Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@12:33:32 GMT

بارش برف و باران میوه را گران کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۶۱۵۵

بارش برف و باران میوه را گران کرد

ایران اکونومیست- با توجه به بارش برف و باران و اختلالات حمل و نقل، قیمت برخی اقلام افزایش داشته است.

  دارایی نژاد گفت: با توجه به بارش برف و باران و اختلالات حمل و نقل جاده ای، ورودی بار میدان یک سوم روزهای قبل بود و قیمت برخی اقلام همچون پرتقال، سیب، کیوی و لوبیا سبز به دلیل بارش و کاهش عرضه افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار، قیمت هر کیلو پرتقال شمال را ۷ تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد.

دارایی نژاد گفت: با مساعدت شرایط جوی پیش بینی می شود که قیمت میوه به دلیل فراوانی بار نوسانی نداشته باشد.

محصول قیمت هر کیلوگرم پرتقال شمال ۷ تا ۱۴ هزار تومان پرتقال جنوب ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان نارنگی بندری ۱۵ تا ۲۸ هزار تومان کیوی ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان

بررسی ها نشان می دهد که قیمت هر کیلو موز ۲ تا ۵ هزار تومان افزایش داشته است، هر چند مسئولان معتقدند که در شرایط فعلی واردات هر کیلو موز ۲۹ هزار تومان تمام می شود و تنها به سبب اُفت ۵۰ درصدی قدرت خرید، قیمت التهاب چشمگیری نداشته است.

محصول قیمت هر کیلوگرم سیب قرمز ۸ تا ۱۰ هزار تومان سیب قرمز مراغه ۱۲ هزار تومان سیب زرد میانه ۲۳ هزار تومان خیار گلخانه ۸ تا ۱۰ هزار تومان خیار رسمی ۷ تا ۹ هزار تومان انار  ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان موز هندی ۲۷ هزار تومان موزاکوادور و فیلپین ۳۰ هزار تومان

گزارش های میدانی نشان می دهد که قیمت هر کیلو پرتقال شمال ۱۳ تا ۲۳ هزار تومان، پرتقال جنوب ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان، نارنگی بندری ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان، کیوی ۱۸ تا ۳۵ هزار تومان، لیموشیرین ۲۸ تا ۳۵ هزار تومان، سیب زرد ۱۴ تا ۳۳ هزار تومان، سیب قرمز ۱۴  تا ۳۰ هزار تومان، موز ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان، انار ۲۵ تا ۴۰ هزار تومان و خیار ۱۵ تا ۲۴ هزار تومان است.

طبق گفته فعالان میدان مرکزی قیمت پرتقال، سیب و کیوی نسبت به هفته گذشته یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ تومان افزایش داشته و بارندگی های اخیر تا حدودی قیمت میوه و فرنگی جات را به سبب کاهش بار و تاخیر در بارگیری‌ها افزایش داده است.

 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: افزایش داشته قیمت هر کیلو هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۶۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ شرقی گفت: گذر امواج فرعی تراز میانی جو از بعد از ظهر دوشنبه با افزایش موقت ابر و بارش رگبار پراکنده باران در این استان، دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، محمد امیدفر صبح امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این شرایط تا روز سه‌شنبه ادامه پیدا می‌کند، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای، از روز چهارشنبه به تدریج سامانه بارشی وارد استان می‌شود.

وی افزود: فعالیت این سامانه موجب ابرناکی، وزش باد به نسبت شدید در بعضی نواحی به ویژه نیمه جنوبی استان و خیزش یا نفوذ گرد و خاک و در نواحی مرتفع و کوهستانی گاهی رگبار باران و غرش آذرخش می‌شود.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: از نظر وضعیت دمایی نیز تا پایان هفته دما به طور نسبی در استان افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 748624

دیگر خبرها

  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی
  • صادرات بیش از ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!