Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، جهانگیر شاهمرادی در حاشیه کارگروه اشتغال البرز افزود: کاهش نرخ بیکاری البرز به پایین‌تر از میانگین کشوری اتفاق خوبی است و تعداد بیمه شدگان اجباری نیز نشان دهنده ایجاد اشتغال در استان است، اما با وجود همه این‌ها در بازدید از واحدهای صنعتی  واقع در شهرستان‌های استان، یکی از نگرانی‌ها نبود نیروی کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از دلایل این موضوع پایین بودن پایه حقوق کارگران است که انگیزه آنها برای اشتغال را کاهش می‌دهد. پایه حقوق باید بالاتر برود تا رفت و آمد به شهرستان برای کارگران به صرفه باشد و لازم است رسیدگی به این موضوع از طریق مجلس برای متناسب بودن میزان پایه حقوق با کار انجام شود.

وی همچنین بعد مسافت را از  یکی عوامل کمبود اقبال به کار در شهرستان‌های البرز برشمرد و گفت: اغلب بیکاران در مرکز استان هستند ولی نیازمندی‌های ما در شهرستان است. بنابراین باید خط اتوبوس و  رفت و آمد برای رفت و آمد کارگران از مرکز استان به شهرستان‌های اطراف وجود داشته باشد. همچنین باید الگوی مسکن کارگری در شهرستان‌ها برای رفع مشکل مسافت کارگران مدنظر باشد.

شاهمرادی به وجود 12 هزار نفر که بیمه بیکاری دریافت می‌کنند اشاره کرد و گفت: استفاده از کسانی که بیمه بیکاری دریافت می‌کنند با توجه به کمبود  نیروی کار باید مد نظر قرار بگیرد و درصورت لزوم آموزش های لازم به آنها داده شود.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نیروی کار کمبود نیروی کار نیروی کارآمد کمبود نیرو نیروی کارگری نیروی کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۶۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات‌اسلامی استان کرمانشاه گفت: تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور» توسط نیروی انتظامی در کرمانشاه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح نور توسط نیروی انتظامی که در راستای مطالبه عموم مردم و بانوان به منظور حفظ ارزش‌های اسلامی به ویژه عفاف و حجاب به اجرا درآمده است، گفت: مردم متدین کرمانشاه فردا جمعه ۷ اردیبهشت پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه درب مسجد جامع این شهرستان تجمع حمایتی از اجرای این طرح برپا خواهند کرد.

وی ضمن دعوت مردم متدین و غیور جهت شرکت در نماز عبادی سیاسی جمعه خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مردم به ویژه بانوان شهرستان کرمانشاه به منظور دفاع از ارزش‌های دینی و حمایت از فرزندان سلحشور خود در نیروی انتظامی در این تجمع شرکت کرده و بر تداوم این طرح ضروری و اجرای قوانین واجب الهی تاکید کنند.

کد خبر 747893

دیگر خبرها

  • عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • فرمول اضافه حقوق ۱۴۰۳؛ چقدر به حقوق شما اضافه می‌شود؟ | عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • غرق‌شدن مرد میانسال در آب‌بندان سیمرغ
  • ۵ نفر از کارگران نمونه البرز تجلیل شدند
  • کارگران تقویت کننده پایه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شوند
  • مسوولان دستگاه قضا به مشکلات کارگری شهرستان البرز ورود کنند
  • باد و باران باعث خسارت به ۳۷ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان شد
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»