Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان به مسکو او را همراهی می‌کند، امشب (چهارشنبه) در صفحه اینستاگرامش درباره مناسبات ایران و روسیه نوشت: موضوعات متنوع راهبردی در روابط تهران و مسکو وجود دارد. ما روسیه‌‌ی پوتین را متفاوت از شوروی سابق دانسته و نگاه راهبردی دو کشور به مناسبات خارجی را نقطه اتکای روابط جدید می‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، تمایل زیادی از سوی بخش خصوصی و دولتی دو کشور برای همکاری در زمینه صادرات و واردات به روسیه وجود دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: توسعه همکاری‌های تجاری دو کشور، گسترش همکاری‌های بلندمدت و رفع برخی از موانع از جمله ضعف زیرساخت‌ها، منابع مالی و سرمایه‌گذاری و تلاش برای بی اثر کردن تحریم‌های بین‌المللی علیه دو کشور، به طور جدی در دستورکار قرار گرفته است.

آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در رأس هیأتی بلندپایه و در پاسخ به دعوت «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود به مسکو رفت و عصر امروز با پوتین دیدار کرد.

آیت‌الله رئیسی در این دیدار گفت که هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با روسیه نداریم و پوتین نیز اعلام کرد که دستورکار وسیعی پیش روی دو کشور قرار دارد.

«سعید خطیب‌زاده» روز دوشنبه ۲۷ دی ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران سفر رئیس جمهور به مسکو را سفر حائز اهمیتی خواند که در ادامه مسیر سیاست خارجی متوازن دولت صورت می‌گیرد و افزود: «آقای دکتر رئیسی ملاقات مفصلی با همتای خود خواهد داشت و موضوعات مختلفی در حوزه‌‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، تکنولوژیکی و مردمی و ... در دستورکار است.»

منبع: فردا

کلیدواژه: امیرعبداللهیان سفر رئیسی به روسیه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۸۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اذعان به اینکه همه کشورهای عضو این بلوک، روسیه را «تهدید» اصلی علیه قاره اروپا نمی‌دانند، گفت که حتی برخی مسکو را «کشور دوست» می‌دانند و این خطرناک است!

بورل با اشاره به اینکه در روابط و امور جهانی، شاهد تقابل بیشتر و همکاری کمتر است، گفت: وقتی پای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جنگ اوکراین به میان می‌آید، برخی کشورها تمایلی به تبعیت از بروکسل ندارند!

وی مدعی شد: امروز پوتین برای همه ما تهدیدی است که موجودیت ما را به خطر می‌اندازد. اگر پوتین در اوکراین موفق شود، آنجا متوقف نخواهد شد. پیروزی روسیه، امنیت اروپا را تضعیف خواهد کرد. با این حال، در اتحادیه اروپا همه چنین نظری ندارند!

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا اضافه کرد: برخی اعضای شورای اروپا می‌گویند که «نه، روسیه تهدیدی وجودی نیست. دست کم از نظر من اینطور نیست و شخصاً روسیه را دوست خوبی می‌دانم»! در اتحادیه‌ای که اجماع در آن حکمرانی می‌کند، سیاست‌های ما در قبال روسیه همواره با تنها یک رای مخالف «تهدید» می‌شود و همان یک رای کافی است!

اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، چندین دور تحریم علیه مسکو اعمال کرده است. با این حال، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و رابرت فیکو، همتای اسلواکیایی او از ارسال سلاح به اوکراین خودداری و بر حل و فصل دیپلماتیک جنگ تاکید کرده‌اند.

بوداپست همچنین ماه‌ها مانع تصویب بسته کمک ۵۴ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا برای اوکراین شد اما در نهایت اوربان در فوریه امسال، مجبور به موافقت شد و وتوی خود را پس گرفت!

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اوایل هفته یک بار دیگر درباره احتمال اعزام نیرو از ناتو به اوکراین صحبت کرد و مدعی شد که «بقای اروپا در معرض خطر قرار دارد.»

کد خبر 6097025

دیگر خبرها

  • همسر رئیسی پیشنهاد دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • نیرو‌های روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه