Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@22:39:17 GMT

تاکيد وزير نفت ايران بر همکاري گسترده با روسيه

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۰۲۵۱

تاکيد وزير نفت ايران بر همکاري گسترده با روسيه

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاري صدا و سيما، جواد اوجی وزیر نفت کشورمان از امضاء چندین سند مهم با روس‌ها در حوزه توسعه میادین نفت و گاز، پترو‌پالایشگاه و انتقال تکنولوژی خبر داد.

جواد اوجی که رئیس جمهور کشورمان را در سفر به روسیه همراهی می‌کند، در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما گفت: به جرات می‌گویم که یکی از پربارترین سفر‌ها بود و بسبار بیشتر از آنچه انتظار داشتیم، حاصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر نفت کشورمان که از طرف کشورمان، ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه را نیز بر عهده دارد، افزود: دیدار‌های خوبی با معاون نخست وزیر، وزیر انرژی و شرکت‌های توانمند روسی در حوزه نفت گاز داشتیم و توافقات حاصله میتواند صنعت نفت ایران را متحول کند.

جواد اوجی گفت: در زمینه مشارکت در توسعه میادین نفتی و گازی، احداث پترو‌الایشگاهی‌ها، انتقال تکنولوژی و تجهیزات فناورانه، که به شدت موردنیاز این صنعت است، توافقات خیلی خوبی انجام و اسناد مهمی به امضا رسید.
وزیر نفت کشورمان با بیان اینکه بزودی مردم ایران اثرات این توافقات را در حوزه انرژی خواهند دید، افزود: با توجه به عزم جدی دو کشور و نیز در حوزه وزارتخانه‌های نفت و انرژی ایران و روسیه وجود دارد، بزودی همه این توافقات محقق خواهد شد.

جواد اوجی به تنظیم نقشه راه جامع همکاری مشترک در تمام زیرمجموعه‌های نفت و انرژی اشاره و تاکید کرد: ما از یکماه قبل پیشنهادات خود را به طرف‌های روسی ارائه کرده بودیم و شرکت‌های توانمند روسی نیز علاقمندی خود برای همکاری را اعلام کردند.

وی ضمن اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا ضد ایران و روسیه گفت: هر دو کشور در کنار ظرفیت‌های بسیار خوب، ذخایر فراوان نفتی و گازی را نیز در اختیار دارند که میتوان از آن‌ها بهره برد.

وزیر نفت کشورمان تاکید کرد: با توافقات بدست آمده، قطعا مردم و حوزه نفت، اثرات آنرا خواهند دید.

جواد اوجی افزود: طرف‌های بخوبی متوجه شدند که عزم و اراده دولت سیزدهم و حوزه وزارت نفت ایران بر این استوار شده که این روابط را مستحکم و مستمر پیش ببریم.

جواد اوجی همچنین به همکاری تنگاتنگ ایران و روسیه در اوپک‌پلاس اشاره کرد و گفت: دو کشور در این زمینه دیدگاه‌های کاملا یکسانی دارند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه اوجی وزیر نفت روسیه همکاری مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه وزیر نفت کشورمان ایران و روسیه جواد اوجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۰۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه

 امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، با هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش تسنیم، مذاکرات وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه بر روند تحولات منطقه بویژه تحولات غزه، همچنین تبادل نظر در خصوص آخرین تلاش ها و تحرکات برای توسعه و گسترش مناسبات دوجانبه تهران و آنکارا بویژه بر نتایج سفر دکتر رئیسی به آنکارا متمرکز بود‌.

 امیرعبداللهیان ضمن تقدیر از تصمیم اخیر دولت ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری  با رژیم صهیونیستی، این اقدام را مهم توصیف کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، ضرورت ایفای نقش نیرومندتر و فعال تر کشورهای اسلامی به‌ خصوص ایران و ترکیه در حمایت از مساله فلسطین را یادآور شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این دیدار مواضع کشورمان را در روند عملیات مقتدرانه وعده صادق در چارچوب دفاع مشروع نیروهای مسلح ایران و در  تنبیه رژیم صهیونیستی تبیین کرد.

امیرعبداللهیان در خصوص دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در آنکارا تاکید کرد: ارزیابی ما از مذاکرات روسای جمهور ایران و ترکیه و توافقات و پیگیری های صورت گرفته مثبت است، اما باید نتایج کامل توافقات محقق شود.

 وزرای امور خارجه ایران و ترکیه همچنین دیدگاه مشترکی در مورد لزوم پیگیری مستمر توافقات سفر دکتر رئیسی به ترکیه داشتند و  بر لزوم فعال تر شدن کمیته‌های مشترک همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، سفر موفقیت آمیز دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان به ترکیه را حائز اهمیت دانست و از نتایج آن ابراز خرسندی نمود.

 هاکان فیدان توسعه روابط با ایران در همه زمینه‌ها را از اولویت‌های مهم ترکیه دانست و از تقویت همکاری های دو کشور در مجامع منطقه ای و بین المللی استقبال نمود.

وزیر خارجه ترکیه با تشریح رویکرد و مواضع کشورش در قبال تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین بعنوان مهم ترین مساله جهان اسلام، موضع‌ همتای ایرانی خود مبنی بر ضرورت ایفای نقش فعال و پویاتر کشورهای اسلامی به خصوص ترکیه و ایران در سازمان همکاری اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

دو وزیر همچنین در خصوص وضعیت فلسطین و راههای پایان بخشیدن به جنگ و جنایات سبوعانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری تبادل نظر کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • تاکید عربستان بر آتش‌ بس فوری در غزه
  • دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد؛ تهاتر نفت با چای و چوب سریلانکا
  • ایران خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا