Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@09:56:23 GMT

نخستین مربی همدانی تیم ملی کشتی درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۷۷۵۱

نخستین مربی همدانی تیم ملی کشتی درگذشت

گروه استان‌ها ـ مدیر‌کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: فرامرز سماوات نخستین مربی تیم ملی کشتی جوانان استان همدان درگذشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نهاوند، به نقل از اداره کل ورزش و جوانان استان همدان، حمید سیفی ‌اظهار داشت: فوت ناگهانی ‌مرحوم فرمرز سماوات مربی سابق تیم ملی کشتی جوانان کشور شوک بزرگی را به ورزش استان وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ‌فرامرز سماوات نخستین مربی تیم ملی کشتی جوانان در دهه هفتاد استان و رئیس هیئت کشتی نهاوند ‌بر اثر سکته مغزی در بیمارستان علیمرادیان فوت کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در مورد فوت مرحوم فرامرز سماوات مربی کار بلد کشتی استان و شهرستان گفت: چند نسل از کشتی استان مدیون سالها زحمت رنج و مشقت این مربی کار بلد هستند. 

سیفی افزود: مرحوم سماوات سالها تلاش کرد تا به عنوان اولین همدانی به کادر فنی تیم ملی جوانان برسد و مربی امثال رسول خادم و غلامرضا محمدی باشد و در دهه هفتاد به این مهم رسید.

به گفته این مقام مسئول سماوات12 بار قهرمان استان شد و 9 بار در جام تختی مربی‌گری کردحتی به عنوان مربی به کشورهایی مثل ترکیه رفت و برایش یک افتخار بود که کشتی‌گیران کرمانشاه و لرستان و بقیه شهرها، سماوات را برای کوچ خود در جام تختی انتخاب می کردند.

جمال‌پور: درخواست میزبانی رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی را به فدراسیون داده‌ایمبذری: حرفی از مهندسی کشتی بذری و فیروزپور نزدم/ هیچ وقت به داوری بی‌احترامی نمی‌کنم

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان اظهار داشت: فقدان این مربی و رئیس هیات کشتی کاربلد و زحمتکش نهاوند و استان برای همه مردم و بخصوص خانواده کشتی و ورزش استان سنگین است و درگذشت این مرد بزرگ را به خانواده آن مرحوم و مردم نهاوند و کشتی گیران استان و شهرستان تسلیت عرض می کنم.

وی بیان کرد: مراسم به خاکسپاری آن مرحوم در قطعه هنرمندان نهاوند به زودی اطلاع رسانی می شود.

مرحوم فرامرز سماوات بیش از 3دهه مربی کشتی نهاوند تیم ملی جوانان و استان همدان در مسابقات مختلف بود که لحظاتی پیش بر اثر سکته مغزی در بیمارستان علیمرادیان در گذشت.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ورزش و جوانان استان همدان تیم ملی کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۷۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به وجود بیش از ۱۴ هزار هکتار انواع باغ در این شهرستان که بیشترین سطح باغ در استان همدان است، گفت: نهاوند امسال در اجرای طرح سرشاخه کاری رتبه برتر کشور را دارد.

توکل آبشناس افزود: بیش از ۴ هزار هکتار باغ گردو در شهرستان نهاوند وجود دارد که پس از باغ سیب، بیشترین سطح باغ‌های این شهرستان را به خود اختصاص داده است. 

او همچنین گفت: امسال بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ پیوندک رایگان گردو در اختیار باغداران قرار می‌گیرد و استقبال خوبی از این طرح شده است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود: سالانه ۷ هزار تن گردو در این شهرستان برداشت می‌شود که با اجرای این طرح پیش بینی می‌شود ۱۰ درصد افزایش تولید داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم
  • شرکت ۲۰ هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران
  • بازآفرینی داستانی از پهلوان ایرانی برای کودکان/ نمادی از فرهنگ پهلوانی در« پهلوان و فیل»
  • نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»
  • رقابت بیش از ۲۳ هزار داوطلب همدانی در آزمون سراسری
  • بازآفرینی داستانی از پهلوان ایرانی برای کودکان
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی
  • افزوده شدن ۱۸۰ کیلومتر راه اصلی به محور‌های ارتباطی استان همدان