Web Analytics Made Easy - Statcounter

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - محسن حیدری  گفت: وزش باد شدید که موجب طوفانی شدن و افزایش ارتفاع امواج در دریا می‌شود، از اوایل وقت جمعه اول بهمن ماه دریای عمان، تنگه هرمز، مناطق ساحلی و مناطق دور از ساحل را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

به مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان این سامانه که اختلال در فعالیت‌های دریایی را به دنبال دارد و می‌تواند موجب غرق شدن قایق‌های سبک و شناور‌ها نیز شود، تا صبح شنبه دوم بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می گوید:  همچنین هشدار نارنجی توسط این اداره‌کل در پی نفوذ توده هوای سرد به سایر نقاط استان صادر شده که این سامانه پیش از ظهر روز جمعه اول بهمن ماه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

او وزش باد شدید و خیلی شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش دمای ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما را از جمله پدیده‌های غالب این سامانه عنوان کرد و گفت: فعالیت این سامانه تا بعدازظهر شنبه دوم بهمن ادامه خواهد داشت و مناطق تحت تاثیر این سامانه در روز جمعه تمامی شهرستان‌های استان و در روز شنبه شهر‌های زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، جنوب ایرانشهر، بمپور، چابهار، دشتیاری، دلگان، راسک، زرآباد، سراوان، سرباز، سیب و سوران، فنوج، قصرقند، کنارک، گلشن، لاشار، مهرستان و نیکشهر خواهد بود.

حیدری همچنین ضمن اشاره به صدور هشدار نارنجی کشاورزی اداره‌کل هواشناسی برای اکثر نقاط استان از روز جمعه اول بهمن‌ماه از ادامه دار بودن این هشدار تا روز یکشنبه ۳ بهمن ماه خبر داد.

او با تاکید بر وزش باد شدید و کاهش محسوس دمای هوا و یخبندان شبانه به ویژه در مناطق کوهستانی و سردسیر گفت: با توجه به کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی استان، جدا شدن سقف‌های موقت و خسارت به تابلو‌های تبلیغاتی و احتمال سقوط مصالح از ساختمان‌های نیمه‌کاره، از مردم استان درخواست می‌شود از مسافرت‌های غیرضروری بپرهیزند، از محکم بودن تابلو‌ها و سقف‌های موقت نیز اطمینان حاصل کنند.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها و صرفه‌جویی در حامل‌های انرژی را با توجه به کاهش محسوس دما ضروری دانست .

او گفت:خطر سرمازدگی و خسارت به محصولات کشاورزی و پوشش گلخانه‌ها در اثر باد شدید وجود دارد؛ بنابراین از کشاورزان تقاضا می‌شود برای جلوگیری از بروز خسارات از استحکام سازه، پوشش گلخانه‌ها و سقف سالن‌ها بازدید کنند. تامین وسایل گرمایشی برای مناطق سیل‌زده و آمادگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مدیریت بحران برای کاهش اثر خسارت‌های مالی ضروری است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضعیت آب و هوا هواشناسی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۷۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مرکز خراسان رضوی،اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در خصوص وقوع بارش‌های رگباری با حجم بالا همچنین بارش تگرگ توام با وزش باد شدید و وقوع آبگرفتگی و سیلاب در نواحی مختلف استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
طبق هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی سامانه در حال گسترش و فعال در استان از بعدازظهر  چهارشنبه به تدریج تقویت خواهد شد.
بر اساس این هشدار این سامانه از اوایل وقت پنجشنبه تا عصر جمعه جاری به علت وقوع بارش‌های رگباری با حجم بالا همراه با رعدوبرق در برخی از نواحی صاعقه همچنین بارش تگرگ توام با وزش باد شدید باعث وقوع آبگرفتگی، روان‌آب و سیلاب در نواحی مختلف استان خواهد شد.
آمادگی کمیته‌ها و دستگاه‌های بحران مدار استان، خودداری از سفر‌های غیر ضروری در محور‌های استان همچنین عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی، اعمال ممنوعیت ورود به مناطق ییلاقی و گردشگری استان طی فعالیت سامانه از توصیه‌های این هشدار هواشناسی است.

دیگر خبرها

  • وزش باد شدید در مناطق شمالی، نوار شرقی و غرب سیستان و بلوچستان
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی خراسان رضوی
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در خصوص وزش باد
  • پیش‌بینی وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان
  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در اصفهان/ ورود سامانه بارشی به استان جدید از امروز
  • هشدار سطح نارنجی در گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران / هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • صدور هشدار هواشناسی نارنجی در چهار محال و بختیاری