Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست منطقه ۹ عملیات انتقال گاز از اجرای ۲۷ پروژه ایمن‌سازی خط لوله در بستر رودخانه‌های خروشان و نقاط رانشی در استان‌های شمالی کشور خبر داد.

خبرگزاری میزان - به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، محی‌الدین مفخمی، گفت: نگهداری، حفظ و حراست از خطوط لوله در منطقه ۹ عملیات انتقال گاز به‌دلیل شرایط جغرافیایی خاص و وجود کوه، جنگل و رودخانه‌های خروشان به‌ویژه در تقاطع با رودخانه‌ها به‌دلیل مشکلات ناشی از سیل و رانشی بودن بدنه رودخانه، دشوارتر از دیگر مناطق عملیاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه منطقه ۹ عملیات انتقال گاز در سال‌های اخیر پروژه‌های ایمن‌سازی در بستر رودخانه‌ها و مناطق رانشی را برای جلوگیری از آسیب و جابه‌جایی خطوط لوله در زمان وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها در دستور کار قرار داده است، تصریح کرد: امسال نیز تعداد ۲۷ پروژه ایمن‌سازی خطوط لوله در بستر رودخانه‌ها و نقاط رانشی منطقه برنامه‌ریزی شده است که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به ۱۰۰ درصد برسد.

سرپرست منطقه ۹ عملیات انتقال گاز همچنین با بیان اینکه در این منطقه ۲۰۵ رودخانه خروشان وجود دارد، یادآور شد: ایمن و مقاوم‌سازی خطوط لوله گاز به‌عنوان شریان‌های حیاتی این انرژی برای افزایش ضریب ایمنی و پایداری جریان گاز در منطقه ۹ اهمیت زیادی دارد و به‌صورت ویژه در حال پیگیری است.

 

بیشتر بخوانید: سوخت توزیعی کشور در ۴ مرحله مجزا کنترل می‌شود

 

انتهای پیام/

برچسب ها: گاز وزارت نیرو خطوط لوله گاز

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گاز وزارت نیرو خطوط لوله گاز منطقه ۹ عملیات انتقال گاز رودخانه ها خطوط لوله ایمن سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۳۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل رحیمی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از اجرای طرح ملی جهاد آبرسانی در گنبد کاووس خبر داد و اظهار کرد: اکنون عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید شهرستان گنبد کاووس ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این کار با همکاری سپاه نینوا استان در حال اجرا است.

وی افزود: این پروژه به منظور جلوگیری از هدر رفت و افزایش کیفیت آب شرب و همچنین تعویض لوله‌های فرسوده با توجه به قدمت بالای شبکه آبرسانی اجرای کامل اصلاح شبکه آبرسانی در این روستا به طول۶ هزار متر در مراحل پایانی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در خصوص پیامدهای وجود شبکه‌های فرسوده آبرسانی گفت: شبکه‌های توزیع آبرسانی فرسوده مرتباً دچار شکستگی می‌شوند که این موضوع سبب هدر رفت آب می‌شود ضمن اینکه به دلیل افزایش جمعیت و قطر پایین لوله‌های موجود دیگر پاسخگوی نیاز آب شرب مشترکان نیست و شاهد افت فشار آب در زمان اوج مصرف در مناطقی که شبکه آن باید اصلاح شود هستیم.

وی یادآور شد: هزینه اجرایی این عملیات بیش از ۴۸ میلیارد ریال است که با پایان عملیات فوق جمعیتی بالغ بر ۷۶۹ نفر از اهالی این روستا از این پروژه برخوردار می‌شوند.

کد خبر 6097343

دیگر خبرها

  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در ۱۴۰۲
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲
  • مزایا و معایب استفاده از لوله مانیسمان و لوله اسپیرال به عنوان لوله گازی چیست ؟
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود
  • بازدید از بزرگترین پروژه پل‌سازی شیراز تا تقاطعی که دسترسی به حرم شاهچراغ را تسهیل می‌کند
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه/ مسیر دسترسی به آبشار مسدود شد
  • آغاز ایمن سازی بزرگراه شهید خرازی حد فاصل بلوار اردستانی و پژوهش
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود