Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به ضرورت سرمایه گذاری شهرداری در منطقه پرداخت و گفت: این مهم می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال، به ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری به ویژه در حوزه معدن و مواد معدنی منجر شود.

به گزارش ایسنا، روح الله بهرامشاهی عصر امروز 28 دی ماه در دیدار رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر رفسنجان در منطقه ویژه، به هدف‌گذاری منطقه در دوره جدید مدیریت اشاره کرد و محوریت سرمایه گذاری منطقه را شرکت ملی صنایع مس ایران دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: شرکت کانی مس دو پروژه در منطقه شروع کرده که یکی از آن طرح روکش لاستیک ماشین آلات سنگین است و مجری پروژه مواد شیمیایی شده است و همچنین شرکت اولنگ قرار است تعمیر ماشین آلات سنگین را در منطقه راه اندازی کند که اگر این اتفاق افتاد، مقدمه ای برای مونتاژ ماشین های معدنی خواهد بود و کم کم در کنار آن قطعه سازی راه اندازی شده و این صنعت رونق می گیرد.

بهرامشاهی حضور هولدینگ های حاکمیتی ازجمله صندوق بازنشستگی، فولاد، سازمان اقتصادی کوثر، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان و مجموعه هایی که وابسته به حاکمیت هستند را تضمین کننده اقتصاد پایدار منطقه دانست و افزود: کارگروهی در تهران تشکیل داده شده که ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری منطقه را به صورت کارشناسی شده مطرح و سرمایه گذارانی وجود دارد که به شدت علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه معدنی هستند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان ادامه داد: اگرچه پذیرش تغییر از کشاورزی به سمت صنعت برای کشاورزان سخت است، اما با سرمایه داران شهرستان ارتباط گرفتیم و با تبیین ظرفیت ها و مزیت های منطقه تمایل به سرمایه گذاری در منطقه پیدا کردند.

وی عنوان کرد: بیش از 200 طرح بررسی کردیم و مطالعات اولیه 60 طرح انجام شده که به سرمایه گذاران معرفی کنیم و شهرداری رفسنجان می تواند یک یا چند طرح از این طرح ها را که توجیه اقتصادی دارند، انتخاب و در منطقه سرمایه گذاری کند.

بهرامشاهی همچنین راه اندازی مرکز آموزش جوارکارگاهی منطقه ویژه، پژوهشکده نوع 3 منطقه، راه اندازی پیست موتورسواری و اتومبیلرانی، ایجاد محور گردشگری، اتصال خط ریلی به منطقه و ایجاد ترانزیت مواد معدنی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، راه اندازی صندوق پسته و... را از برنامه های پیش رو برشمرد که کارهای اولیه آن صورت گرفته و بخشی به مرحله اجرا رسیده است.

وی با اشاره به اینکه آب و برق دو زیرساخت مهم سرمایه گذاری هستند، افزود: برای دوهزار هکتار منطقه 100 لیتر در ثانیه آب پیش بینی شده که در حال حاضر مجوز برداشت 18 لیتر در ثانیه داریم، ضمن اینکه کارگروه آب منطقه را نیز تشکیل داده ایم که مباحث آن را دنبال می کنند.

بهرامشاهی در ادامه، راه آزادسازی ظرفیت شرکت مس در حوزه اقتصاد، اشتغال و کارآفرینی را منطقه ویژه دانست و گفت: مس باید نقش خود را پررنگ تر ایفا کند و ما هم برای رونق و توسعه منطقه با قدرت ادامه می دهیم.

وی به بحث سرمایه گذاری شهرداری در منطقه پرداخت و تصریح کرد: این مهم می تواند ضمن ایجاد اشتغال، به ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری به ویژه در حوزه معدن و مواد معدنی منجر شود.

بهرامشاهی در همین رابطه گفت: شهرداری شهربابک برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی رفسجان درخواست داده است.

استقبال رئیس شورای شهر برای سرمایه گذاری شهرداری در منطقه ویژه

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان نیز در این دیدار، منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان را یک فرصت خیلی خوب برای شهرستان دانست و اظهار کرد: علی رغم آلایندگی ها در حوزه آب، خاک و هوا توسط مس، بهره‌مندی ما از مس خیلی کم است و انصافا باید بیش از این پای کار می آمد.اگرچه در حوزه مسئولیت های اجتماعی پای کار است، اما قطره چکانی است.

سیدحسین رحیمی افزود: با وجود صنعت مس نباید در شهرستان این حجم بیکار داشته باشیم.

رحیمی خاطرنشان کرد: نگاه ما باید به مجموعه شهرستان نگاه کلان باشد که در آینده بحث اشتغال حل شود و اگر این مشکل حل شد، خیلی از موانع و آلام مردم برطرف می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان اضافه کرد: از پیشنهاد سرمایه گذاری شهرداری در منطقه ویژه اقتصادی استقبال می کنیم، چراکه ما نباید به دنبال شهرفروشی باشیم، بلکه باید درآمدهای پایداری برای شهرداری تعریف کنیم که در آینده با مشکل مواجه نشویم و یکی از راه های آن سرمایه گذاری و تولید است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان استانی اقتصادی سرمایه گذاری شهرداری در منطقه منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان منطقه ویژه اقتصادی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۸۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا اراک

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک از راه‌اندازی و اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا خبر داد.

سیدفرامرز مهاجرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: پیگیر راه‌اندازی و اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نور الشهدا و خانه بازی کودکان در کوی صنعتی هستیم.

وی از راه‌اندازی و اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نور الشهدا خبر داد و افزود: این دو پروژه که به صورت سرمایه‌گذاری مستقیم اجرا خواهد شد از مطالبات مهم شهروندان اراکی است که به مرحله عملیاتی نزدیک شده است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری در سال جاری، عملیاتی کردن پروژه‌هایی است که در سال گذشته طرح‌ریزی و مقدمات آن فراهم شده است.

مهاجرانی گفت: راه‌اندازی و اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نور الشهدا و خانه بازی کودکان در کوی صنعتی در حال پیگیری است.

وی افزود: امید است با دستورات شهردار و حمایت اعضای شورای شهر اراک، به زودی شاهد اقدامات مهم و تأثیرگذاری برای رفاه حال شهروندان باشیم.

کد خبر 747760

دیگر خبرها

  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا اراک
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)