Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - مجمع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی که از اوایل دی ماه شروع شده است با حاشیه‌های زیادی همراه بوده و برخی از فدراسیون‌ها مثل تکواندو به دلیل حواشی زیادی که به همراه داشته ممکن است یک بار دیگر برگزار شود. همچنین به دلیل بازنشستگی علی مرادی و مشخص نبودن نامزد‌های مورد نظر زمان انتخابات فدراسیون وزنه برداری مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی رغبتی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت وزارت ورزش در مورد مشکلات پیش‌آمده در انتخابات برخی از فدراسیون‌ها به خصوص، تکواندو صحبت‌هایی را انجام داده است.

آیا انتخابات فدراسیون‌های ورزشی به موقع انجام می‌شود؟

تمام تلاش ما در وزارت ورزش و جوانان این است که انتخابات را سر موقع برگزار کنیم که خدا را شکر در چند انتخابات گذشته مشکلی نداشتیم. تنها یک مورد بوده که مربوط به تکواندو می‌شود. بعد از استعلام گرفتن از نهاد‌های مسئول منتظر هستیم تا جواب آن بیاید و به ترتیب سایر فدراسیون‌ها حکم خود را دریافت خواهند کرد. قرار است بقیه انتخابات فدراسیون‌های ورزشی از شنبه شروع شود. همچنین در وزنه برداری هم هنوز کسی ثبث نام نکرده و فعلا زمان برگزاری انتخابات این فدراسیون مشخص نیست. در حال حاضر مرادی از فدراسیون وزنه برداری خداحافظی کرده است و به زودی بر اساس اساسنامه تعیین تکلیف می‌شود.

نظرتان درباره اظهارت مرادی که خواستار تشکیل کمیسیون برای بازنشستگی شده است چیست؟

بحث بازنشستگی در اختیار وزارت ورزش نیست. کسی که به سن بازنشستگی می‌رسد حکمش توسط دستگاه مربوطه سازمان بازنشستگی یا تامین اجتماعی صادر می‌شود. اگر حکم توسط این دستگاه‌ها تایید شود، بازنشستگی قطعی خواهد بود و به همین دلیل به وزارت ورزش مربوط نمی‌شود. هر کارمند بین ۳۰ تا ۶۰ روز زمان لازم دارد تا پاسخ خود را در مورد بازنشستگی دریافت کند و مرادی هم در این مرحله قرار دارد.

در خصوص آخرین وضعیت انتخابات تکواندو توضیح می‌دهید؟

در اساسنامه‌ای که ابلاغ شده است چند موضوع در اکثریت قرار دارد و تفسیر آن بر عهده مرجعی است که اساسنامه را صادر کرده است. بر اساس برداشت اولیه ۵۰ درصد به علاوه یک، یعنی رای اعضای حاضر ملاک بوده است که بر این اساس ساعی یک رای کم دارد. تفسیر دیگر ممکن است متفاوت باشد، زیرا این مسئله ابهام حقوقی داشت. در هر صورت از معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری استعلام گرفتیم و آن‌ها هر پاسخی بدهند مبنای ما خواهد بود. ممکن است اشتباهی صورت گرفته باشد و من کتمان نمی‌کنم. در ماده ۱۵ اساسنامه دو سوم اکثریت تعریف شده است. آرا باید از اعضای حاضر شمرده شود که معنای آن این است که اعضا چه رای بدهند و چه ندهند، حاضر هستند و رسید رای را دریافت می‌کنند. ما منتظر پاسخ استعلام هستیم و نخواستیم خودمان قضاوت کنیم یا برداشت خودمان را اجرا کنیم.

بیشتر بخوانید

مراسم رونمایی از سردیس طاهریان برگزار شد در خصوص آخرین وضعیت فدراسیون ژیمناستیک توضیح می‌دهید؟

اینچه درگاهی استعفا داده و نایب رئیس عهده دار وظایف او است. نایب رئیس باید ظرف ۶ ماه شرایط انتخابات را فراهم کند. در این فدراسیون مسئله اساسنامه وجود دارد و اینچه درگاهی اعلام کرده که بحث فدراسیون جهانی مطرح است. ابتدا باید این مشکل حل شود که فکر نمی‌کنم زمان زیادی ببرد. هر اساسنامه علاوه بر این که باید الزامات بین المللی را رعایت کند، باید با نهاد‌های داخلی هم هماهنگ باشد. اساسنامه‌ای که ما داریم مصوبه دولت و شورای نگهبان است.

آخرین وضعیت خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس به کجا کشیده شد؟

در حال حاضر هر ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس در مالکیت دولت هستند و طبق برنامه خصوصی‌سازی قرار است از ماه بهمن وارد فرآیند فرابورس شوند. حقوق مالکانه آن‌ها در اختیار برخی از وزارتخانه‌ها قرار دارد که به نمایندگی از دولت است و کار‌های آن‌ها را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی وزارت ورزش فدراسیون تکواندو فدراسیون وزنه برداری فدراسیون ها وزنه برداری وزارت ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۵۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مراسم بازنشستگی سگ مأمور فرودگاه با ده‌ها توپ

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بانوان کردستانی به یک نشان سیمین نقره دست یافتند
  • درخشش دختران کرمانی در چهار وزن نخست وزنه برداری نوجوانان ایران
  • برگزاری مجمع انتخابات هیات کشتی کهگیلویه و بویراحمد
  • دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!
  • مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی دختران کشور در همدان
  • برکناری رییس هیات ژیمناستیک اصفهان در آستانه انتخابات/ نکویی: وزارت ورزش شفاف‌سازی کند
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب/ تشکیل سازمان «سپند» تأیید شد
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند
  • (ویدئو) مراسم بازنشستگی سگ مأمور فرودگاه با ده‌ها توپ