Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، بیست‌وچهارمین قسمت از فصل شانزدهم به موضوع «واشکافی نسبت میان حوزه‌های علمیه و ساختار حاکمیت» اختصاص دارد.

میهمانان این برنامه آیت‌الله کاظم قاضی‌زاده، عضو هیئت‌علمی دانشگاه تربیت مدرس و استاد درس خارج فقه و اصول در حوزه علمیه قم و حجت‌الاسلام علی‌رضا پیروزمند، عضو هیئت‌علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این برنامه درباره ورود عالمان دین و اهالی حوزه‌های علمیه به مباحث مربوط به حکمرانی ازجمله تصمیم‌گیری‌های کلان اقتصادی، مسائل مربوط به مدیریت و اجرا و موضوعات سیاسی و اجتماعی، اینکه آیا اساساً دنیای علوم دینی با جهان سیاست ورزی و اداره جامعه بیگانه است یا مبادی و مبانی علوم انسانی ریشه در جهان‌بینی و اعتقادات مذهبی ما دارد؟ و این‌که جایگاه علوم دینی در مباحث تخصصی مرتبط با حکمرانی کجاست و آیا دین تنها نقش ارشادی دارد یا می‌تواند در موقعیت دستور و اجرا قرار بگیرد؟ بحث و گفتگو خواهد شد.

بیست‌وچهارمین قسمت از فصل شانزدهم برنامه زاویه چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه، ساعت ۲۲ با اجرای عطاالله بیگدلی از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.

کد خبر 5403975

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه علمیه برنامه زاویه شبکه چهار سیما معرفی کتاب تازه های نشر انتشارات سوره مهر دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران جایزه جلال آل احمد تجدید چاپ رونمایی کتاب ترجمه رایزنی فرهنگی انتشارات معین معرفی نشریات علی رمضانی انتشارات راه یار نقد کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۵۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟

به گزارش تابناک، اعتماد نوشت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هم مطابق همه ساله ردیفی مستقل در بودجه دارد؛ این نهاد فرهنگی و مذهبی در سال گذشته، ۴۱۴ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است. در بودجه ۱۴۰۳، پیشنهاد شده است که ۷۳۰ میلیارد تومان بودجه برای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تخصیص یابد؛ یعنی حدودا ۷۶ درصد افزایش بودجه داشته است. البته این رقم، به غیر از بودجه پیشنهادی اختصاصی است که ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 
در ادامه این گزارش آمده است: شورای عالی حوزه‌های علمیه از دیگر نهاد‌های مذهبی دریافت‌کننده بودجه است؛ سال گذشته ۴ هزار ۷۷۶ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است؛ این بودجه در سال ۱۴۰۳ بناست به ۵ هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان افزایش یابد؛ حدود ۳/۱۴ درصد افزایش بودجه. البته برای امسال، پیشنهاد شده این نهاد مذهبی یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاصی داشته باشد. مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هم در ردیف بودجه مستقلش، برای سال ۱۴۰۲، رقمی معادل ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دیده می‌شود که این رقم قرار است برای ۱۴۰۳، به ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسد؛ حدودا ۱۷ درصد افزایش.

دیگر خبرها

  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • اصفهان رتبه دوم برگزاری نمایشگاه در کشور/ بازدید بیش از ۳۰۰ هزار نفر از نمایشگاه در ۱۴۰۲
  • اصفهان رتبه دوم برگزاری نمایشگاه در کشور/بازدید بیش از ۳۰۰۰۰۰ نفر از نمایشگاه در سال ۱۴۰۲
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • پیام مدیر حوزه علمیه یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس)
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است