Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به دلایل گرانی این نوع گوشت در بازار گفت: به دلیل بارندگی در بسیاری از نقاط کشور حمل و نقل مختل شده است.

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر ملکی درباره دلایل گرانی گوشت گوسفندی با اشاره به صادرات دام زنده گفت: اگر خروج دام به اندازه مجوز صادر شده، باشد و این مساله کنترل شود تأثیر خاصی بر بازار ندارد اما صادرات بیش از مجوزهای صادر شده بازار را مختل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از جمله دلایل افزایش قیمت قرمز می‌توان به بارندگی‌های غرب کشور اشاره کرد، افزود: این مساله منجر به مختل شدن حمل و نقل شده، در استان‌هایی که بارندگی وجود دارد میادین برای عرضه دام تشکیل نمی‌شود و به همین دلیل با کمبود عرضه مواجه هستیم.

ملکی ادامه داد: همین اتفاقات منجر به افزایش هزینه‌های جانبی از جمله کرایه حمل و دلالی شده است.

این فعال صنفی افزود: از طرفی با توجه به بارش‌های مناسب، دامداران تمایل دارند که دام‌های خود را نگه دارند و تا بعد از عید بتوانند از ظرفیت مراتع بهره مند شوند.

وی درباره اینکه قیمت گوشت در حال حاضر چقدر است؟، گفت: دیروز قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه بین ۱۳۷ تا ۱۳۸ هزار تومان بود اما با توجه به اینکه عرضه دام به کشتارگاه‌ها در روز جاری بسیار کمتر بوده، احتمالاً افزایش مجددی در این زمینه رخ می‌دهد.

منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گوشت گرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۹۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد

منصور پوریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: جمعیت دام به نسبت سال های گذشته با رشد زیادی روبروست به طوریکه بنابر گزارش مرکز آمار در همه بخش های دام شامل روستایی، عشایری و پرواری افزایش داشته است.

به گفته او، بنابر سیاست تنظیم بازار مبنی بر افزایش واردات، جمعیت دام رشد زیادی داشته است که واردات و توزیع مناسب منجر به اشباع بازار شده است.

پوریان ادامه داد: با توجه به مازاد دام روی دست دامدار، صادرات دام در راستای تنظیم بازار باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام افزود: بنابر اعلام سازمان دامپزشکی جمعیت دام سبک بیش از ۷۱ میلیون راش و دام سنگین ۷.۵ میلیون راس است که امسال ۱۸ میلیون دام سبک آماده کشتار است.

او از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم خبر داد و گفت: بنابر سیاست تنظیم بازار، واردات گوشت به ۶۰۰ تن در روز می رسد.

پوریان متوسط قیمت هرکیلو دام در کشور را ۲۱۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو لاشه ۳۷۰ تا ۳۷۵ هزارتومان است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • گلایه اهالی بازارهای سیار از افزایش اجاره‌ها
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد