Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@22:53:23 GMT

خبرهای سرد از شهرستان های برفی

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۶۳۳۴

خبرهای سرد از شهرستان های برفی

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- عبادالله کنجوریان گفت : طی ۷۲ ساعت گذشته بارش نزولات آسمانی موجب خرسندی مردم بویژه کشاورزان شده است هرچند این بارش‌ها سبب مسدود شدن و ایجاد محدودیت تردد در برخی محور‌ها هم شد.

از ساعات اولیه بارش، راهداری و شهرداری‌های هرسین و بیستون با نمک باشی و برف روبی ضمن تسهیل در تردد خودرو‌ها از مسدود شدن راه‌ها جلوگیری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق بررسی‌های به عمل آمده هیچگونه قطعی برق یا آب در نتیجه بارش‌ها و سرما در شهرستان هرسین رخ نداده است.

دستگاه‌های خدمات رسان و ستاد بحران شهرستان در آماده باش کامل هستند.

بیشترین بارش برف در شرق شهرستان هرسین که شامل محور حسن بقعه و تعدادی دیگر از روستا‌های بخش مرکزی رخ داده است.

بازگشایی راه ارتباطی ۱۲٨ روستای روانسر

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان روانسر گفت: با تلاش راهداران شهرستان، راه ارتباطی ۱۲٨ روستای این شهرستان که به دلیل بارش برف مسدود شده بود، برف روبی و بازگشایی شد.

فرخ الله کرمی گفت: راهداران پس از نمک پاشی محور‌های مواصلاتی اصلی و فرعی، بازگشایی راه‌های روستایی با جدیت تمام از بامداد دیروز آغاز شد و با ۶ دستگاه برف روب این تعداد روستا بازگشایی شدند.

به دلیل اهمیت زیاد بازگشایی راه‌های اصلی و حجم زیاد راه‌ها و پراکندگی روستا‌ها، عملیات برفروبی با تاخیر مواجه شد و عملیات بازگشایی راه ۱۰ روستا به ساعت‌های آینده موکول شده است.

هم اکنون راه ۲ روستای بزگوره و نوخان در بخش شاهو و روستا‌های رئیس، ماخوشین، کیلانبر، درکه، پشت تنگ چشمه قلیجان ده سرخ، کانی پاشا و کزازی در بخش مرکزی مسدود است.

 ۶۰۰ کیلومتر باند راه روستایی برف روبی شده سامانه بارشی اخیر به جو شهرستان وارد شده تاکنون ۷۵۰ تن ماسه و نمک برای تسهیل در عبور و مرور استفاده شده است.

هم اکنون تردد در جاده‌های اصلی و فرعی در جریان است و رانندگان با احتیاط و رعایت فاصله طولی حرکت کنند.

بازگشایی راه ارتباطی ۱۰ روستای گیلانغرب

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان گیلانغرب گفت: راه ارتباطی ۱۰ روستای این شهرستان که به دلیل بارش برف مسدود بود با تلاش ماموران راهداری بازگشایی شد.

حسین خاطریان گفت: این روستا‌ها در بخش گواور بودند و کار بازگشایی جاده گیلانغرب به سمت دهستان حیدریه از محور مله نی از صبح امروز شروع شده و تا ساعاتی دیگر این محور بازگشایی خواهد شد.

۲ اکیپ کامل متشکل از ۱۲ دستگاه ماشین آلات سنگین و برف روب در محور‌های چله و قلاجه در آستانه ورود سامانه بارشی جدید در آمادگی کامل قرار دارند و در راستای سرویس و نگهداری ماشین آلات در این فرصت اقدامات اساسی صورت گرفته است.

تمام راه‌های اصلی و فرعی شهرستان به استثنای جاده مله نی هم اکنون باز و رفت وآمد درآن‌ها جریان دارد.

شهرستان گیلانغرب با ۵۰۰ کیلومتر راه‌های مواصلاتی دومین شهرستان وسیع استان پس از کرمانشاه است.

هم اکنون عوامل راهداری در محور‌ها و جاده‌های ارتباطی مشعغول نمک پاشی و برف روبی هستند.

مسدود بودن ۳۰ درصد روستا‌های دالاهو

فرماندار دالاهو گفت: ۳۰ درصد روستا‌های این شهرستان همچنان بر اثر بارش برف اخیر مسدود است و تلاش برای بازگشایی راه‌ها ادامه دارد.

کرم محمدی گفت: بارش برف سنگین باعث مسدود شدن بیش از ۱۰۰ روستای شهرستان شده بود که بخش زیادی از راه‌ها با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شد.

تمام توان و امکانات، دستگاه‌های امدادی و ماشین آلات راهداری و برف روب با تمام توان پای کار هستند تا نسبت به بازگشایی راه ارتباطی روستا‌های مسدود شده اقدام کنند و روستا‌ها اکنون از نظر خدمات رفاهی آب برق و گاز و پوشش آنتن دهی و تلفن مشکلی ندارد.

برق چهار روستای سخت گذر شهرستان همچنان قطع است که با کمک نفر بر ارتش پادگان الله اکبر در صدد بازگشایی راه هستیم که امید است تا بعد از ظهر امروز برق این چهار روستا وصل شود.

جاده‌ها و راه‌های ارتباطی شهرستان کماکان لغزنده است و عوامل راهداری پای کار بوده و کار نمک پاشی راه‌ها را انجام می‌دهند.

امدادرسانی  ۷۰ خودرو گرفتار در برف

رئیس جمعیت هلال احمر سرپل‌ذهاب گفت: تیم‌های امدادی این جمعیت در پی نزولات آسمانی و برف اخیر به ۷۰ خودرو گرفتار در برف امدادرسانی کردند.

مهدی کمری گفت: علاوه بر امدادرسانی به خودرو‌های گرفتار در برف ۲۰۰ بسته غذایی و خوراکی در بین افراد گرفتار در برف در جاده‌ها و عشایر کَپرنشین توزیع شد.

سه تیم پنج نفر در این بحران درگیر کمک رسانی و امداد رسانی بوده اند و با توجه پیش بینی وضعیت آب و هوا در روز پنجشنبه هفته جاری و ورود سامانه بارشی جدید تیم‌های امدادرسان جمعیت هلال احمر با تجهیزات کامل در آماده باش ۱۰۰در صدی هستند.

با توجه به یخبندان و بارش برف و برودت هوا، افراد از سفر‌های غیر ضرور خوددداری کنند و در صورت انجام سفر از سالم بودن فنی خودرو اطمینان حاصل کرده و زنجیر چرخ و سایر تجهیزات ایمنی را همراه داشته باشند.

بارش نزولات آسمانی خسارت جانی و مالی نداشت

فرماندار سرپل ذهاب گفت: بارش نزولات آسمانی اخیر در این شهرستان هیچ گونه خسارت جانی و مالی نداشت و رفع انسداد راه‌ها و کمک رسانی به مردم به موقع انجام شد.

فرزادی پور افزود: بعد از ۱۱ سال مردم این شهرستان شاهد بارش برف بودند و بیش از ۶۰ میلیمتر باران در شهرستان سرپل ذهاب به ثبت رسید.

۶ روستای پاوه در برف محصور است

سرپرست فرمانداری شهرستان پاوه گفت : اکنون ۶ روستای این شهرستان در برف محصور هستند و توسط بالگرد به آن‌ها کمک رسانی شده است.

جلیل بالایی گفت: در روز‌های گذشته در سطح شهرستان بین ۴۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر برف بارید که منجر به مسدود شدن برخی از راه‌ها و قطعی برق و آب شد.

به واسطه بارش برف ۳۲ روستا در برف محصور شدند و برق آن‌ها قطع شد، با کمک نیرو‌های راهداری در ابتدا تمام راهی اصلی بازگشایی شدند و سپس برای بازگشایی راه‌های روستایی دست به اقدام شدند.

در نهایت به واسطه تلاش نیرو‌های راهداری اکنون راه ۲۶ روستا بازگشایی و برق ۲۴ روستا وصل شده است.

تجهیزات راهداری شهرستان پاوه برای بازگشایی راه این روستا‌ها قدرت لازم را نداشت، یک دستگاه بلدوزر سنگین از مرکز استان برای بازگشایی راه روستا‌های شهرستان پاوه آمده است.

صبح امروز با کمک بالگرد‌های هلال احمر بیش از ۵۰۰ بسته غذایی ۲۴ ساعته بین ساکنان روستا‌های گرفتار در برف توزیع شد.

برق ۲۱ روستای بخش کلاشی شهرستان جوانرود از دیروز قطع است

فرماندار جوانرود گفت: قطعی برق روستا‌ها به علت شکستگی تیر‌های برق ناشی از بارش برف اتفاق افتاده است.

یوسفی گفت: هم اکنون دو اکیپ از نیرو‌های اداره برق در حال بر طرف کردن مشکل قطعی برق این روستا‌ها هستند.

راه ارتباطی این ۲۱ روستا در بخش کلاشی به علت بارش برف همچنان مسدود است، ۴ اکیپ از نیرو‌های راهداری مشغول بازگشایی راه ارتباطی این روستا‌ها هستند.

در حال حاضر تلفن و اینترنت این ۲۱ روستا قطع است .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه ستاد بحران حمل ونقل تردد خودروها بازگشایی راه ارتباطی برای بازگشایی راه بازگشایی راه ها نزولات آسمانی گرفتار در برف روستا ها بازگشایی شد مسدود شدن هم اکنون قطعی برق بارش برف برف روبی محور ها جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۶۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح‌های آبرسانی شیروان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ رضا عطایی در دیدار با فرماندار شیروان با ارائه گزارشی از وضعیت آب شرب در شهر‌ها و روستا‌ها و طرح‌های در حال اجرای شهرستان شیروان گفت: در شهرستان شیروان سالانه بیش از ۱۵ میلیون مترمکعب آب از منابع آبی این شهرستان استحصال و در مخازنی با حجم ۳۲ هزار مترمکعب ذخیره سازی می‌شود و پس از گندزدایی از طریق ۱۳۰۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع در دسترس مشترکان قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به طرح‌های در حال اجرای این شهرستان افزود: برای اتمام طرح‌های ناتمام این شهرستان، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در ادامه به طرح‌های امسال نیز اشاره کرد و بیان داشت: اولین گام شرکت در سال ۱۴۰۳ اتمام طرح‌های نیمه تمام است و در تعریف پروژه‌های جدید نیز اولویت با شهر‌ها و روستا‌هایی است که مشکلات بیشتری دارند.
دولت اسماعیل زاده فرماندار شهرستان شیروان نیز در این دیدار افزود: در این شهرستان طرح‌های آبرسانی در حال اجرا را به وضوح مشاهده می‌شود و این نشان دهنده‌ی عزم راسخ شرکت آبفا برای رفع مشکلات مردم و خدمات رسانی مطلوب به آن‌ها است.
اسماعیل زاده افزود: در سال ۱۴۰۲ ما بیشترین اعتبار را به آبرسانی اختصاص دادیم و در سال جدید نیز با توجه به نیاز آبی که در شهر‌ها و روستا‌ها مشاهده می‌شود سعی خواهیم کرد همچون گذشته اعتبارات بیشتری به موضوع آبرسانی اختصاص دهیم.
شهرستان شیروان دارای ۵ شهر و ۱۳۴ روستا در مجموع، ۶۶ هزار مشترک آب دارد.

دیگر خبرها

  • تعیین معین برای ۱۷ استان سیل زده | بازگشایی ایمن راه‌ های روستایی و عشایری 
  • فیلم دیدنی از یک دیوار برفی عظیم در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • روستا‌های بالای ۱۰ خانوار بخش مرکزی گناوه برق‌رسانی می‌شوند
  • خبرهای جدید وزیر کشور از تقسیم تهران به استان های شرقی و غربی
  • محور انارک به زواره پس از ۲۴ ساعت بازگشایی شد
  • برق روستا‌های بخش خرانق وصل شد
  • ارتفاعات سبلان برفی می‌شود
  • نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح‌های آبرسانی شیروان
  • بازگشایی راه ارتباطی ۲ روستای سیل‌زده شهرستان داورزن
  • تگرگ موجب شکستن شیشه خودرو‌ها و منازل دُرح سربیشه شد