Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، پیمان صالحی روز چهارشنبه در مجمع پژوهشگاه‌های کشور که در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، افزود: در این راستا تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مجلاتی که بتوانند در رده کیفی Q۱ قرار گیرند پرداخت می‌شود.

معاون پژوهشی وزیر علوم اظهار داشت: هم اکنون ۷۴ هزار مقاله علمی داریم که در اسکوپوس نمایه شده‌اند که این امر نشان‌دهنده جایگاه بالای کشور ما در انتشار مقالات علمی است و بر همین اساس برنامه نمایه‌سازی بین المللی مجلات علمی را تدوین کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امکان نمایه‌سازی برای مجلات پژوهشی منتشر شده به زبان فارسی هم وجود دارد، گفت: به زودی کمیته‌ای برای نمایه‌سازی در وزارت علوم تشکیل و کارگاه‌های آموزشی برای سردبیران برگزار می‌شود.

 صالحی اظهار داشت: در راستای تحقق مرجعیت علمی ایران در دنیا، نمایه‌سازی بین المللی مجلات علمی و پژوهشی در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته است و در این راستا بخشنامه تشویق سردبیران و مدیران نشریات علمی برای نمایه کردن بین‌المللی نشریات علمی ابلاغ شد.

وی در ادامه بر ضرورت استفاده اشتراکی از تجهیزات دانشگاهی، نمایه‌سازی بین‌المللی مجلات پژوهشی، همکاری پژوهشی با دستگاه‌های اجرایی و تصویب طرح‌های کلان پژوهشی در هیات‌های امنا تأکید کرد.

معاون پژوهشی وزارت علوم با بیان اینکه برخی تجهیزات بسیار مهم و گران قیمت در برخی دانشگاه‌ها وجود دارد، گفت: این تجهیزات سرمایه ملی کشور هستند و باید به نحو احسن استفاده شوند.

وی با اشاره به اینکه بهترین مسیر برای استفاده مشترک محققان از تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه‌ها استفاده از فناوری اطلاعات و ایجاد سامانه‌های نرم‌افزاری است گفت: باید معلوم شود چه دستگاهی در چه دانشگاهی وجود دارد و محققان در چه زمانی می‌توانند از آن استفاده کنند.

هدایت پایان‌نامه‌ها و قراردادهای پژوهشی

معاون پژوهشی وزارت علوم تاکید کرد:‌ جهت‌دهی پایان‌نامه‌های دانشجویی و فعالیت‌های پژوهشی به سمت رفع نیازهای کشور، دغدغه مدیران وزارت علوم است و در همین راستا سامانه نیازها و ایده‌ها "نان" در وزارت علوم در حال تدوین است.

صالحی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های پژوهشی اعضای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای رفع مشکلات و نیازهای دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و بخش خصوصی ساماندهی شود، گفت: تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی وزارت علوم با برخی دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها در حال تدوین است.

معاون پژوهشی وزارت علوم تأکید کرد: اعضای هیأت علمی باید برنامه میان‌مدت و چند ساله فعالیت پژوهشی و در موضوعات مشخص داشته باشند. اعضای هیأت علمی باید موضوع کلان پژوهش خود را بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی توزیع کنند و هر پایان‌نامه بخشی از پازل حل مشکل باشد که این اقدام همان هدفمند بودن پایان‌نامه‌ها است.

تصویب سیاست‌های کلان پژوهشی در هیأت امنا

صالحی با بیان اینکه معاونان پژوهش و فناوری چند برنامه کلان پژوهشی را برای دانشگاه تدوین کنند و به تصویب هیأت امنا برسانند، گفت: انتظار از هیأت‌های امنا تصویب طرح‌های کلان است و بحث‌هایی مانند صدور مجوز ایجاد مجله و پژوهشکده و… امری معمول است.

 براساس اعلام وزارت علوم، معاون پژوهشی وزارت علوم افزود: با کسب مجوز از هیات‌های امنای دانشگاه‌ها، می‌توان همکاری مشترک بخش خصوصی، دانشگاه و پژوهشگاه‌ها را ایجاد کرد که سرمایه مالی از طرف بخش خصوصی و سرمایه علم و دانشی از سوی پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها باشد و برای اهداف مشخص، مهم و فناورانه فعالیت مشترک کنند که در این صورت یک همکاری برد برد خواهیم داشت.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری نشریات علمی نشریه اعتبار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری نشریات علمی نشریه وزارت علوم تحقیقات و فناوری نشریات علمی نشریه اعتبار معاون پژوهشی وزارت علوم نشریات علمی نمایه سازی دانشگاه ها پایان نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۶۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام در دیدار با معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور، اظهار کرد: سازمان‌های امدادرسان نظیر؛ سازمان مدیریت بحران و هلال احمر همواره در مواقع بحران در کمک‌رسانی به مردم نقش‌آفرین بودند.

وی افزود: استان ایلام ۶۳ درصد کوهپایه و کوهستانی و ۳۷ درصد دشت است که در مقایسه با سایر استان‌های کشور شرایط خاص خود را دارد.

استاندار ایلام گفت: امسال از نظر میزان نزولات جوی با سال ۹۸ برابر و حتی میزان بارش بیشتر بود که در سال ۹۸ خسارات جانی و زیرساختی و مالی زیادی وارد شد، اما امسال با نگاه فنی و کارشناسی و با تدابیر پیشگیرانه، پاک‌سازی و لایروبی و گابیون‌بندی امسال با وجود افزایش نزولات جوی، تلفات و خسارت نداشتیم.

بهرام نیا با اشاره به فرسودگی شبکه آب و فاضلاب و مسیل‌ها در استان ایلام، عنوان کرد: در نشستی مشترک با حضور دکتر مخبر معاون اول رییس‌جمهور و وزیر نیرو مصوب شد که ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل‌ها و شبکه آب و فاضلاب استان ایلام اختصاص یابد که این اعتبار به صورت مشترک و برابر بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو تامین می‌شود.

وی با اشاره به صدای توأم با لرزش زمین در شهرستان چرداول، گفت: این صدا‌ها ناشی از حرکت و فعل و انفعالات صفحات و لایه‌های زیرین زمین است که تحقیقات این موضوع توسط ۲ تیم زمین‌شناسی و لرزه نگاری درحال بررسی است که امیدواریم اعتبارات این موضوع بطور کامل تامین شود.

استاندار ایلام از رییس سازمان مدیریت بحران کشور خواست تا تجهیزات و امکانات خاص و ماشین‌آلات مورد نیاز استان، در اختیار هلال احمر و نهاد‌های خدمات‌رسان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه انتظار داریم که خسارت‌های ناشی از سیل و دیگر بحران‌ها در موعد مقرر پرداخت شود، ابراز کرد: ضرورت دارد خسارات ناشی از سیل سال ۹۸، به خسارت‌دیدگان پرداخت شود.

استاندار ایلام با اشاره به نزولات جوی و خسارت به محصولات کشاورزی در شهرستان دهلران، یادآور شد: بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی بخش مرکزی، موسیان و دشت‌عباس در شهرستان دهلران در بارندگی‌های اخیر دچار خسارت شد که انتظار می‌رود در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و به شیوه‌های دیگری به این کشاورزان کمک شود.

وی مطرح کرد: برای ایجاد ۱۰۰ سازه سنگی و ملاتی آبخیزداری، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که درخواست تامین این مبلغ اعتبار داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر