Web Analytics Made Easy - Statcounter

هدایت گفت: با اجرای برنامه های زیست محیطی و پروژه های دوستدار میحط زیست و نیز مشارکت جدی مردم فهیم و دلسوز این منطقه شاهد بهتر شدن هوای تهران و کاهش آلودگی هوا باشیم.

به گزارش برنا؛ مهدی هدایت شهردار منطقه ۱۹ در همایش بزرگداشت روز هوای پاک اظهار کرد: حل مشکل آلودگی هوا موضوعی کشوری است و عزم جدی همه دستگاه ها به ویژه شهرداری را می طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در تشریح بخشی از اقدامات زیست محیطی منطقه برای کاهش آلودگی محیط زیست بیان کرد: طی دو ماه گذشته شاهد اتفاقات خوبی همچون اجرای طرح بازیافت لاستیک و افتتاح کارواش نانوبخار در این منطقه بوده ایم. همچنین بحث توانمندسازی شهروندان درخصوص پسماند و تفکیک از مبدأ، استفاده از انرژی های نو و تبدیل بخش اعظمی از تأسیسات شهرداری به پنل های خورشیدی، پیگیری جدی بحث معاینه فنی خودروها و ... از دیگر اقدامات برنامه ریزی شده در این حوزه محسوب می شوند.

هدایت در ادامه به ساماندهی خلازیر و ناحیه ۳ به عنوان دغدغه های جدی در محیط زیست اشاره کرد و گفت: در این راستا ضمن کاهش آتش افروزی ها در این محدوده، برای حذف کامل آن تلاش خواهیم کرد. علاوه براین در آینده نزدیک با تکمیل و بهره برداری از تصفیه خانه مرکزی میوه و تره بار مشکل فاضلاب این محدوده نیز مرتفع خواهد شد.

او ابراز امیدواری کرد با اجرای برنامه های زیست محیطی و پروژه های دوستدار میحط زیست و نیز مشارکت جدی مردم فهیم و دلسوز این منطقه شاهد بهتر شدن هوای تهران و کاهش آلودگی هوا باشیم.

همچنین سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن تشکر از فعالیت های زیست محیطی مدیریت شهری این منطقه، مسئله خلازیر را موضوع جدی زیست محیطی اعلام و بر حل آن با مشارکت همه نهادهای مربوطه تأکید کرد.

به گفته این مسئول عدم توسعه درست کلانشهرها و برنامه لجام گسیخته توسعه صنایع در شهرها، افزایش خودروها اعم از تردد کامیون ها و حجم زیادی از خودروهای سواری و موتورسیکلت ها و ناوگان حمل و نقل فرسوده از جمله عوامل  آلودگی هوای شهر تهران هستند.

محمودی تأکید کرد: با تعمیر ناوگان فرسوده شهر تهران وتأمین گازوئیل مناسب تر به عنوان برنامه های کوتاه مدت و همچنین اجرای برنامه های بلند مدت از طریق تعامل بین بخشی و مشارکت مردم به عنوان اصلی مهم در این موضوع می توان شاهد حل بخش عمده ای از مشکل آلودگی هوا به ویژه در بخش جنوبی شهر تهران باشیم.

او منطقه 19 را منطقه ای مهم در بحث اجرای برنامه های محیط زیست دانست که با نگاه ویژه و حل مسائل زیست محیطی آن می تواند به عنوان منطقه ای پایلوت و دوستدار محیط زیست در بین مناطق تبدیل شود.

در پایان این همایش شهردار منطقه ضمن قدردانی از خدمات مدیرکل محیط زیست استان تهران و اهدای لوح، از فعالان محیط زیست تقدیر کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرداری انرژی معاینه فنی میوه و تره بار حفاظت محیط زیست زیست محیطی موتورسیکلت ناوگان حمل و نقل شهر تهران آلودگی هوا محیط زیست شهرداری تهران محیط زیست هوای پاک مدیریت شهری اجرای برنامه آلودگی هوا زیست محیطی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۵۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن پیام علی سلاجقه آمده است: خلیج فارس به لحاظ راهبردی، ملی و زیستی یکی از مهم‌ترین دروازه‌های ورود ایران به جهان است و اهمیت این مساله برای تمامی هموطنان، سیاستگذاران و تصمیم سازان در نظام مقدس جمهوری اسلامی واضح و مبرهن است. خلیج همیشه فارس اصلی‌ترین نماد برای تمامیت ارضی کشورمان می‌باشد و همه ایرانیان برای حفظ و نگهداری از این میراث گرانبهای روزگار کهن جان در طبق اخلاص نهاده اند.

دهم اردیبهشت، روز ملی «خلیج همیشه فارس» را در سایه توجهات حضرت ولیعصر (عج) در حالی جشن می‌گیریم که این منطقه هم به لحاظ استراتژیک در کانون توجهات و ریل گذاری توسعه مطابق با منویات اخیر رهبر معظم انقلاب (مدظله) در خصوص توسعه دریامحور همراه با حفظ و ارتقا زیستگاه‌های بی بدیل قرار گرفته است و دولت مردمی انقلابی هم با تمام توان جهت قرارگیری در این مسیر تلاش می‌کند، و هم به لحاظ زیستی یکی از پرتاب و توانترین زیست بوم‌های دریایی در برابر تغییراتی است که به دست انسان‌ها به آن تحمیل شده است.

به عنوان خادم کوچک ملت در بخش محیط زیست دولت مردمی- انقلابی ضمن تبریک این روز به تمامی دریادلان عزیز و شهیدان پَر کشیده به اوج آسمان زیبایی سرزمین اسلامی مان که در قعر خلیج همیشه فارس با عزت آرمیده اند، میهن دوستان و هموطنان عزیز یادآور می‌شوم که سلامت زیست بوم خلیج فارس ضامن اصلی پایداری اقتصادی، امنیتی، انرژی و ثبات نه در منطقه بلکه در جهان خواهد بود و ما در دیده بانی از محیط زیست این ارزشمندترین و مهمترین خلیج جهان، خلیج همیشه فارس ذره‌ای قصور نخواهیم کرد. نام کهن سرزمین عزیزم ایران اسلامی به پهنه و تارک خلیج همیشه فارس سربلند و پرافتخار باد. به امید ظهور.

کد خبر 6091980

دیگر خبرها

  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود