Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی صفری ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه مدیریت پسماند شهرستان گناوه با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از محیط زیست بر ترویج فرهنگ بهره برداری صحیح از زیست محیط در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: مسئله پسماند با سلامت همه مردم مرتبط است و باید رفع مشکلات جمع آوری و دفن آن از مبدا تا مقصد از طرف تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های مسئول با جدیت پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار گناوه افزود: آموزش‌های همگانی تفکیک از مبدا، اصلاحات سایت و محل دفن پسماند، تعیین پیمانکار و برخورد با متخلفان در دستور کار تمامی ارگان‌های متولی قرار گیرد.

وی گفت: مسئله پسماند در روستاهای شهرستان نیز همانند شهر پیگیری شود و انتظار می‌رود همه ادارات و دستگاه‌ها اجرایی در این ارتباط به نحو مؤثری برای اطلاع رسانی اقدامات و عملکرد خود اقدام کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه در این نشست گزارشی از آخرین وضعیت پسماند شهرستان و ضرورت بهینه سازی وضعیت موجود ارائه کرد و افزود: لزوم انجام تفکیک از مبدا، پاکسازی مبادی ورودی و خروجی شهر، استقرار نگهبانی و نصب تابلوهای شناسایی محل دفن، برق رسانی و تفکیک محل دفن زباله‌های عفونی از زباله‌های عادی، حفر ترانشه، دیوارکشی و ایجاد فضای سبز از جمله اصلاحاتی است که باید در حوزه پسماند شهرستان گناوه انجام پذیرد.

کامبیز عبدالهی گفت: دیگر مسئله مرتبط با موضوع پسماند، مراکز جمع آوری غیرمجاز پسماند در سطح شهر است که باعث می‌شوند پیمانکاران راغب به عقد قرارداد جمع آوری پسماند نشوند و لذا باید با این مراکز نیز برخورد شود.

در ادامه نشست که با حضور اعضای کارگروه مدیریت پسماند شهرستان گناوه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد بحث‌های کارشناسی درباره موضوع از طرف هر یک از حضار انجام شد.

در پایان به پاس زحمات و تلاش‌های مجموعه کارمندان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه، لوح تقدیری از سوی شورای شهرستان گناوه توسط فرماندار این شهرستان به رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه اعطا شد.

کد خبر 5404059

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه حفاظت از محیط زیست مدیریت پسماند بارش برف بوشهر برف و کولاک ویروس کرونا کرمانشاه تعطیلی مدارس برف روبی سیل هرمزگان سیلاب بارش باران سیل کرمان امداد رسانی ایلام پسماند شهرستان شهرستان گناوه محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۶۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: تکلیف مدیریت اجرایی پسماند‌های الکترونیکی در کشور مشخص نیست و کاملا غیر اصولی مدیریت می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی طی سخنانی به مناسبت هفته زمین پاک با بیان اینکه «پسماند‌های الکترونیکی یکی از خطرناک‌ترین پسماند‌ها در جهان محسوب می‌شود»، اظهار کرد: متاسفانه عملا این پسماند‌ها در کشور طبق قانون مدیریت نمی‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید ساز و کار مناسبی برای این پسماند‌ها در کشور دیده شود و متولی مشخصی در این حوزه داشته باشیم، گفت: هفته زمین پاک به کار‌های نمادین اختصاص پیدا کرده و عملاً اقدام چشمگیر و اثرگذاری در این حوزه دیده نمی‌شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس معضل پسماند‌ها را یکی از اولویت‌های حوزه محیط زیست خواند و تاکید کرد: پسماند‌ها می‌توانند ثروت تولید کنند، ولی مهمتر از آن کاهش اثرات مخرب محیط زیستی آنهاست که در کشور ما به معضلی جدی بخصوص در استان‌های شمالی و استان‌های مسافرپذیر تبدیل شده است.

دیگر خبرها

  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • ۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است
  • پسماند معضل استان‌های زاگرس نشین
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند