Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@04:01:32 GMT

نرگس‌زار حمیدیه سه ساله شد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۴۲۵۳

نرگس‌زار حمیدیه سه ساله شد

حسن بهداد روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ۵۰ سال است که در منطقه شبیشه شهرستان حمیدیه کشت انواع گل انجام می‌شود اما کشت گل نرگس به مدت سه سال است که در این شهرستان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در گذشته بالغ بر ۲۰ هکتار از این منطقه برای کشت گل استفاده می‌شد که این سطح اکنون به ۱۲ هکتار کاهش یافته است، گفت: گل هایی که در این منطقه کشت می‌شود در بازار گل تهران به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهداد بیان کرد: برای عرضه گل های حمیدیه غرفه‌ای در بازار گل تهران در نظر گرفته شده است و این گل‌ها کمتر در بازار خوزستان و یا اهواز عرضه می‌شوند.

وی ادامه داد: از ۱۲ هکتاری که برای کشت گل در حمیدیه استفاده می شود یک هکتار برای کشت گل نرگس اختصاص یافته است.

وی افزود: گل نرگس حمیدیه با توجه به شرایط خاک و اقلیم منطقه، دیرتر از گل نرگس شهرستان بهبهان برداشت می‌شود و تفاوت هایی با گل نرگس بهبهان، از جمله رایحه بسیار و ماندگاری آن دارد.

بهداد با بیان اینکه در شهرستان حمیدیه گل‌های سنبل، آفتابگردان، گل خشک و زنبق و نرگس کشت می‌شود، ادامه داد: کشت گل در این شهرستان بین ماه های شهریور تا آبان ماه انجام می شود و برداشت گل نیز از دی ماه تا فروردین سال بعد ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون برداشت گل نرگس در شهرستان حمیدیه آغاز شده است بیان کرد: از نیمه بهمن نیز برداشت گل شب بو در این منطقه آغاز می‌شود.

مسوول اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان حمیدیه ادامه داد: در تلاش هستیم تا برند کشت گل شب بو در کشور به شهرستان حمیدیه داده شود تا گردشگران و دوستداران گل آشنایی بیشتری با این منطقه داشته باشند، به همین منظور اوایل اسفند امسال جشنواره گل شب بو را در شهرستان حمیدیه برگزار خواهیم کرد.

کشت گل نرگس در شهرستان حمیدیه کمتر شناخته شده است و بیشتر گل نرگس بهبهان برای مردم معرفی شده است.

منطقه شبیشه شهرستان حمیدیه که مرکز کشت گل این شهرستان است در کیلومتر یک جاده حمیدیه - سوسنگرد قرار دارد.

حمیدیه که پیش از این از توابع اهواز بود در سال ۹۰ به شهرستان مستقل تبدیل شد. حمیدیه حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها حمیدیه کشاورزی گلزار خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمیدیه کشاورزی گلزار حمیدیه کشاورزی گلزار خوزستان شهرستان حمیدیه گل نرگس کشت گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۴۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید

به گزارش خبرنگار مهر، حسن جهانیان عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از پل سوخته سرا اظهار کرد: با تلاش های شبانه روزی و مدیریت جهادی این مجموعه، عملیات احداث پل سوخته کلاسالیان سال راکد بود و حدود ۲ سال قبل پروژه نیمه کاره از مجموعه اداره کل راه و شهرسازی منفک وجهت اتمام نهایی به این اداره کل واگذارشده بود در حال انجام و بزودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه اتمام این پروژه تاثیر خوبی در کاهش بار ترافیکی ۳۰ روستای همجواردهستان بالا تجن شهرستان قائمشهر و همچنین شریان سوادکوه شمالی خواهد داشت گفت: با افتتاح این پروژه تردد بیش از ۴۰ هزار جمعیت ۳۰ روستای مذکور به آسانی فراهم خواهد آمد.

جهانیان با اشاره به اینکه توسعه و رفع محرومیت از چهره روستاها از اولویت های دولت مردمی است، گفت: روستاییان بیش از دیگران به خدمت رسانی و دریافت امکانات و خدمات برای تأمین نیازهای اساسی خود و رهایی از محرومیت نیاز دارند، به همین دلیل محور برنامه‌های خدمت‌رسانی، توسعه و مقابله با محرومیت باید متوجه نواحی روستایی می باشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: فعال کردن اقتصاد روستا یکی از اولویت های اساسی دولت سیزدهم است و باید با برنامه ریزی اصولی روند مهاجرت معکوس جوانان روستا فراهم شود.

وی در ادامه گفت: طی یک سال گذشته ده ها پروژه نیمه تمام که سالیان سال راکد مانده بود ازجمله پل اروست شهرستان ساری، امیر ده وگردرودبار شهرستان بابل، بلیران و چنگ میان شهرستان آمل، کردخیل شهرستان جویبار و تیل پرده سر شهرستان تنکابن با همت راهداران به سرانجام رسید و عاقبت به خیر شد.

کد خبر 6093477

دیگر خبرها

  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • جست‎جو برای یافتن دختر ۴ ساله در کلاله
  • جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله
  • سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه
  • کشف اشیاء عتیقه‌ چند هزار ساله در چالوس
  • فرونشست دومتری منطقه جنوب غرب کشور طی ۹ سال
  • کشف عتیقه جات چند هزار ساله در چالوس
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر
  • جسد جوان ٢٨ ساله پلدختری در دره‌شهر کشف شد