Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - یک کمپین جدید با حمایت دولت انگلیس از غول‌های فناوری مانند گوگل و متا درخواست کرده که اجرای رمزگذاری End-to-End (E۲EE) را تا زمانی که مطمئن شوند راه‌هایی برای محافظت از کودکان در برابر سوء استفاده پیدا کرده‌اند، در سرویس‌های پیام‌رسانی خود متوقف کنند.

به گزارش فون آرنا، E۲EE پیام‌های ارسال شده را رمزگذاری می‌کند و آن‌ها را فقط برای فرستنده و گیرنده قابل خواندن می‌کند، حتی سازندگان اپلیکیشن یا مجریان قانون هم نمی‌توانند این پیام‌ها را بخوانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگرانی کمپین No Place to Hide این است که اگر شرکت‌های فناوری E۲EE را در برنامه‌های پیام‌رسان خود پیاده‌سازی کنند، ممکن است شناسایی سوءاستفاده‌کنندگان از کودکان دشوارتر شود، زیرا شرکت‌های فناوری قادر به شناسایی پیام‌های حاوی مطالب کودک آزاری نخواهند بود.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی که از E۲EE استفاده نمی‌کنند، محتوای سوء استفاده جنسی از کودکان را شناسایی کرده و به مجریان قانون گزارش می‌دهند. آن‌ها می‌توانند ببینند چه پیام‌هایی از طریق برنامه پیام رسانی آن‌ها ارسال شده است و متوجه شوند که آیا کسی از خدمات آن‌ها برای آزار کودکان استفاده کرده یا خیر.

گزارشی در مارس ۲۰۲۱ با انجمن ملی پیشگیری از خشونت نسبت به کودکان انگلیس (NSPCC) به اشتراک گذاشته شد که نشان می‌داد، از اکتبر ۲۰۱۹ تا سپتامبر ۲۰۲۰، بیش از ۹۴۷۰ مورد کودک آزاری در انگلیس، ولز، اسکاتلند و جزایر مانش وجود داشته که ۵۲ درصد از این تلاش‌ها در برنامه‌های متعلق به فیس بوک (متا) انجام شده است.

بیشتر بخوانید

در سال ۲۰۲۲ منتظر کدام گوشی‌های هوشمند باشیم؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رمزگذاری اطلاعات پیام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۴۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای

نصرت‌الله محمودی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: براساس اعلام وزارتخانه در سال ۱۴۰۰ در استان هزار و ۳۳ کودک بازمانده تحصیل بودند که کار شناسایی این کودکان انجام شد و از این تعداد ۳۰۰ کودک به چرخه تعلیم و تربیت بازگردانده شدند و بقیه کودکان به دلایل مختلف از جمله بد سرپرستی، معلولیت و بیماری سخت و مشکلات اقتصادی خانواده به نهاد‌های حمایتی ارجاع داده شدند.

وی افزود: از سال ۱۴۰۰ مدیریت تمام مهد‌های کودک و مراکز پیش دبستانی به آموزش و پرورش محول شد.

بیشتر بخوانید

سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری

محمودی اضافه کرد: هم‌اکنون ۹۰۰کودکستان در استان زیرپوشش آموزش و پرورش قرار دارند که از این تعداد ۸۳۶ کودکستان تطبیق مجوز دادند و برای ۷۲۵ کودکستان استان شهریه مشخص و ابلاغ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پارک بازی کودکان المغازی؛‌ بانک جدید حملات رژیم صهیونیستی
  • تشکیل زنجیره انسانی دانشجویان دانشگاه تورنتو و کانادا برای محافظت از چادر‌های همبستگی مقابل پلیس (فیلم)
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان
  • بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک گلستانی بازمانده از تحصیل به مدارس
  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد
  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود