Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-08@18:30:09 GMT

جمع‌آوری معتادان متجاهر از حرف تا عمل

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۸۰۲۵

‍‍‍‍‍‍

معاون اجتماعی_فرهنگی فرماندهی ناجا با بیان اینکه در ایران حدود ۴ میلیون معتاد داریم، گفت: بر اساس اعلام پزشکی قانونی، سالیانه ۴۵۰۰ نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 سردار مهدی حاجیان، معاون اجتماعی_فرهنگی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با حضور در برنامه "گفتگوی ۱۸:۳۰" شبکه خبر با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی اعتیاد در جهان گفت: بر اساس آمار‌های دفتر مقابله با مواد مخدر سازمان ملل ۲۷۰ میلیون نفر در جهان اعتیاد به مواد مخدر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: آمار‌ها در کل جهان نشان می‌دهد، سالیانه بیش از ۱۶۶ هزار نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند.

معاون اجتماعی_فرهنگی فرماندهی ناجا با بیان اینکه در ایران حدود چهار میلیون نفر معتاد داریم، گفت: بر اساس اعلام پزشکی قانونی سالیانه ۴ هزار و ۵۰۰ نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند که بعد از تصادفات رانندگی بیشترین آمار فوتی‌ها را به خود اختصاص داده است.

حاجیان افزود: مسئول ارائه آمار رسمی تعداد معتادان متجاهر سازمان بهزیستی و شهرداری است.

معاون اجتماعی_فرهنگی فرماندهی ناجا گفت: اگر تمام نهادهای مسئول همراه باشند، نیروی انتظامی این آمادگی را دارد که کمتر از یک‌ماه تمام معتادان متجاهر سراسر کشور را جمع‌آوری کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

 

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: معاون اجتماعی فرهنگی فرماندهی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۸۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک جاسازی‌شده در بار هندوانه

فرمانده انتظامی شهرستان عسلویه از کشف ۱۰۶ کیلوگرم تریاک جاسازی شده در بار هندوانه در محور مواصلاتی عسلویه خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه، سرهنگ حسین خواجه ظهر امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه با اشاره به رصد و پایش مستمر جابجایی و دپوی کالای قاچاق و مواد مخدر اظهار داشت: در اقدامات پلیسی و اخبار و اطلاعاتی مبنی بر فعالیت سوداگران مرگ در انتقال مواد مخدر از شهرستان عسلویه به استان‌های مرکزی این مهم به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به شناسایی خودرو حامل مواد مخدر در ایستگاه بازرسی شهید مصطفی خمینی عسلویه گفت: مأموران با مشکوک به کامیون باری حامل بار هندوانه مشکوک محموله آن را مورد بررسی قرار دادند.

رئیس پلیس عسلویه از کشف محموله تریاک جاسازی شده در بار هندوانه خبر داد و تصریح کرد: در بازرسی دقیق از کامیون و محموله مقدار 106 کیلوگرم موادمخدر تریاک که به‌صورت ماهرانه در 13 عدد هندوانه جاسازی شده و در قسمت‌های مختلف بار پخش شده بود کشف شد.

خواجه، با بیان اینکه در این عملیات 2 متهم دستگیر شد، خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر به‌صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد. وضعیت امنیت عسلویه پایدار و مطلوب است. در راستای آرامش مردم با هرگونه ناهنجاری در بخش‌های مختلف برخورد قاطع می‌شود.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • معتادین متجاهر در شیروان جمع‌آوری شدند
  • درمان اعتیاد باید اجتماع محور باشد
  • ۳۰ خرده فروش مواد مخدر در اصفهان دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۲ تن انواع مواد مخدر در لرستان
  • کدام استان‌ها بیشترین شهدای مبارزه با مواد مخدر را دارند؟
  • عملیات پلیس علیه مواد مخدر در کیش
  • دستگاه‌ها در راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد با شهرداری ایلام همکاری کنند
  • کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک جاسازی‌شده در بار هندوانه
  • مرکز نگهداری معتادان متجاهر از نیازهای اساسی استان ایلام است
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان