Web Analytics Made Easy - Statcounter

تغییرات اقلیمی رو به افزایش هستند و می‌توانند محدودیت‌هایی را برای برگزاری المپیک زمستانی در آینده به همراه داشته باشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از وب‌سایت رسمی دانشگاه واترلو، پژوهش جدیدی نشان می‌دهد که تغییرات اقلیمی در سراسر نیمکره شمالی، مکان برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی را محدود خواهند کرد.

این پژوهش که دانشمندانی از کانادا، اتریش و آمریکا را در بر دارد، نشان می‌دهد که اگر انتشار جهانی گازهای گلخانه‌ای به طور چشمگیری کاهش پیدا نکند، تنها یکی از ۲۱ شهری که پیشتر میزبان بازی‌های المپیک زمستانی بوده‌اند، می‌تواند شرایط عادلانه و ایمن را برای این رویداد فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این، اگر بتوان به اهداف انتشار گازهای گلخانه‌ای در "توافقنامه اقلیمی پاریس"(Paris Agreement) دست یافت، تعداد شهرهای میزبان قابل اطمینان از نظر آب و هوا به هشت شهر می‌رسد.
"دنیل اسکات"(Daniel Scott)، استاد جغرافیا و مدیریت محیط زیست دانشگاه واترلو گفت: جهان ورزش‌های زمستانی، با شتاب گرفتن تغییرات اقلیمی در حال تغییر است و ورزشکاران و مربیان بین‌المللی، شاهد تأثیرات آن در مکان‌های مسابقه و تمرین المپیک هستند.

پژوهشگران در این پروژه، داده‌های مربوط به آب و هوا را از دهه ۱۹۲۰ تا به امروز و تغییرات آب و هوایی آینده مربوط به دهه‌های ۲۰۵۰ و ۲۰۸۰ را بررسی کردند.

همچنین آنها با ورزشکاران و مربیان بین‌المللی صحبت کردند و دریافتند که ۸۹ درصد از آنها احساس می‌کنند که تغییر الگوهای آب و هوایی بر شرایط مسابقه تأثیر می‌گذارند و ۹۴ درصد از آنها نگران هستند که تغییرات آب و هوایی بر توسعه آینده ورزش آنها تأثیر بگذارند.

"ناتالی نولز"(Natalie Knowles)، از پژوهشگران این پروژه گفت: ما می‌خواستیم از دیدگاه یک ورزشکار بفهمیم که چه شرایط آب و هوایی و برفی، رقابت را منصفانه و ایمن می‌کند و سپس تعیین کنیم که کدام میزبان المپیک می‌تواند این شرایط را در آینده فراهم آورد.

مدیریت خطر آب و هوا اهمیت بیشتری پیدا کرده زیرا میانگین دمای روز در ماه فوریه در شهرهای میزبان، به طور پیوسته افزایش یافته است. دما از ۰/۴ درجه سلسیوس در دهه ۱۹۲۰ تا ۱۹۵۰، به ۳/۱ درجه سلسیوس در دهه ۱۹۶۰ تا ۱۹۹۰ و ۶/۳ درجه سلسیوس در قرن بیست و یکم از جمله در المپیک پکن رسیده است. بسته به مسیرهای انتشار، افزایش گرما در قرن بیست و یکم، بین دو تا ۴/۴ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

"میشل روتی"(Michelle Rutty)، از پژوهشگران این پروژه گفت: ما راه‌های بسیاری را برای کاهش خطر آب و هوا در بازی‌های المپیک زمستانی، از نزدیک به ۱۰۰ سال پیش تاکنون بررسی کرده‌ایم. محدودیت‌هایی وجود دارد که راهبردهای مدیریت خطر آب و هوا می‌توانند با آنها کنار بیایند.

"رابرت اشتایگر"(Robert Steiger)، از پژوهشگران این پروژه گفت: تغییرات آب و هوایی، جغرافیای بازی‌های المپیک زمستانی را تغییر خواهند داد و میزبانی برخی از شهرها را که به ورزش‌های زمستانی خود معروف هستند، از بین خواهند برد. پیش‌بینی می‌شود که بیشتر مکان‌های میزبان در اروپا، در اوایل دهه ۲۰۵۰ غیرقابل اعتماد باشند یا به حاشیه رانده شوند.

"سیائو ما"(Siyao Ma)، از پژوهشگران این پروژه گفت: کمیته بین‌المللی المپیک، تصمیمات دشوارتری را در مورد محل برگزاری بازی‌ها خواهد داشت اما بهترین ورزشکاران جهان که زندگی خود را وقف ورزش کرده‌اند، شایسته این هستند که المپیک در مکان‌هایی برگزار شود که قابل‌اعتماد و ایمن باشند و شرایط عادلانه‌ای را فراهم کنند.

اسکات گفت: هیچ ورزشی نمی‌تواند از تاثیر تغییرات آب و هوایی فرار کند. دستیابی به اهداف توافقنامه پاریس برای نجات دادن ورزش‌های زمستانی و اطمینان یافتن از وجود مکان‌هایی در سراسر جهان برای میزبانی بازی‌های المپیک زمستانی، ضروری است.

این پژوهش، در مجله "Current Issues in Tourism" به چاپ رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: المپیک زمستانی تغییرات آب وهوایی تغییرات اقلیمی المپيك زمستان گازهاي گلخانه اي دانشگاه واترلو بازی های المپیک زمستانی تغییرات آب و هوایی تغییرات اقلیمی درجه سلسیوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۴۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورمزیار: مسیر قهرمانی استقلال هموارتر از پرسپولیس است

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال می‌گوید با توجه به شرایط جدول و وضعیت آبی‌پوشان، شاگردان نکونام مسیر هموارتری برای قهرمانی در لیگ بیست‌وسوم دارند. - اخبار ورزشی -

صادق ورمزیار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره توقف استقلال در تبریز مقابل تراکتور اظهار داشت: بهترین اتفاق حفظ صدرنشینی استقلال در جدول بود. هر دو تیم با ذهنیت نباختن وارد زمین شدند. تراکتور بعد از تغییرات کادرفنی‌اش شرایط بهتری پیدا کرد و نمی‌خواست در خانه‌ بازنده باشد. با توجه به اینکه پرسپولیس و سپاهان هم در این هفته با هم بازی داشتند، استقلال با عِلم به این موضوع که ممکن است پرسپولیس 3 امتیاز را نگیرد، در بازی با تراکتور ابتدا به فکر نباختن بود و اگر فرصتی پیش می‌آمد و به برتری هم می‌رسید که نتیجه‌ ایده‌آل آبی‌پوشان رقم می‌خورد.

جدول لیگ برتر|همه چیز به کام استقلال؛قعر در دست خوزستانی‌ها!

 

 وی در واکنش به این موضوع که هر دو بازی بزرگ هفته کیفیت خوبی نداشت و 4 تیم بالای جدول انتظارات را برآورده نکردند، گفت: هرچه به هفته‌های پایانی نزدیک می‌شویم، حساسیت بازی‌ها بالاتر می‌رود، همین موضوع سبب می‌شود تیم‌ها با احتیاط بیشتری بازی کنند و 2 بازی تهران و تبریز بدون رد و بدل شدن گلی به پایان برسد.

بازیکن پیشین استقلال در پاسخ به این سؤال که در فاصله 5 هفته تا پایان لیگ شانس قهرمانی استقلال چقدر است؟ تصریح کرد: برای قهرمانی همه چیز دست خود استقلال است و مسیر تیم جواد نکونام نسبت به پرسپولیس هموارتر است. استقلال با توجه به اختلاف یک امتیازی‌ در صدر جدول اگر بازی‌های پیش روی خودش را با پیروزی پشت سر بگذارد قهرمان می‌شود، هر چند بازی مقابل تیم‌هایی مثل فولاد و نساجی که در پایین جدول قرار دارند و برای سقوط نکردن بازی می‌کنند، خیلی خطرناک است و استقلال باید خیلی مراقب باشد.

 ورمزیار درباره برکناری علی خطیر از مدیرعاملی استقلال عنوان کرد: تغییرات مدیریتی باشگاه استقلال ممکن است به سود این باشگاه باشد یا برعکس، باعث شود تیم صدمه ببیند. تغییرات شاید مانند یک شمشیر دولبه عمل کند. گذشت زمان همه چیز را مشخص می‌کند و باید صبر کنیم و ببینیم برکناری خطیر به سود استقلال تمام می‌شود یا خیر. نباید زود عکس‌العمل نشان داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهبود کیفیت محصولات کشاورزی با تلاش متخصصان بومی
  • برنامه‌های مربوط به محدود کردن گرمایش زمین ضعیف است
  • تغییرات اقلیمی دشمن پنهان کارگران است
  • تغییرات در کندو؛ رویس می‌رود، کلوپ می‌آید؟
  • ورمزیار: با جدایی خطیر، تیم به آرامش می‌رسد
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • خطیر رفت، تغییرات دیگری هم در راه است/ سمیعی سرپرست شد که آخر فصل او هم برود!
  • آنژ پوستکوعلو: باید برخی از بازیکنان تاتنهام را بفروشیم
  • ورمزیار: مسیر قهرمانی استقلال هموارتر از پرسپولیس است
  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد