Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، یوسف نوری شامگاه چهارشنبه در آیین در آیین تجلیل از خیران مدرسه‌ساز کاشان افزود: معلمان درکرونا با تلاش مضاعف خانه‌ها را به کلاس‌های درس تبدیل کردند و با کنار گذاشتن بچه‌های خود به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان پرداختند.

وی با تاکید بر لزوم آموزش‌ حضوری دانش‌آموزان در مدرسه‌ها، اظهار داشت: با حضور دانش‌آموزان در واحدهای آموزشی، تعلیم و تربیت به صورت واقعی در کشور جریان می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر نظارت دقیق و کافی اجرای شیوه‌های نامه‌های بهداشتی در واحدهای آموزشی کشور اضافه کرد: هنوز برای آموزش ترکیبی آمادگی نداریم که البته این آمادگی نیز باید وجود داشته باشد و به همین دلیل قرارگاه حکمرانی فضای مجازی در وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی شده تا این موضوع‌ها جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش به تدریج ایجاد شده است، اظهار داشت: باید بکوشیم این مشکل زودتر برطرف شود و در همین راستا ۳۴ هزار و ۸۰۰ نیروی تازه کار استخدام می‌شوند تا به فرموده مقام معظم رهبری، افسران میدان تعلیم و تربیت باشند.

نوری ادامه داد: در مرحله‌های بعدی تلاش خواهیم کرد نیروی انسانی پای کار را در وزارت آموزش و پرورش تامین کنیم تا مدرسه‌ها به گونه‌ای باشند که سند تحول بنیادین رقم خورد.

وزیر آموزش و پرورش، گسترش هنرستان‌ها را برای استان اصفهان ضروری دانست و گفت: زمینه‌های رشته‌های کشاورزی، فرآوری گیاهان دارویی به خصوص گل و گیاه و بخش‌های خدمات گردشگری باید در این استان و شهرستان کاشان فعال شود.

وی با قدردانی از خیران مدرسه‌ساز گفت: این افراد خیراندیش زمینه‌ساز فراهم کردن تربیت بزرگان و مفاخر برای کشور هستند که البته آموزش و پرورش نیز باید برای آنان برنامه‌ریزی داشته باشد.

نوری با اشاره به نقش‌آفرینی خیران مدرسه‌ساز در کاشان، دارالمومنین کاشان را دارالمحسنین نیز دانست و افزود: در این شهرستان مردم نیکوکاری و احسان می‌کنند و این برکت از فرهنگ ناب اسلام محمدی باقیمانده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان نیز اظهار داشت: دانش‌آموزان ۲ سال به دلیل شرایط کرونا با استفاده از تلفن ‌همراه در معرض خطر فضای مجازی ولنگار و بی‌بند و بار قرار گرفته‌اند.

محمدرضا جان‌نثاری از وزیر آموزش و پروش خواست برای جبران این خطاها و جبران نقص‌های آموزشی آموزشی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا سال آینده بتوان نسل انقلابی و متدین را در آموزش و پرورش تربیت کرد.

وی  با اشاره به اینکه کاشانی‌ها در دوران دفاع مقدس در تمام جبهه‌های غرب و جنوب و همچنین در مبارزه با اشرار در شرق کشور حضور داشته‌اند، گفت: سند این ادعا تقدیم بیش از یک هزار و ۷۰۰ شهید از شهرستان است.

معاون استاندار اصفهان کاشان را شهر هیات‌های مذهبی عنوان و اضافه کرد: به دلیل عشق کاشانی‌ها به ساحت مقدس امام حسین (ع) و دیگر معصومان (ع)، این شهرستان به دارالمومنین شهرت یافته است.

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان در این آیین با بیان اینکه در این اداره کل در بحران نیروی انسانی گرفتار شده‌ است، گفت: در حوزه نیروی انسانی، مدیریت بحران نمی‌کنیم، بلکه مدیریت در بحران را انجام می‌دهیم و طبیعی است که مدیریت در بحران، فرسودگی ایجاد می‌کند.

محمد اعتدادی افزود: در مدیریت بحران اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، مشاور، معاون، متصدی آزمایشگاه و سرپرست کارگاه را کنار گذاشته‌ایم و بازنشسته‌ها را که خسته‌ هستند، به کار گرفته‌ایم.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی خیران مدرسه‌ساز در استان اصفهان اظهار داشت: در ۴۰ سال گذشته آموزش و پرورش این استان گام‌های بلندی برای توسعه آموزش، ساخت فضاهای آموزشی و عدالت آموزشی برداشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان ادامه داد: تعهد خیران مدرسه‌ساز در این استان امسال ۹ و هشت دهم درصد بیش از سال گذشته بوده است که البته این حرکت باید با شتاب بیشتری دنبال شود.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش شامگاه چهارشنبه به منظور حضور در آیین تجلیل از خیران مدرسه‌ساز و رونمایی از ۵۹ طرح عمرانی با اعتبار افزون بر یک هزار میلیارد تومان به کاشان سفر کرد.

کاشان ۴۷۰ باب مدرسه دارد و جمعیت دانش‌آموزی این شهرستان در دوره ابتدایی ۳۶ هزار و ۷۲۴ نفر، ۱۴هزار و ۳۶۹ نفر دانش‌آموز دوره متوسطه اول و هشت هزار و ۱۹ نفر دانش‌آموز دوره متوسطه دوم است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها مدارس یوسف نوری کاشان فضای مجازی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس یوسف نوری کاشان مدارس یوسف نوری کاشان فضای مجازی دانش آموزان وزیر آموزش و پرورش خیران مدرسه ساز نیروی انسانی دانش آموزان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۹۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند

ستاری فرد با بیان اینکه در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی برای موضوع معیشت معلمین رخ داده، گفت: از دهه هفتاد مسئله نظام رتبه بندی معلمین مطرح بود، به خصوص اینکه در سند تحول بنیادین سال ۱۳۹۰ نیز صراحتا تأکید و تصحیح شد که باید انجام شود که در این دولت عملیاتی و به مسئله معیشت معلمان توجه شد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه امیدواریم کاری که این دولت در بحث رتبه بندی و توجه به معیشت معلمان شروع کرده استمرار پیدا کند، افزود: با همراهی و همکاری مجلس اتفاقی را رقم می‌زنیم تا «معلمی» سرآمد همه مشاغل باشد یعنی کارآمدترین و موثق‌ترین افراد شغل معلمی را انتخاب کنند.

ستاری فرد به دیدار رهبر معظم انقلاب با معلمان اشاره کرد و گفت: حضرت آقا به محور توانمندسازی معلمان اشاره داشتند که باید توانمندسازی در دو بعد «معیشت» معلم و «علمی و انگیزشی» انجام شود که امیدواریم با توجه به رویکرد دولت و رویکرد قوای حاکم و نگاه حمایتی مقام معظم رهبری نسبت به جامعه تعلیم و تربیت، به روز‌های خوب برسیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۴۰۶ هزار نفر در آزمون استخدامی خاص معلمین پرورشی و تربیت بدنی شرکت کردند، ادامه داد: جمعا ۱۹ هزار و ۳۷۷ نفر مربی پرورشی و معلم تربیت بدنی از محل این آزمون وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

ستاری فرد با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش گفت: به گفته وزیر آموزش و پرورش به زودی مقدمات آزمون دیگر برای مربیان تربیت بدنی و پرورشی در سال پیش رو مهیا می‌شود؛ چیزی که خیلی برای ما مهم است، جذب مربیان با کیفیت برای نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه امروز دچار چالش‌های جدی هستیم، افزود: فقر حرکتی، ضعف حرکتی، تغییر سبک زندگی مردم و ورود بچه‌ها به فضای مجازی که رقیب جدی سلامت جسمی و سلامت روانی بچه‌هاست، توجه به کیفیت و کمیت درس تربیت بدنی اهمیت دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر به خصوص بعد از کرونا میزان اضافه وزن و چاقی دانش آموزان و کودکان و نوجوانان به ۳۴ درصد رسیده یعنی از هر سه دانش آموز یک دانش آموز در موقعیت مناسب سلامت قرار ندارد، ادامه داد: اگر دانش آموز در موقعیت مناسب سلامت نباشد قطعا در موقعیت مناسب یادگیری قرار نمی‌گیرد.

ستاری فرد با بیان اینکه مسئله سلامت دانش آموز زیربناست، عنوان کرد: ارزان‌ترین و بهترین ابزار و در واقع فرصت کنترل آسیب‌های اجتماعی و تربیت، مسئله بازی و ورزش است، یعنی بهترین فرصت برای تربیت دانش آموز فرصت بازی کردن است.

وی به عیدی وزیر آموزش و پرورش به دانش آموزان ابتدایی اشاره کرد و گفت: موضوع افزایش ساعت درس تربیت بدنی برای دانش آموزان ابتدایی در سال تحصیلی پیش رو صحبت و عیدی وزیر است که امیدواریم محقق شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در قانون اساسی برای تربیت بدنی و آموزش و پرورش صرفا عبارت رایگان استفاده شده، افزود: دو اصل مهم قانون اساسی به تربیت بدنی رایگان و آموزش و پرورش رایگان اشاره شده است.

ستاری فرد که در برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، به جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد که هم مشکل نظام وظیفه آن‌ها حل شود، هم اشتغال و ادامه تحصیل آن‌ها صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • معلم، عنصری تاثیرگذار در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • تعیین تکلیف اردوگاه«سی پی» سوادکوه بعد از ۳۰ سال در دولت سیزدهم انجام شد