Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ایران در سازمان ملل با اشاره به جنایات سران رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، از جمله ارتکاب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت علیه مردم بی‌دفاع فلسطین گفت: عاملان این جنایات باید به دست عدالت سپرده شوند.

به گزارش ایسنا، مجید تخت روانچی که در نشست شورای امنیت در مورد فلسطین شرکت و سخنرانی کرد، اظهار کرد: اوضاع در سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان رو به وخامت است و تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رژیم اسراییل در سال ۲۰۲۱ با کشتار مردم بیگناه از جمله زنان و کودکان، مصادره اموال مردم فلسطین، تصرف و تخریب منازل و تخلیه اجباری آنها، به سیاست‌های ظالمانه و توسعه‌طلبانه و اقدامات جنایتکارانه غیرقانونی خود از جمله نقض شدید و سیستماتیک حقوق انسانی در اراضی اشغالی فلسطین ادامه داده است.

تخت روانچی ادامه داد: بر اساس گزارشات سازمان ملل، در سال گذشته میلادی ۳۴۱ فلسطینی کشته و ۱۷۸۹۳ نفر دیگر زخمی شدند. رژیم اسرائیل به طور سیستماتیک کودکان فلسطینی را می‌کشد. در سال گذشته میلادی ۸۶ کودک فلسطینی در اراضی اشغالی فلسطین کشته شدند که بالاترین رقم از سال ۲۰۱۴ است.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد گفت: تنها یک نمونه از وحشی‌گری‌های رژیم اسرائیل، جنگ همه‌جانبه ۱۱ روزه آن در غزه در ماه مه ۲۰۲۱ بود که نیروهای اسرائیلی ۲۵۶ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک و ۴۰ زن را کشتند. این شامل ۱۳ عضو یک خانواده بزرگ از جمله کودکان، یکی از آنها شش ماهه است که کشته و در زیر آوار خانه خود مدفون شدند. علاوه بر این، تصرف و تخریب منازل فلسطینی‌ها در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ افزایش یافته است.۸۹۴ خانه فلسطینی در سال ۲۰۲۱ تخریب شد که منجر به آواره شدن ۱۱۷۹ نفر فلسطینی شده است.

وی با بیان اینکه این اقدامات جنایتکارانه با هدف از بین بردن حق مسلم فلسطینیان برای تعیین سرنوشت انجام می‌شود، در ادامه به تجاوزات رژیم اسرائیل به خاک سوریه و فعالیت‌های شرورانه آن در منطقه اشاره و گفت: رژیم اسرائیل با نقض مستمر حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و با تهدید آشکار به استفاده از زور علیه سایر کشورهای منطقه، به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده و بدخواهانه خود در منطقه ادامه می‌دهد.

نماینده کشورمان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران سیاست‌های شرورانه و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده رژیم اسرائیل را که تهدیدی آشکار برای صلح و امنیت منطقه است، به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند. ما همچنین تشکیل جلسه اخیر کابینه رژیم صهیونیستی مناطق اشغالی جولان سوریه و اعلام سران رژیم مبنی بر  ساخت شهرک‌های جدید در آنجا را به شدت محکوم می‌کنیم. بدیهی است این اقدام غیرقانونی نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل بوده و باطل است. این اقدام هیچ آثار حقوقی بر وضعیت مناطق اشغالی جولان که همواره بخش جدایی‌ناپذیر از حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است، ندارد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل همچنین تاکید کرد: انفعال و بی‌عملی شورای امنیت سازمان ملل، رژیم اسرائیل را برای ادامه جنایات خود علیه مردم مظلوم فلسطین جسور کرده است.

وی تاکید کرد: شورای امنیت باید رژیم اسرائیل را مجبور کند تا به نقض سیستماتیک حقوق بشر و حقوق بین‌الملل بشردوستانه در سرزمین‌های اشغالی فلسطین پایان دهد. شورای امنیت همچنین باید رژیم اسرائیل را مجبور به پایان دادن به اشغال فلسطین و دیگر اراضی عربی کند.

تخت روانچی در پاسخ به اتهامات بی‌اساس نماینده رژیم اسراییل گفت: این رژیم بار دیگر با سوءاستفاده از تریبون شورای امنیت، ادعاهای بی‌اساس علیه کشورم مطرح است که کاملا مردود است. این اتهامات بی‌اساس با هدف منحرف کردن توجهات جامعه جهانی از جنایات وحشیانه‌ای است که رژیم اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین انجام می‌دهد.

وی در پایان گفت: بسیار مضحک آمیز است، رژیمی که به خاطر جنایات و سیاست‌های نژادپرستانه، جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت، حمله و تهدید به استفاده از زور علیه همسایگان خود و کشورهای منطقه، رژیمی با سابقه وحشیانه توسعه، تولید و انباشت انواع مختلف سلاح‌های غیرانسانی از جمله سلاح‌های کشتار جمعی، به کشورهای دیگر اتهام تهدید علیه صلح و امنیت می‌زند و دیگران را به رعایت حقوق بین‌الملل موعظه می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجيد تخت روانچي سرزمین های اشغالی فلسطین رژیم اسرائیل شورای امنیت تخت روانچی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۹۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان

 رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در خبری فوری اعلام کرد که بر اثر بمباران شب گذشته (پنجشنبه شب) حزب الله لبنان یک صهیونیست در منطقه هاردوف در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین کشته شد.

این منبع همچنین اضافه کرد که از آغاز جنگ غزه تاکنون ۲۰ صهبونیست در مرز لبنان در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین بر اثر حملات حزب الله کشته شده اند.

در این پیوند برخی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که رزمندگان مقاومت لبنان در کمینی موفق، یک کاروان نظامی ارتش رژیم اسرائیل متشکل از تیپ گولانی را در جبهه شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین منهدم کردند.

رزمندگان مقاومت لبنان از روز هشتم اکتبر (۱۶ مهر) و تنها یک روز پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» در غزه وارد رویارویی با دشمن صهیونیستی شده‌اند، حزب‌الله لبنان از این تاریخ و در امتداد بیش از یکصد کیلومتر، بار‌ها مواضع اشغالگران را هدف قرار داده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند که حزب‌الله لبنان از آغاز جنگ علیه نوار غزه بیش از یک هزار موشک ضد زره به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق شمالی فلسطین اشغالی شلیک کرده است و مقامات نظامی تل‌آویو راه‌حلی برای مقابله با این موشک‌ها ندارند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان
  • گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد
  • سید الحوثی: اسرائیل از تاکتیک های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین استفاده می کند
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • اردوغان: نباید اجازه مخفی کاری اسراییل در جنایات غزه را داد
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی+فیلم
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی