Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@03:10:57 GMT

جزئیات دیدار دکتر رئیسی و پوتین

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۸۹۵۸

جزئیات دیدار دکتر رئیسی و پوتین

حسین امیرعبداللهیان در تشریح جزئیات دیدار ٣ ساعته روسای جمهور ایران و روسیه گفت: دکتر رئیسی و پوتین ، وزاری خارجه دو کشور را مکلف کردند که نسبت به تهیه نقشه راه بیست‌ساله همکاری‌های بلندمدت اقدام کنند

به‌ گزارش مشرق، امیرعبداللهیان چهارشنبه شب در یک ارتباط زنده تلویزیونی از مسکو در این باره افزود: امروز آقای دکتر رئیسی با آقای پوتین علی‌رغم شرایط سخت کرونایی که در روسیه حاکم است و متأسفانه فقط حدود ۷۰۰ نفر از مردم این کشور در روز جاری به دلیل ابتلای به کرونا فوت شده‌اند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مجموعه محدودیت‌هایی که وجود داشت رؤسای جمهور ۲ کشور بیش‌از ۳ ساعت با یکدیگر دیدار داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در این دیدار که در جوی صمیمانه جدی و کاملاً کاربردی و عمل‌گرایانه انجام شد ۲ رییس‌جمهور تقریباً یک‌بار همه موضوعات مناسبات دوجانبه را در عرصه‌های سیاسی و راهبردی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی، علم و فناوری، تجارت بخش خصوصی و همه موضوعات مورد علاقه مرور کردند.

وزیر امور خارجه ایران افزود: در این بخش رؤسای جمهور وزاری خارجه را مکلف کردند که نسبت به تهیه نقشه راه بیست‌ساله همکاری‌های بلندمدت ۲ کشور اقدام کنند و در همین خصوص من فردا با آقای لاوروف در این خصوص و سایر موضوعات دیگر ملاقات دارم و برخی از مباحثی که به فوریت باید توسط وزارت خارجه‌ی ۲ کشور پیگیری شود را  با هم مرور خواهیم کرد و برنامه‌ کار را بر روی آن تفاهم خواهیم داشت

امیرعبداللهیان ادامه  داد: همچنین درخصوص مسایل منطقه‌ای و تحولات منطقه‌ای نیز گفت‌ وگوی مفصلی بین روسای جمهور دو کشور انجام شد از جمله این موضوعات مربوط به تحولات یمن بود و ۲ طرف بر ضرورت تحقق راه‌حل سیاسی شدن و دور شدن از جنگ در این منطقه تاکید کردند البته نقش و ظرفیت جمهوری اسلامی ایران و روسیه برای تحقق به صلح در کشورهای مختلف منطقه مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: در همین بخش آقای پوتین تاکیدی را داشتند مبنی‌بر این‌که جمهوری اسلامی ایران در دوره عضویت موقت خودش در سازمان همکاری شانگهای نقش بسیار فعالی داشت و اکنون که از حدود ۳ ماه پیش جمهوری اسلامی ایران وارد عضویت دائم سازمان همکاری شانگهای شده است یک ظرفیت بسیار بزرگی به شانگهای افزوده شده و از این نظر آقای پوتین احساس خرسندی کردند و بر اهمیت نقش ایران تاکید داشتند.

وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: همچنین در موضوعات منطقه‌ای مسئله مقابله با یک‌جانبه گرایی و ضرورت توجه به چندجانبه‌گرایی مورد توجه رؤسای جمهور ۲ کشور قرار گرفت و البته در خصوص مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها هم گفت وگوهای دقیقی بین روسای جمهور دو کشور انجام شد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت روسیه جمهوری اسلامی ایران حسین امیرعبداللهیان مسکو ولادیمیر پوتین امیر عبداللهیان پوتین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت ۲ کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۸۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور با اخذ ۸۷.۲۸ درصد از کل آرا برای ۶ سال دیگر در این سمت باقی ماند، فردا هفتم می با حضور در مراسم تحلیف در کاخ کرملین دوره جدید ریاست جمهوری اش را آغاز خواهد کرد.

هم‌ زمان با برگزاری این مراسم دولت جدید روسیه با تصویب پارلمان کار خود را آغاز خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه همچنین نامزد خود برای تصدی نخست وزیری این کشور را نیز به مجلس معرفی خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌ رسانه‌ های روسیه، احتمالا میخائیل میشوستین، نخست وزیر فعلی روسیه در سمت خود باقی خواهد ماند.

کد خبر 6098765

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا دیدار کردند
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا