Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی صداقت، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در جمع خبرنگاران گفت: ۷ المپیاد ورزشی قبلی بصورت حضوری، اما المپیاد ورزشی هشتم بصورت مجازی برگزار شد که یزد در این المپیاد ۱۰ هزار شرکت کننده داشت و باعث ثبت رکورد کشوری شد.

او گفت: همین رکورد شکنی باعث شد این المپیاد امسال در ۱۹ کلانشهر کشوربا عنوان "جام پرچم" با مدل المپیاد ورزشی شهر یزد برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویکرد محله محوری در المپیاد ورزشی

صداقت می‌گوید: در دوره‌های قبلی این المپیاد ثبت نام عمومی بود، اما امسال تصمیم گرفته شد که هر شرکت کننده هویت محله خود را مشخص کرده تا از این طریق هویت محله‌ها تقویت شود.

به گفته او در این دوره نمایندگان ۴۰ محله در ۴۰ رشته ورزشی در مراسم افتتاحیه رژه می‌روند.

صداقت گفت: از مزیت‌های این المپیاد‌ها شناخت ضعف‌ها و تقویت زیرساخت‌های ورزشی محلات با کمک بخش دولتی و خصوصی است همچنین همگرایی خانواده‌ها، تحرک بدنی، سلامت جسمی، روانی و ارتقای نشاط اجتماعی از دیگر اهداف برگزاری این رقابت هاست.

به گفته این مسئول ثبت نام این رقابت‌ها از چند روز قبل آغاز شده و تا ۴۸ ساعت قبل از اختتامیه ادامه دارد، اختتامیه المپیاد نیز ۲۳ اسفند همزمان با ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان است.

صداقت می‌گوید: شرکت کننده گان باید دز دوم کرونا ویروس را دریافت کرده باشند هر چند این مساله شامل کودکان زیر ۱۲ سال نمی‌شود.

این مسئول گفت: بنا داریم برای المپیاد‌های آینده وسعت زمانی بیشتری داشته باشیم یعنی ابتدا برترین‌های محلات مشخص شوند سپس به مرحله المپیاد شهری منتقل شوند و با این رویکردی که کلانشهر‌ها در نظر می‌گیرند به نظر می‌رسد از سال‌های آینده المپیاد کشوری نیز خواهیم داشت.

فاضل یوسفی، دبیر این المپیاد گفت: علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام حضوری به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد مراجعه کرده یا از طریق سایت farhang.yazd.ir به صورت مجازی ثبت نام خود را انجام دهند.

یوسفی می‌گوید: به طور کلی در این رقابت‌ها ۲۶ رشته انفرادی ویژه آقایان و ۲۵ رشته انفرادی ویژه بانوان، ۱۱ رشته تیمی برای آقایان و بانوان و چهار رشته خانوادگی با هزار و ۳۱۶ مدال رنگارنگ و جوایز نقدی در نظر گرفته شده است.

به گفته یوسفی ثبت نام این المپیاد رایگان بوده و هدف از برگزاری آن همگرایی خانواده‌ها، تحرک بدنی، سلامت جسمی، روانی و ارتقای نشاط اجتماعی است.
یوسفی گفت: از جمله رشته‌های فعال در این المپیاد می‌توان به هفت سنگ، شطرنج، یوگا، طناب زنی، ژیمناسیک، دارت، جودو، بستکبال، والیبال، فوتبال ساحلی، فوتسال، هاکی، دوچرخه سواری، کشتی، هاکی، یه قل دوقل، ایروبیک، کاراته و ... اشاره کرد.

افتتاحیه این المپیاد تنها با حضور خبرنگاران و مسئولان برگزار می‌شود، اما از طریق پیج @yazdfarhang مراسم افتتاحیه واختتامیه بصورت زنده پخش می‌شود.

نماد این المپیاد کاراکال یکی از گربه سانان بومی یزد است.

انتهای پیام/و

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ورزش و جوانان المپیاد ورزشی المپیاد ورزشی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۷۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همزمان با سراسر کشور در پنج حیطه مدیریت نظام سلامت، هنر و سلامت، علوم پایه، استدلال بالینی و آموزش پزشکی توسط مهدی دهقانی زاهدانی رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، کارکنان پژوهشی و پزشکی دانشگاه ْآزاد اسلامی یزد در دانشکده پزشکی علی بن ابیطالب یزد برگزار شد.

این المپیاد همراه با آماده‌سازی زیرساخت‌های برگزاری آزمون، نظیر اطلاع‌رسانی به دانشجویان، اعلام محل برگزاری آزمون، حفظ رعایت حراست از سؤالات و تدابیر و تمهیدات ویژه‌ای برگزار شد. رؤسای استان‌ها پس از آماده‌سازی فایل تجمیع موظفند تا ۴۸ ساعت پس از برگزاری آزمون یعنی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت‌ماه نتایج را برای سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال کنند و ۱۸ اردیبهشت‌ماه اسامی دانشجویان راه‌یافته به مرحله بعد در سامانه وزارت بهداشت ثبت می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر