Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهشی وزیر علوم در بازدید از مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، ضمن اشاره به ضرورت تعامل پر رنگ این مرکز و معاونت پژوهشی وزارت علوم، گفت: در وزارت علوم سعی بر استفاده از ظرفیت پژوهشگاه‌ها و مراکز در جهت اجرایی کردن اقدامات است و در این راستا ایجاد شبکه‌ای از مؤسسات پژوهشی و بخش اجرایی ضروری است.

به گزارش ایسنا، دکتر پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر محسن شریفی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امور پژوهشی این وزارت، از مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر صالحی در نشستی که پس از این بازدید و با حضور مدیران و اعضای هیات علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور برگزار شد، بر ضرورت تعامل پررنگ این مرکز و معاونت پژوهشی وزارت علوم تأکید کرد.

وی با تأکید بر ضرورت استمرار نشست‌های مشترک با اعضای هیات علمی و کارکنان مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: مطالعات و سیاست‌های تدوین شده در این مرکز می‌تواند به پیشبرد برنامه‌های وزارت علوم کمک شایانی کند.

معاون پژوهشی وزیر علوم اظهار کرد: در وزارت علوم سعی بر استفاده از ظرفیت پژوهشگاه‌ها و مراکز در جهت اجرایی کردن اقدامات است و در این راستا ایجاد شبکه‌ای از مؤسسات پژوهشی و بخش اجرایی ضروری است.

دکتر صالحی از مدیران مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور خواست تا به عنوان کانون تفکر به رصد موضوعات علم و فناوری بپردازند و برای سیاست‌گذاری علم و فناوری به وزارت عتف کمک کنند.

در ادامه این جلسه دکتر شریفی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امور پژوهشی وزارت علوم نیز، مطالعه نظام بودجه‌ریزی و تخصیص اعتبار به امر پژوهش را در سطح کشور ضروری دانست.

وی همچنین به کمبود پرداختن به مسئله اخلاق در پژوهش در اسناد بالادستی اشاره و اظهار امیدواری کرد که این مرکز بتواند به این امر مهم در کشور کمک کند.

در ادامه این نشست دکتر سروش قاضی نوری، رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: اگر چه سرمایه اصلی مرکز، اعضاء هیات علمی و کارکنان مرکز هستند اما فعالیت‌های مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور محدود به اعضاء هیات علمی آن نیست و مرکز تلاش می‌کند با متخصصین حوزه سیاست‌گذاری علم و فناوری در تعامل باشد.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در ادامه ضمن بیان تاریخچه شکل‌گیری این مرکز به معرفی اهداف و ماموریت‌های مرکز پرداخت.

دکتر سحر کوثری، سرپرست معاونت پژوهش و فناوری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور نیز در ادامه ضمن بیان اینکه اعضاء هیات علمی مرکز اکثراً نیروهای جوانی هستند که از تخصص و انگیزه کافی در انجام امور پژوهشی برخوردار هستند، گفت: مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور مؤسسه‌ای ماموریت گراست و این مهم در کنار بدنه جوان، متخصص و باانگیزه باعث شده است بستر لازم برای استفاده هر چه بهتر از نیروی موجود فراهم شود و این موضوع در تدوین شیوه‌نامه‌های داخلی مرکز نمود پیدا کرده است.

وی در ادامه به تغییر عناوین گروه‌های پژوهشی مرکز با هدف متناسب‌سازی آنها با اهداف و ماموریت‌های مرکز بر اساس اساسنامه و برنامه‌ریزی استراتژیک مرکز اشاره کرد.

مدیران گروه‌های پژوهشی این مرکز نیز به معرفی گروه‌ها پرداخته و اعلام آمادگی کردند در مسیر ماموریت‌های ابلاغی گام بردارند.

دکتر ابوالفضل باقری، مدیر شبکه ملی سیاست‌پژوهی علم، فناوری و نوآوری نیز در ادامه ظرفیت‌های موجود در این مرکز را شرح داد و گفت: مرکز می‌تواند به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تقویت نظام ملی نوآوری ایران کمک کند و با تعریف چند برنامه در عرصه نظام پژوهش تحول ایجاد کند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، وی تدوین اطلس پژوهش در زنجیره‌های کلیدی اقتصادی و صنعتی کشور، تدوین نقشه راه پژوهش‌های پرچم‌دار ملی، طراحی‌ ساز و کارهای بهبود نظام تامین مالی پژوهشی کشور، بازطراحی دبیرخانه و کمسیون‌های شورای عتف، آینده‌نگاری نظام ملی پژوهش ایران و بازتعریف نقش و ماموریت پژوهشگاه‌های دولتی در زیست بوم‌های فناوری و صنعتی کشور و الزامات تحقق آن را پیشنهاد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور معاون پژوهشی وزارت علوم مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور سیاست گذاری وزارت علوم هیات علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۳۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران گفت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های آنها نبوده است.

وی افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند و یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: برای نمونه یک عضو هیات علمی باید نظم کلاس، اداری و حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، چنانچه یک عضو هیات علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود.

زلفی‌گل عنوان کرد: به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیات‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

وزیر علوم ابراز کرد: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند و بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند، خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴ و نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج از برنامه‌های این سفر است.

همچنین نشست آمایش آموزش عالی با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه‌ها، نشست با اعضای هیات علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد