Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سانا مارین» نخست‌وزیر فنلاند، احتمال عضویت کشورش در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در آینده نزدیک را رد کرد.

مارین روز چهارشنبه گفت فنلاند قصد ندارد در آینده نزدیک به ناتو بپیوندد، اما آماده است در کنار متحدان اروپایی خود و آمریکا برای اعمال تحریم‌های سخت علیه روسیه در صورت حمله به اوکراین، بایستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری «رویترز» توضیح داد: «این امر تأثیر بسیار مهمی خواهد داشت و تحریم ها بسیار سخت خواهند بود».

نخست‌وزیر فنلاند در ادامه تصریح کرد: «بسیار بعید است که فنلاند در دوران کاری من برای عضویت در ناتو درخواست دهد. فنلاند بر مواضع قبلی خود مبنی بر اینکه اگر تصمیم بگیرد روزی به ناتو بپیوندد، ثابت مانده است».

به نوشته رویترز، مارین همچنین افزود: «هیچکس نمی‌تواند بر ما تأثیر بگذارد، نه ایالات متحده، نه روسیه و نه هیچ کس دیگری. در مجموع، من معتقدم که بحث ناتو در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت».

پیش از این، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو با بیان اینکه این سازمان در حال ارزیابی استقرار دائم نیروهای خود در شرق اروپا و نزدیک مرز روسیه است، گفت سوئد و فنلاند نیز می‌توانند بسرعت به ناتو بپیوندند. (جزئیات بیشتر)

«ویکتوریا نولاند» معاون وزیر امور خارجه آمریکا نیز پیشتر گفته بود که در صورت ابراز تمایل این کشورها، آمریکا آماده است با فنلاند و سوئد در مورد امکان پیوستن آنها به ناتو گفت‌وگو کند.

با این حال، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با ابراز نگرانی از احتمال افزایش نظامیان ناتو در کشور استونی، گفته بود این مسئله نشان می‌دهد که روسیه عامل تشدید تنش‌ها با ناتو و غرب نیست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عضویت فنلاند در ناتو سانا مارین نخست وزیر فنلاند ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۹۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که رزمایش‌های چهارماهه ناتو در نزدیکی مرز‌های روسیه ثابت می‌کند که این ائتلاف نظامی برای درگیری احتمالی با مسکو آماده می‌شود.

به گزارش رویترز، زاخارووا شنبه اتهامات ناتو در مورد حملات ترکیبی روسیه در کشور‌های عضو این ائتلاف نظامی را رد کرد و آن را انتشار «اطلاعات غلط» به منظور منحرف کردن توجهات از فعالیت‌های ناتو دانست.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که ناتو با حمایت تسلیحاتی، اطلاعاتی و مالی از اوکراین جنگی ترکیبی علیه روسیه به راه انداخته است.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حال حاضر، بزرگترین رزمایش ناتو بعد از جنگ سرد، در نزدیکی مرز‌های روسیه در حال برگزاری است. در سناریوی آنها، اقدامات ناتو علیه روسیه با استفاده از تمام ابزار‌ها از جمله تسلیحات متعارف و ترکیبی، در حال تمرین است.

وی تاکید کرد: باید قبول کنیم که ناتو با جدیت در حال آماده شدن برای مناقشه احتمالی با ماست.

ناتو بهمن ماه گذشته رزمایش «مدافع ثابت‌قدم ۲۰۲۴» را با مشارکت بیش ۹۰ هزار نیروی نظامی از ایالات متحده و کشور‌های هم پیمان ناتو آغاز کرد و این مانور تا اواخر ماه مه (اوایل خرداد) در اروپا و اقیانوس اطلس شمالی ادامه داشت.

ناتو در بیانیه خود اشاره‌ای به نام روسیه نکرده، اما در سند راهبردی اصلی آن از مسکو به عنوان مهم‌ترین تهدید علیه امنیت اعضای این پیمان یاد شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: نابودی حماس نزدیک است
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • نقشه نتانیاهو برای غزه پس از جنگ فاش شد/ نیویورک تایمز: طرح نخست وزیر اسرائیل به احتمال زیاد از سوی کشورهای عربی رد خواهد شد
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو