Web Analytics Made Easy - Statcounter

در چند روز گذشته، فیلمی از حمله یک پلنگ به انسان در روستایی از شهرستان لردگان و تیراندازی گروهی به سمت این حیوان و کشته شدن آن در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در همان ابتدا صحت آن از سوی فعالان محیط‌زیستی مورد تردید قرار گرفت.

برخی از فعالان محیط‌زیست در اظهارنظرهای خود در فضای مجازی اعلام کردند که فیلم منتشر شده مربوط به استان نیست و آنچه از نوع تیراندازی‌ها می‌توان متوجه شد آن است که افراد به قصد کشتن حیوان شلیک نمی‌کنند و بیشتر قصد ترساندن آن را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عده‌ای دیگر نیز احتمال آنکه حیوان موجود در فیلم پلنگ باشد را رد کردند و نوشتند که این حیوان به احتمال بسیار زیاد یک گرگ است.

سه بخشی بودن فیلم منتشره و الحاق بخشی از فیلم حمله پلنگ به فردی در سال ۹۵ در منطقه رودشت یا همان سردشت لردگان نیز موجب شد تا مخاطبان فضای مجازی، درستی این فیلم را زیر سوال ببرند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری نیز روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص‌ انتشار فیلم تیراندازی‌ به حیوانی در شهرستان لردگان که گفته می‌شود پلنگ است، افزود: چنین اتفاقی در استان رخ نداده و گزارشی در این باره دریافت نشده است.

شهرام احمدی یادآور شد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که فیلم منتشر شده در فضای مجازی در خصوص تیراندازی‌ به پلنگ از سوی اهالی روستایی در شهرستان لردگان، متعلق‌ به این منطقه نیست و حیوانی که در فیلم به سمت آن شلیک می‌شود نیز نمی‌تواند پلنگ باشد و به احتمال‌ زیاد یک گرگ‌ است.

وی درباره وقوع حمله پلنگ به انسان در استان نیز تصریح کرد: در سال ۹۵ یک مورد حمله پلنگ به فردی در منطقه سردشت شهرستان لردگان گزارش شد و پس از آن مورد جدیدی اعلام نشده است.

بخشداران شهرستان لردگان موضوع تیراندازی به پلنگ را تایید نکردند

فرماندار لردگان نیز با اشاره به پیگیری‌های لازم در این باره و استعلام موضوع از تمامی بخشداری‌های این شهرستان به ایرنا گفت: با توجه به اطلاعات به دست آمده این فیلم متعلق به شهرستان لردگان نیست.

رضا بابامیر ساطحی افزود: بخشداران به منطقه و محیط تحت مدیریت خود واقف هستند و بروز چنین اتفاقی را تایید نکردند و همچنین مدرک و دلیل مستدلی نیز برای اثبات وقوع این حادثه در شهرستان لردگان وجود ندارد.

رد ادعای تیراندازی به حیات وحش در لردگان

رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان لردگان نیز گفت: پس از انتشار فیلم تیراندازی به پلنگ در فضای مجازی با بسیاری از همیاران محیط‌زیست در شهرستان لردگان تماس گرفته شد و همه آن‌ها اعلام کردند که چنین واقعه‌ای در منطقه سکونت آنان روی نداده است.

فرهاد محمودی با بیان اینکه با دقت در فیلم منتشر شده می‌توان حدس زد که این تیراندازی گروهی به حیوان در حال فرار در اوایل فصل بهار رخ داده است، افزود: این احتمال وجود دارد که با توجه به طبیعت منطقه، فیلم متعلق به استان دیگری باشد که در این باره نیز باید بررسی‌های لازم صورت بگیرد و اظهارنظر قطعی امکان‌پذیر نیست.

وی به ادامه پیگیری‌ها برای دریافت اطلاعات درباره محل وقوع این تیراندازی و کسب اطمینان بیشتر از رخ ندادن آن در شهرستان لردگان نیز اشاره کرد و افزود: بخشی از این فیلم که فردی زخمی را نشان می‌دهد مربوط به واقعه حمله پلنگ به شخصی در منطقه سردشت (رودشت) شهرستان لردگان است که در سال ۹۵ رخ داد و ربطی به بخش دوم و تیراندازی گروهی به حیوانی که به احتمال زیاد گرگ است، ندارد.

به گزارش ایرنا، لردگان در ۱۸۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

برچسب‌ها لردگان شکارچیان غیرمجاز چهارمحال وبختیاری حیات وحش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لردگان شکارچیان غیرمجاز چهارمحال وبختیاری لردگان شکارچیان غیرمجاز چهارمحال وبختیاری حیات وحش شهرستان لردگان فیلم منتشر شده فضای مجازی حمله پلنگ محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۹۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری



به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرماندار بروجن در نشست با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه بین فرمانداری شهرستان بروجن و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان ظرفیت‌ها و جغرافیای این شهرستان مورد توجه قرار گرفت و زمینه راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در دستور کار قرار گرفته است.
کرمی افزود: ارائه خدمات تخصصی علمی و آموزشی نجوم و رصد ویژه کودکان و نوجوانان از اهداف راه‌اندازی مرکز شهرستان بروجن به‌شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش شهرستان مشهد پیگیری می‌شود
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار