Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای ایرانی گفت، حمایت‌های ایران و روسیه از سوریه به پشت سر گذاشتن تهدیدات تروریستی کمک کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه در دیدار با آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران گفت، حمایت‌های ایران و روسیه به جلوگیری از تهدیدات تروریستی در سوریه کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  پوتین در این دیدار خطاب به همتای ایرانی گفت: «از زمان تحلیف جناب‌عالی، ما در تماس دائم هستیم اما در هر صورت ویدئو کنفرانس یا تماس تلفنی نمی‌تواند جای دیدار حضوری باشد. علی‌رغم شرایط سخت پاندمی، سال گذشته تبادلات تجاری دو کشور روند مثبت ۶ درصدی را داشت».   رئیس جمهور روسیه افزود:‌ «پروژه‌های هنگفت دوجانبه در حال اجرا است و ما در زمینه‌های گوناگونی همکاری داریم. در صحنه بین‌المللی همکاری تنگاتنگی داریم. با کوشش‌های دو کشور توانستیم به سوریه در مبارزه با تروریسم بین‌المللی کمک کنیم».   پوتین گفت: «اوضاع در افغانستان مورد توجه ویژه دو طرف بود و من مایلم این موضوغات مهم مورد رایزنی قرار گیرند و نظر جناب‌‌عالی را جویا شوم».   او در ادامه گفت: «بر پایه توافق‌نامه موقت روابط بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا گسترش می‌یابد و فعالانه تلاش می‌کنیم یک پایه دایم در شکل منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اوراسیا تشکیل شود. ایران به‌عنوان عضو ناظر، مشارکت‌کننده‌ای فعال در سازمان همکاری شانگهای است و بدیهی است که بخواهم نظرات شما را درباره برجام جویا شوم».   رئیس جمهور روسیه افزود: «می‌توانیم بگوییم دستورکار وسیعی را پیش رو داریم. از دیدار جناب‌عالی بسیار خرسندم. در شروع صحبت می‌خواهم از شما خواهش کنم که بهترین آرزوی سلامتی را خدمت رهبر معظم ایران آقای [آیت‌الله سید علی] خامنه‌ای منتقل فرمایید».   پوتین در بخش دیگری از دیدار با آیت الله رئیسی گفت: «مطلع هستم که سفر شما به روسیه برنامه بزرگی است و ملاقات‌ها و سخنرانی‌های متعددی دارید. خوشبختانه عجله‌ای نداریم و می‌توانیم به صورت راحت بنشینیم  و به طور مفصل درباره تمام مسائل صحبت کنیم».    آیت الله رئیسی که به دعوت رسمی همتای روس خود و در راستای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، عازم روسیه شده بود، ظهر امروز وارد فرودگاه مسکو شد.   آیت‌الله رئیسی و هیات همراه، در بدو ورود به فرودگاه وونکووا مسکو از سوی «نیکولای شولگینوف» وزیر انرژی روسیه و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه و «ایگور مارگولوف» معاون وزیرخارجه این کشور مورد استقبال قرار گرفت.   حضور و سخنرانی در نشست عمومی مجلس دوما، دیدار با ایرانیان مقیم روسیه و نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی روس، از دیگر برنامه‌های سفر رئیس جمهور به روسیه است.   رئیس‌جمهور پیش از عزیمت به مسکو گفت: «در این سفر هم به روابط دو جانبه و هم مسائل سیاسی و اقتصادی و در حوزه انرژی و در رابطه با مسائل هوافضا و کارهای مختلف دیگر و همکاری هایی که تا کنون وجود داشته است اما این همکاری هایی که وجود داشته نه برای روس ها رضایت بخش است نه برای ایران که این میزان از کارهای تجاری و اقتصادی برای هیچ کدام از دو کشور رضایت بخش نیست که باید این موضوع ارتقا پیدا کند و به سطح خیلی بالاتری برسد».   در همین راستا یک خبرنگار با سابقه کانادایی و تحلیلگر مسائل سیاسی درباره سفر ریاست جمهوری ایران به روسیه گفت: «روسیه به این نتیجه رسیده است که توسعه روابط با کشورهایی مانند ایران و چین بسیار مفیدتر از رابطه با غرب است».  از سوی دیگر پایگاه اینترنتی شبکه خبری «راشا تودی» در گزارشی به بررسی محور رایزنی‌های امروز (چهارشنبه) آیت‌الله رئیسی و پوتین پرداخت.    انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس جمهور روسیه آیت الله رئیسی ایران و روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۸۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر، ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

امیر محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی تاکید کرد.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

کد خبر 6089352 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • تمجید کرزی از حمایت ایران از مردم افغانستان
  • رئیس جمهور: برای صدور خدمات فنی مهندسی آمادگی داریم
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است