Web Analytics Made Easy - Statcounter

"واشکافی نسبت میان حوزه‌های علمیه و ساختار حاکمیت " موضوع بیست‌وچهارمین قسمت از فصل شانزدهم برنامه تلویزیونی "زاویه" شبکه چهار سیما است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ بیست‌وچهارمین قسمت از فصل شانزدهم برنامه زاویه روز چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه، ساعت ۲۲ با اجرای دکتر عطاالله بیگدلی از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این قسمت از برنامه زاویه آیت‌الله کاظم قاضی‌زاده عضو هیئت‌علمی دانشگاه تربیت مدرس و استاد درس خارج فقه و اصول در حوزه علمیه قم و حجت‌الاسلام دکتر علیرضا پیروزمند،عضو هیئت‌علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم با موضوع "واشکافی نسبت میان حوزه‌های علمیه و ساختار حاکمیت " گفتگو خواهند کرد.

در این برنامه درباره ورود عالمان دین و اهالی حوزه‌های علمیه به مباحث مربوط به حکمرانی ازجمله تصمیم‌گیری‌های کلان اقتصادی، مسائل مربوط به مدیریت و اجرا و موضوعات سیاسی و اجتماعی گفتگو خواهیم کرد.

همچنین خواهیم پرسید که آیا اساساً دنیای علوم دینی با جهان سیاست ورزی و اداره جامعه بیگانه است یا مبادی و مبانی علوم انسانی ریشه در جهان‌بینی و اعتقادات مذهبی ما دارد؟

و این‌که جایگاه علوم دینی در مباحث تخصصی مرتبط با حکمرانی کجاست و آیا دین تنها نقش ارشادی دارد یا می‌تواند در موقعیت دستور و اجرا قرار بگیرد؟

مجله علوم انسانی "زاویه" کاری از گروه فرهنگ و اندیشه چهارشنبه ها ساعت ۲۲ از شبکه چهارسیما پخش می شود.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگ و هنر حوزه علمیه قم فرهنگستان علوم قم دین سیاسی و اجتماعی جهان جامعه جهان حوزه علمیه قم حوزه های علمیه سیاسی و اجتماعی قم حوزه های علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۴۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمود فاضل رئیس شورای عالی نظام پزشکی در مراسم روز ماما اظهار کرد: ایجاد هارمونی در بین رشته‌های علوم پزشکی از لوازم و تکالیف یک سیستم حرفه‌ای پیشرو است.

وی حوزه پزشکی را پرافتخارترین حوزه‌ها در کشور خواند و افزود: نقش ماما در بهبود شرایط مادر باردار که به گفت و گو و انتقال تجربیات و مهارت‌ها اعمال می‌شود، مصداق هنرمندی است.

فاضل گفت: ماماها، خانواده که پایه‌ای‌ترین واحد جامعه است را مراقبت می‌کنند و این باید حاکمیت را متوجه نماید که نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای و معیشتی ایشان مبذول کند.

وی همچنین به تفاهمنامه سازمان نظام پزشکی با وزارت آموزش و پرورش که طی آن بر تأمین مراقبین سلامت وزارتخانه از دانش آموختگان جامعه پزشکی از جمله مامایی تأکید شده است، اشاره کرد.

فاضل ضمن تأیید مشکلات حوزه‌ سلامت بر حفظ امید به عنوان یک راه استراتژیک تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • المپیاد علمی سراسری طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان برگزار شد
  • حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد
  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • مراکز علمی طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال را داشته باشند
  • ۴ حوزه فناوری مهم برای ترویج کارآفرینی و دانش بنیان در میان دانشجویان
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • باید به تشکل‌های تولیدی و نیروی کار اولویت دهیم
  • حضور ۷۵ دانشگاه ایرانی در میان برترین های آسیا در رتبه‌بندی تایمز
  • نسبت ما با فضای مجازی چگونه است؟ / تلاش «شبکه» برای ایجاد پرسش
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است | توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس