Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حجت الله شهبازی» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آخرین رسمی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از وضعیت تولیدات مختلف بخش کشاورزی مربوط به سال ۹۹ منتشر شده که شامل بخش های مختلف از جمله جداول و اطلاعات آمار پایه‌ای برآورد ارزش تولیدات بخش کشاورزی  استان در سه حوزه زراعت،باغبانی و دامپروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در این جدول برآورد ارزش تولیدات هر فعالیت پیش بینی و ارزش‌گذاری شده است، اظهار داشت: در این جدول افزون بر ۶۷ هزار میلیارد ریال ارزش تولیدات زراعی، ۷۹ هزار میلیارد ریال ارزش تولیدات باغبانی و ۵۳ هزار میلیارد ریال ارزش تولیدات دامپروری برآورد شده که سرجمع ارزش تولیدات کل بخش کشاورزی استان همدان ۲۰۰ هزار میلیارد ریال می‌شود. 

شهبازی با اشاره به اینکه سهم زراعت از ارزش تولیدات بخش کشاورزی استان همدان ۳۴ درصد، باغبانی ۴۰ درصد و دامپروری ۲۶ درصد است، تصریح کرد: همچنین ارزش افزوده بخش زراعت استان ۲۳ هزار میلیارد ریال، باغبانی بیش از ۴۷ هزار میلیارد ریال و دامپروری ۹ هزار میلیارد ریال برآورد شده که در مجموع ارزش افزوده بخش کشاورزی استان همدان ۸۰ هزار میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه در بخش زراعت ارزش افزوده ۲۹ درصد، باغبانی ۵۹ درصد و دامپروری ۱۲ درصد سهم دارند، اظهار داشت: سطح فعالیت های باغبانی استان‌ همدان حدود ۸۲ هزار هکتار است و این بخش با هزینه کمتری ارزش افزوده بیشتری را به دست آورده است.

شهبازی افزود: عمده محصولات باغبانی استان همدان شامل انگور ۴۱۵ هزار تن، گردو ۶۲ هزار تن، سیب ۱۴۵ هزار تن هلو و شلیل ۷۵ هزار تن است که بیشترین سطح باغات مربوط به شهرستان ملایر است که ۲۲ هزار و۵۰۰ هکتار مساحت باغات این شهرستان می شود.

وی تصریح کرد: بعد از شهرستان ملایر، نهاوند با بیش از ۲۰ هزار و ۵۰۰ هزار هکتار، تویسرکان ۱۰ هزار هکتار و همچنین شهرستان همدان با حدود ۹ هزار هکتار به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت باغات استان همدان را در اختیار دارند.

به گفته وی، طرح سرشاخه کاری باغات در سال ۱۳۹۶ برای ۳۵۷ اصله درخت در استان همدان اجرا شد که برای امسال ۱۰ هزار مورد پیش بینی شده است.

استان همدان با داشتن ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی، یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است به نحوی که بخش کشاورزی ۲۹ درصد اشتغال و ۲۵ درصد ارزش افزوده فعالیت های اقتصادی این استان را به خود اختصاص داده است.

 بخش کشاورزی استان همدان همچنین ۵.۴ درصد از تولیدات و ۴.۳ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان همدان شهر همدان کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان همدان شهر همدان وزارت جهاد کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان همدان شهر همدان کشاورزی بخش کشاورزی استان همدان تولیدات بخش کشاورزی هزار میلیارد ریال بخش کشاورزی ارزش تولیدات ارزش افزوده هزار هکتار هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۴۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به کشت بیش از ۶۵۰ هکتار کلزا امسال در این شهرستان، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

توکل آبشناس، کم آب بر بودن، قرار گرفتن در تناوب با کشت گندم، داشتن قیمت تضمینی خرید از سوی دولت و مفید بودن برای تغذیه زنبور عسل را از جمله مزایای کشت کلزا برشمرد.

او همچنین با اشاره به اینکه کلزا همه ساله در پاییز کشت و در خرداد برداشت می‌شود، گفت: از سیاست‌های اصولی جهاد کشاورزی ترویج کشت محصولات کم آب بر مانند کلزاست.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • سه قاچاقچی سوخت در ایرانشهر محکوم شدند
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • حضور همدان با بسته‌های سرمایه‌گذاری جدید در نمایشگاه اکسپو
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان