Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حصار، رودمعجن، صنوبر، بسک و بکاول از روستاهای هدف گردشگری در این شهرستان هستند و معرفی جاذبه های گردشگری این نواحی زمینه ساز توسعه صنعت گردشگری تربت حیدریه و ایجاد اشتغال و خودکفایی در این مناطق است.

وی ادامه داد: روستای "صنوبر" در منطقه میانکوه با جریان "رودخانه شصت‌دره" محیطی خوش آب و هوا و سرسبز با مناظر طبیعی جذاب و بسیار و چشم‌نواز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌ حیدریه گفت: این مسیر ۱۷ کیلومتری طبیعی از روستای صنوبر تا بخش مرکزی شهرستان در امتداد ضلع شمال غربی آن از جذابیت فراوانی برای گردشگران و طبیعت گردان برخوردار است. 

وی افزود: "رود معجن" روستایی از توابع بخش بایگ در ۴۸ کیلومتری شمال ‌غربی تربت‌حیدریه نیز در موقعیتی کوهستانی همراه با چشم‌انداز رودخانه پرآب، آبشار بلند و کوههای مرتفع، یکی دیگر از توانمندی های این شهرستان برای تقویت گردشگری روستایی محسوب می‌شود. 

محمدی ادامه داد: روستای "بکاول" در دهستان بالاولایت واقع در کیلومتر ۲۰ جاده تربت‌حیدریه - مشهد هم به خاطر مناظر طبیعی زیبا، گیاهان دارویی، بافت قدیمی روستا با خانه‌هایی طبقاتی از سنگ و گل همانند ماسوله گیلان، درخت بید ۳۵۰ ساله و همچنین اثری طبیعی موسوم به "درخت باروری" دیگر ظرفیت جذاب این شهرستان برای جلب نظر گردشگران است.

وی گفت: روستای "بسک" واقع در ۲۵ کیلومتری شمال غربی تربت‌حیدریه نیز میراثدار ۱۰ قرن هنر و صنایع دستی مرتبط با ابریشم‌کشی است که با عنوان روستای ملی صنایع دستی در رشته "ابریشم‌کشی" در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده و همچنان بافت سنتی تاریخی معماری کهن خود را حفظ کرده است. 

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌ حیدریه در ادامه گفتگو با خبرنگار ایرنا به "رزگ،سرخ‌آباد، کامه، حاج‌بیگی، شوربیگ، سیوکی، قلعه نو و دافی" به عنوان دیگر روستاهای برخوردار از قابلیتهای تاریخی، فرهنگی و طبیعی در شهرستان تربت‌حیدریه اشاره و بیان کرد: زیرساختهای گردشگری این روستاها توسط اداره میراث فرهنگی، بخشداری ها و دهیاران در حال ایجاد و تکمیل است. 

محمدی ادامه داد: نوروز ۱۴۰۱ هر روز یک جاذبه گردشگری به ویژه در بخش روستایی تربت‌حیدریه به مسافران و گردشگران معرفی خواهد شد. 

وی گفت: هم‌اینک نیز روستاهای "رودمعجن، حصار، صنوبر، بسک و بکاول" به خاطر برخورداری از اقامتگاههای بومگردی مقصد گردشگران و آماده پذیرش از آنان هستند. 

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد. ۷۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.

تربت‌حیدریه دارای چهار بخش "مرکزی، جلگه رخ، کدکن، بایگ" و چهار شهر، هشت دهستان و ۱۳۶ روستا است.

شهر ۱۲۰ هزار نفری تربت‌حیدریه با وسعت ۵۳ کیلومترمربع، چهارمین شهر پرجمعیت استان خراسان رضوی بعد از مشهد، سبزوار و نیشابور محسوب می‌شود.

شاخص‌ترین سوغات این شهرستان که در ایران و جهان رتبه نخست تولید را آن را دارد "زعفران" است. 

برچسب‌ها گردشگری توسعه اقتصادی تربت حیدریه توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری توسعه اقتصادی تربت حیدریه گردشگری توسعه اقتصادی تربت حیدریه توسعه روستایی تربت حیدریه صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۰۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،سرپرست معاونت آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: نظر به موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با تاسیس ۲ رشته پرستاری داخلی-جراحی و پرستاری سلامت جامعه در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه، شمار رشته‌های علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۱۸ رشته افزایش یافت.

دکتر حسن اژدری زرمهری افزود: بعد از بازدید میدانی ارزیابان وزارت بهداشت که بهمن ماه پارسال انجام شد و با توجه به نیاز روزافزون نظام سلامت کشور به پرستاران متخصص در زمینه داخلی-جراحی و سلامت جامعه و همچنین ظرفیت‌های موجود در این دانشگاه علوم پزشکی، شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی با این درخواست موافقت کرد.

وی گفت: هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه دارای ۹۳ عضو هیات علمی و نزدیک به هزار دانشجو با ترکیب ۵۶ درصد زنان و ۴۴ درصد مردان است.

زرمهری افزود: اکنون این دانشگاه دارای رشته‌های پرستاری، هوش‌بری، مامایی، اتاق عمل، فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط، پرتوشناسی، فوریت‌های پزشکی، بهداشت عمومی، بهداشت حرفه‌ای، زیست فناوری، فیزیولوژی پزشکی، بیوشیمی بالینی، یادگیری الکترونیکی، ۲ مجوز دکترای پژوهشی و نیز دکترای پزشکی در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی‌ارشد و دکترای تخصصی و در چهار دانشکده است.

دیگر خبرها

  • آبرسانی بسیج سازندگی به ۵۰۸ روستای استان اردبیل + فیلم
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور