Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@22:44:20 GMT

شب سینمای ایران در بلغارستان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۷۵۳۴

شب سینمای ایران در بلغارستان برگزار شد

در چارچوب چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم منار بلغارستان، به همت سفارت کشورمان در بلغارستان شب سینمای ایران با اکران فیلم "لاکپشت و حلزون" و با حضور جمعی از علاقمندان به سینمای ایران، مقامات دولتی بلغارستان، دیپلمات های خارجی، ایرانیان مقیم، دانشجویان بخش ایرانشناسی دانشگاه صوفیا، فارسی آموزان رایزنی فرهنگی و علاقمندان به فرهنگ و هنر ایران در خانه سینمای صوفیا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، نصیری، کاردار سفارت کشورمان، در این مراسم ضمن اشاره به سابقه دیرینه روابط دیپلماتیک و  فرهنگی میان دو کشور، وجود اشتراکات فرهنگی را مهمترین نقطه قوت روابط دو کشور دانست که نقش مهمی در فراهم نمودن زمینه توسعه روابط در سایر زمینه ها دارد و عنوان داشت که هر ساله با برگزاری رویدادهایی از جمله شب سینمای ایران تلاش می شود تا مردم دو کشور را بیش از پیش با فرهنگ و هنر یکدیگر آشنا نمود.
کاردار سفارت کشورمان در پایان ضمن اشاره به سابقه حضور فیلم های ایرانی در بلغارستان به معرفی فیلم های ایرانی حاضر در این دوره از جشنواره پرداخت.
در حاشیه شب سینمای ایران نمایشگاهی از صنایع دستی کشورمان در معرض دید عموم قرار گرفت که با استقبال حضار روبه رو شد. همچنین با چای و شله زرد ایرانی از میهمانان و حاضرین پذیرائی به عمل آمد.
در این دوره از جشنوراه فیلم منار 8 اثر از کشورمان حضور دارند. فیلم «آتابای» ساخته نیکی کریمی، «بی‌همه چیز» محسن قرایی، «روزی روزگاری در ایران» ساخته غلامرضا جعفری محصول مشترک ایران و افغانستان، «کلاغ‌ها» ساخته نقی نعمتی، «وقت چیغ انارها» به کارگردانی گراناز موسوی محصول مشترک ایران، افغانستان و استرالیا،‌ «لاک پشت و حلزون» به کارگردانی محسن رضایی، «مجبوریم» ساخته رضا درمیشیان و مستند «این من نیستم» ساخته سعید قلی پور فیلم‌هایی هستند که در این جشنواره نمایش خواهند داشت.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شب سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۷۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی

به گزارش قدس آنلاین،‌ انیمیشن «پر» به کارگردانی صادق جوادی، «فهمیدم چکار کنم» از ریحانه کاوش، «ارئه» ساخته فریبا عبدالخانی، «بالاتر از نور» ساخته سمیه نیلی، «ملودی» به کارگردانی احمد عربانی، «مسافری از گانورا» ساخته سید احمد علمدار، «وارونه» از فهیمه قائدی، «متورم» به کارگردانی زهرا خورشیدی، «بازنشستگی» از سارا حنیف و «سفر» به کارگردانی ناهید الهامی، آثار ایرانی راه یافته به این جشنواره پویانمایی هستند.

جشنواره ورونژ روسیه از  ۳۰ می تا دوم آوریل (۱۰ تا ۱۳ خردادماه) امسال برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • ۵۰ هنرجوی مهابادی در دوره‌های فیلم‌سازی شرکت کردند
  • دوره آموزشی «ماه»در استان ایلام برگزار می شود
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران؛ صدیقه سامی نژاد که بود؟ (+عکس)
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • جایزه نوبل ایرانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • اکسپو فرصتی برای توسعه
  • شصت و دومین جایزه نوبل ایرانی ۶۲ منتخب خواهد داشت/ جایزه البرز(جایزه نوبل ایرانی) قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است