Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق به‌منظور توسعه اشتغال زندانیان با همکاری بخش عمومی غیردولتی سود حاصل از سرمایه‌گذاری بخش عمومی غیردولتی در توسعه زندان‌ها جهت اشتغال زندانیان حین حبس پس از تأیید سازمان زندان‌ها مشمول مالیات با نرخ صفر شد. خبرگزاری میزان - رحیم زارع با اشاره به آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق در سال ۱۴۰۱ مجموع ارزش انواع خودرو سواری و وانت ۲ کابین دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکین مشخص شد که این شامل اشخاص حقیقی یعنی خود خانوار و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکلف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ بابیان اینکه خودرو تا سقف یک میلیارد تومان مشمول مالیات نخواهد شد، اظهارداشت: مالیات خودرو تا مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نسبت به مازاد یک میلیارد تومان شامل مالیات یک درصد، تا مبلغ ۳ میلیارد تومان نسبت به مازاد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون شامل مالیات ۲ درصد می‌شود.

وی بیان داشت: همچنین تا مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نسبت به مازاد ۳ میلیارد تومان شامل مالیات ۳ درصد و نسبت به مازاد ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، مالیات ۴ درصد شامل می‌شود.

این نماینده مجلس درباره مالیات واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران‌قیمت گفت: واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران‌قیمت تا سقف ۱۰ میلیارد تومان معاف از مالیات است. نسبت به مازاد ۱۰ میلیارد تا ۱۵ میلیارد تومان مالیات یک در هزار، نسبت به مازاد ۱۵ میلیارد تومان تا ۲۵ میلیارد تومان مالیات ۲ در هزار را باید پرداخت کنند.

زارع گفت: از واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران‌قیمت نسبت به مازاد ۲۵ میلیارد تومان تا ۴۰ میلیارد تومان سه در هزار و نسبت به ۴۰ میلیارد تومان تا ۶۰ میلیارد تومان ۴ در هزار و نسبت به مازاد ۶۰ میلیارد تومان به بالا ۵ در هزار مالیات گرفته خواهد شد.

وی گفت: بدهی‌های بانکی و مالیاتی مربوط به طرح‌های برقابی و مطالبات پیمانکاران و مشاوران این طرح‌ها از محل مطالبات وزارت نیرو و توانیر از دولت مابه تفاوت قیمت‌های تکلیفی و تمام‌شده برق، به‌صورت جمعی - خرجی تا سقف ۱۰ میلیارد تومان قابل تسویه و تهاتر خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: همچنین به دولت اجازه داده می‌شود جهت تأمین مالی شبکه راه‌آهن و ایجاد خطوط ریلی موردنیاز اعم از قطار عادی و برقی و سریع‌السیر و قطار شهری و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در خطوط ریلی و بخش راه‌سازی با اولویت مناطق محروم و روستایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها، واردات خودرو سواری از محل ارز غیرصادراتی (خود یا دیگران) با نظارت بانک مرکزی توسط بخش خصوصی اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی در سال ۱۴۰۱ به تعداد ۵۰ هزار عدد خودرو سواری و ۱۰ هزار عدد ماشین آلات سنگین معادن و راه‌سازی با تعرفه‌ای که به تصویب هیئت‌وزیران می‌رسد، انجام شود.
زارع ادامه داد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق به‌منظور توسعه اشتغال زندانیان با همکاری بخش عمومی غیردولتی سود حاصل از سرمایه‌گذاری بخش عمومی غیردولتی در توسعه زندان‌ها جهت اشتغال زندانیان حین حبس پس از تأیید سازمان زندان‌ها مشمول مالیات با نرخ صفر شد. همچنین موافقت شد که هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی برای تجهیزات جمعیت هلال‌احمر منتشر شود لذا این موضوع در سقف ۸۸ هزار میلیارد تومان بودجه دولت خواهد بود.   وی ادامه داد: به‌موجب مصوبه کمیسیون تلفیق شهرداری‌های بالای ۵۰۰ هزار نفر موظف هستند بابت صدور هر فقره پروانه ساختمانی اعم از مسکونی و صنعتی و تجاری ۲ درصد عوارض شهرداری را از متقاضیان پروانه وصول کرده و به‌حساب درآمد عمومی در اختیار نیروی انتظامی قرار دهند. کلیه رده‌های بسیج، پایگاه‌های مقاومت و سالن‌های ورزشی و امدادی، پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها و موزه‌های دفاع مقدس از پرداخت حق انشعاب آب و فاضلاب، برق و گاز معاف شدند.   زارع افزود: کلیه واحدهای آموزشی (مدارس دولتی)، وزارت آموزش‌وپرورش از پرداخت هزینه‌های آب و فاضلاب و برق و گاز در سطح الگوی مصرف معاف شدند. همچنین نرخ چهار درصد حقوق گمرکی برای کالاهای اساسی همانند دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی و نهاده‌های کشاورزی و دامی که در بودجه ۱۴۰۱، به یک درصد تقلیل یافت، چون مأخذ نرخ ورودی ما، ارز ۲۳ هزارتومانی شده است.   وی ادامه داد: شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها و آب و برق خوزستان مکلف شدند از محل منابع داخلی خود و بخشی از اعتبارات تعادل بخشی و تغذیه مصنوعی در قالب وجوه اداره شده نسبت به تأمین هزینه‌های خرید و نصب کنتورهای حجمی و هوشمندسازی چاه‌های آب کشاورزی اقدام کنند. اصل و مبلغ تسهیلات پرداختی بدون دریافت سود بوده و به‌صورت اقساط است.     بیشتر بخوانید: «عرض» دولت برای اصلاح «ارز ۴۲۰۰» تومانی| نقشه پاستور برای جان‌گیری اقتصاد چیست؟

 

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم مصوبه کمیسیون تلفیق بخش عمومی غیردولتی اشتغال زندانیان نسبت به مازاد مشمول مالیات زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۴۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود

بتول دانش شهرکی گفت: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک و دشتیاری، سیستان و بلوچستان را به مرکز تولید و اشتغال این منطقه تبدیل و زمینه‌های سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریعتر این سواحل را فراهم کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چابهار، دشتیاری و کنارک از شهرستان‌های ساحلی زیبا و با ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو و صید و صیادی و بویژه تن ماهیان است.

وی بیان کرد: حوزه شیلات یکی از بخش‌های کم هزینه برای ایجاد اشتغال است و می‌تواند اشتغال را به چند برابر افزایش دهد و به نوعی سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات با صرفه‌ترین راه و اقتصادی‌ترین فعالیت در سواحل مشکُران محسوب می‌شود.

شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت گفت:وجود ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت چهار هزار و ۵۳۶ هکتار بستر مناسبی را همراه با مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه گذار در حوزه‌های مختلف صنعتی، صنایع تبدیلی معدنی، کشاورزی و شیلاتی فراهم آورده است.

وی افزود: علاوه بر و جود سه کارخانه تولید سیمان و تعداد هشت واحد تولیدی شناور سازی ۳۰ درصد پاکت سیمان، ۴۰ درصد پای بند ریل آهن، ۱۲ درصد سموم دفع آفات مورد نیاز کشور نیز در این استان تولید می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟
  • اشخاص غیرتجاری مشمول معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه شدند
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید