Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - جمعی از دامداران و عشایران امروز ۲۹ دی ماه ۱۴۰۰ با تجمع در شرکت تعاون عشایری شهید رجایی دزفول به خبرنگار ما گفتند که چند سال است سهمیه علوفه و جو دولتی خود را دریافت نکرده اند.

یکی از دامداران گفت: هربار که به این اداره مراجعه می‌کنیم به ما می‌گویند سهمیه نداریم در حالی که سهمیه دامداران را به افراد غیر عشایر و دلال می‌دهند و آن‌ها سهمیه ما را در بازار به قیمت آزاد به فروش می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزت اله حاجیوند رشیدی مدیر عامل شرکت تعاون عشایری شهید رجایی دزفول، می‌گوید: صحبت‌های دامداران درمورد دادن علوفه و جو دولتی به افراد غیردامدار صحت نداشته و در این خصوص هیچ گونه سوءاستفاده‌ای صورت نگرفته، به علت اینکه سهمیه دریافتی ما اندک است، بسیاری از دامداران تاکنون سهمیه خوراک و جو دولتی خود را دریافت نکرده اند.

او در ادامه گفت: شهرستان دزفول ۵ هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری عضو دارد، که این اعضا بیش از ۴۰۰ هزار راس دام سبک دارند، اما سهمیه خوراک دام و جو دولتی که از طرف اتحادیه عشایر استان به این شهرستان اختصاص داده می‌شود، یک هزار و ۸۰۰ تن است.

در فصل قشلاق با اضافه شدن عشایر مهمان از مناطق دیگر به این شهرستان تعداد دام‌ها به بیش از یک میلیون راس در حوزه دزفول می‌رسد که آن‌ها نیز نیاز به حمایت دارند.

رشیدی گفت: هر دامدار به ازای هر راس دام ۱۲۰ کیلوگرم نهاده دریافت می‌کند، سقف توزیع خوراک دام و جو برای هر دامدار ۳ تن است، ما اگر بخواهیم کمتر از سقف تعیین شده این سهمیه را توزیع کنیم نهایتا یک هزار خانوار می‌توانند از این سهمیه برخوردار شوند.

این مقام مسئول افزود: شرکت تعاون عشایری بعد از احراز هویت افرادی که دارای دفترچه‌های عضویت تعاونی عشایری بوده و دام‌های آن‌ها نیز در سامانه دام کشور ثبت شده، اقدام به توزیع خوراک دام و جو دولتی می‌کند.

رشیدی می‌گوید: علاوه بر یک هزار و ۸۰۰ تن جو سهمیه‌ای از طرف استان، شرکت ما از منابع داخلی نیز یک هزار و ۱۰۰ تن جو را در فصل برداشت خریداری کرده و به قیمت مناسب در اختیار دامداران قرار می‌دهد، اما کمبود و گرانی علوفه در بازار، پایین بودن قیمت دام به علت خشکسالی و هزینه بالای نگهداری دام، تقاضای رای دریافت علوفه یارانه دار را بالا برده و همچنین سهمیه اختصاص داده شده در حال توزیع میان دامداران عشایر است.

مدیر عامل شرکت تعاون عشایری شهید رجایی دزفول در پایان گفت: درحالی که شرکت تعاون عشایری این شهرستان سعی می‌کند مشکل به وجود آمده را رفع کند، اما دامداران می‌خواهند مشکلشان یک روزه حل شود که این امر نشدنی و نیاز به زمان بیشتری دارد.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامداری روستایی تعاون روستایی جو دولتی یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۷۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۳۵ میلیون لیتر مواد سوختی در بین روستائیان استان قزوین

شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به توزیع مواد سوختی توسط فروشندگی‌های شبکه تعاون روستایی بین روستائیان گفت: در سال گذشته ۳۵ میلیون و ۱۲۴ هزار لیتر مواد سوختی شامل بنزین، نفت سفید، گازوئیل، گاز در بین روستائیان و بهره‌برداران استان توزیع شده است.

وی افزود: خدمات شبکه تعاون روستایی ضمن کمک به بهبود معیشت زندگی روستائیان، یکی از راهکار‌های مهم در ممانعت از مهاجرت روستائیان به شهر‌ها محسوب می‌شود.

رحمانی، هدف از توزیع سوخت را حمایت از تولید کننده روستایی، استقرار و توسعه روستا‌ها و سهولت در رفت و آمد روستائیان عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۳۵ میلیون لیتر مواد سوختی در بین روستائیان استان قزوین
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین
  • توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • زون‌بندی شبکه آبرسانی شهرکرد در راستای توزیع عادلانه آب
  • تجهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری
  • جهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • تمامی تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری مجهز شده است
  • امسال وضعیت خیابان ها و بزرگراه های تهران مطلوب تر می شود | توزیع عادلانه آسفالت در مناطق ۲۲گانه