استان همدان اعلام شده است.

او گفت: طرح‌های نیمه تکمیل حوزه جهادکشاورزی دارای ردیف ملی یا استانی است و در صورت تامین اعتبار طی ۲ یا سه سال آینده قابلیت تکمیل و بهره برداری پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر برنامه و بودجه سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: با تکمیل این طرح‌ها زمینه بهره برداری موثر کشاورزان از مزایای آن همچون بهره‌وری آب، تولید محصولات گلخانه‌ای و دامی و اصلاح باغات فراهم می‌شود.

مصباحی گفت: همچنین اجرای ۲۳ طرح در استان پیش بینی شده که نیازمند سرمایه گذاری است و این طرح‌ها با توجه به اختصاص تسهیلات بانکی و دیگر اعتبارات پیش بینی شده به طور حتم طی ۲ یا سه سال آینده تکمیل و آماده بهره برداری می‌شوند.

به گفته او، تکمیل این ۲۳ طرح حوزه جهاد کشاورزی می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش تولید محصولات صنایع تبدیلی، دام و شیلات و محصولات گلخانه‌ای استان همدان داشته باشد.

مدیر برنامه و بودجه سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: پنج هزار و ۶۶۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری به همراه تسهیلات ارزی به میزان بیش از سه میلیون یورو برای بهره برداری این ۲۳ طرح حوزه کشاورزی استان همدان نیاز است که با اجرای این طرح‌ها زمینه اشتغال بکار ۲ هزار و ۱۱۷ نفر در استان فراهم می‌شود.

استان همدان با داشتن ۴/۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی، یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور است به نحوی که بخش کشاورزی ۲۹ درصد اشتغال و ۲۵ درصد ارزش افزوده فعالیت‌های اقتصادی این استان را به خود اختصاص داده است.

بخش کشاورزی استان همدان همچنین ۵/۴ درصد از تولیدات و ۴/۳ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی (آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح های کشاورزی صنایع تبدیلی کشاورزی استان همدان بهره برداری بخش کشاورزی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۳۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان  از تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان شهرستان نهبندان خبرداد.
عباس سارانی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان ۴۰۰ میلیارد ریال است، گفت: این طرح پیشرفت ۵۴ درصدی داشته و تاکنون ۱۰۸ میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.
وی، با اشاره به در دست اجرا بودن ۵ طرح تغذیه مصنوعی در نواحی مرزی استان شامل بندان و چاهداشی نهبندان، آهنگران زیرکوه، گزیک درمیان و مشوکی سربیشه، افزود: برای تکمیل این طرح‌ها ۴هزار و۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور تخصیص یافته است.

دیگر خبرها

  • لزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • لزوم اعتبار ۱۰۰همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود