Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@20:49:00 GMT

حملات ائتلاف متجاوز سعودی به صنعاء و الحدیده

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۹۷۵۱

حملات ائتلاف متجاوز سعودی به صنعاء و الحدیده

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های عربی بامداد چهارشنبه از حملات هوایی متجاوزان ائتلاف سعودی به «صنعاء» پایتخت یمن و همچنین بندر مهم «الحدیده» خبر دادند.

وبگاه اطلاع‌رسانی انصارالله از منطقه گزارش داد: «جنگنده‌های متجاوز آمریکایی-اماراتی با دو حمله نزدیک فرودگاه بین‌المللی صنعا را هدف قرار دادند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پایگاه خبری همچنین نوشت: «حملات آمریکایی-اماراتی همچنین منطقه‌ای راهبردی در بخش التحریر واقع در پایتخت یمن را هدف گرفت».

این رسانه یمنی از الحدیده نیز خبر داد که جنگنده‌های ائتلاف جنایتکار سعودی-اماراتی تاکنون چهار بار به بندر الحدیده حمله کرده‌اند.

وبگاه اطلاع‌رسانی انصارالله دقایقی بعد نوشت که فروشگاه‌های مواد غذایی در منطقه «الثوره» واقع در صنعاء نیز هدف حملات ددمنشانه سعودی‌ها و اماراتی‌ها قرار گرفته است.

سخنگوی ائتلاف جنایتکار سعودی نیز با صدور بیانیه‌ای مدعی شد: «تلاش‌های خصمانه برای هدف قراردادن ما مستلزم یک فرآیند مداوم برای خنثی کردن تهدید است. این عملیات با قوانین انسانی بین‌المللی و قوانین عرفی آن مطابقت دارد».

به نوشته وبگاه «العربیه» در بیانیه ائتلاف متجاوز سعودی ادعا شده است: «ما انبار سلاح در اردوگاه نیروی دریایی [یمن] در الحدیده را هدف قرار دادیم.   این سلاح‌ها تحت پوشش تجاری به بندر الحدیده منتقل شده است. بندر الحدیده یک پادگان نظامی است که امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را تهدید می‌کند».

هنوز از میزان تلفات احتمالی این بمباران‌ها گزارشی منتشر نشده است، حملاتی که از شامگاه دوشنبه و پس از حمله پهپادی به ابوظبی به شدت افزایش یافته و تاکنون ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند. از اواخر شب گذشته تا صبح امروز نیز جنگنده‌های اماراتی ۱۵ مرتبه صنعاء و مناطق اطراف آن بمباران کردند. در شامگاه دوشنبه نیز بمباران محله «اللیبیه» در منطقه «المعین» در صنعاء ۱۲ شهید و ۱۱ زخمی به جا گذاشت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه دوشنبه اعلام کرد که عملیات نظامی روز دوشنبه «طوفان» یمن در پاسخ به تجاوزات ائتلاف انجام شد و در این عملیات، نیروهای یمنی، فرودگاههای دبی و ابوظبی را هدف موشک و حملات پهپادی قرار دادند.

یحیی سریع تأکید کرد، این عملیات در پاسخ به افزایش حملات ائتلاف متجاوز بوده است که در پی آن، برخی از مواضع مهم و حساس امارات هدف قرار گرفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حمله به یمن جنگ یمن حمله سعودی ها به الحدیده ائتلاف سعودی اماراتی هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۹۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چلسی پذیرای پیشنهاد سعودی‌ها برای رحیم استرلینگ

استرلینگ و کوکوریا وضعیت مبهمی برای ادامه حضور در چلسی دارند

طرفداری | به گزارش تلگراف، عملکرد بحث برانگیز رحیم استرلینگ و مارک کوکوریا در فصل جاری، ممکن است سران چلسی را به فکر فروش این دو بازیکن بیاندازد. هرچند رحیم استرلینگ با ۸ گل و ۸ پاس گل در فصل جاری آمار به نسبت قابل قبولی را به ثبت رسانده، اما استمفوردبریج از این بازیکن باتجربه انتظار بیشتری دارد و در صورت دریافت پیشنهادی هنگفت، فروش او را بررسی می‌کند. بر اساس خبرها، چندین باشگاه از لیگ حرفه‌ای عربستان به جذب استرلینگ علاقه نشان داده و قصد دارند در تابستان ۲۰۲۴، برای خرید او اقدام کنند. چلسی آماده‌است تا با بررسی پیشنهادهای سعودی‌ها، به بهترینِ آن‌ها پاسخ مثبت داده و اجازه جدایی وینگر ۲۹ ساله خود را صادر کند.

گفتنی است رحیم استرلینگ تا سال ۲۰۲۷ با چلسی قرارداد دارد و ارزش تقریبی او توسط ترنسفرمارکت، ۴۵ میلیون یورو تخمین زده شده‌است.

آینده مبهم مارک کوکوریا

یکی دیگر از بازیکنانی که وضعیت مشخصی برای فصل آینده ندارد، مارک کوکوریا است. فول‌بک اسپانیایی طی مدت زمان حضورش در چلسی بارها مصدوم شده و بازی‌های زیادی را به همین دلیل از دست داده‌است. کوکوریا در فصل جاری هم تنها ۲۰ بازی برای چلسی انجام داده‌ و کادر فنی این تیم نتوانسته روی او به عنوان یک بازیکن همیشه در دسترس حساب باز کند.

با وجود قراردادی که تا سال ۲۰۲۸ معتبر است، چلسی ممکن است شرایط مشابه استرلینگ را برای کوکوریا نیز اعمال کند: یعنی در صورت دریافت پیشنهادی مناسب، به جدایی این بازیکن رضایت دهد.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • چلسی پذیرای پیشنهاد سعودی‌ها برای رحیم استرلینگ
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • تنبیهِ متجاوز؛ از طوفان شن تا وعده صادق
  • شوک بزرگ؛ تیم اماراتی الهلال را از آسیا حذف کرد