Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان -  علیرضا انصاری شامگاه چهارشنبه در هشتاد و پنجمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان در استانداری گفت: افزایش مسکن در استان‌ها باید با در نظر گرفتن بافت‌های فرسوده در قالب طرح ساماندهی انجام شود.

اجرای طرح نهضت ملی مسکن یکی از آرمان‌های امام راحل است که به مستمندان قول خانه دار شدن دادند و، اما امروز پس از گذشت ۴۲ سال از آن زمان ما هنوز نتوانسته‌ایم به خواسته بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی جامه عمل بپوشانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



انصاری درخصوص موضوع شورای مسکن که مهترین مسئله دولت سیزدهم است، گفت: رییس جمهور شخصا در این زمینه وارد عمل شد و در بهمن ماه امسال همایش توسعه مسکن ملی در کشور کلید زده می‌شود.

دوران اشتباه راهبردی و آزمون و خطای مسئولان در بخش مسکن گذشته است و باید اکنون به سمت آباد سازی خانه‌های روستایی برویم و بزرگترین افتخارمان مهاجرت معکوس از سمت شهر‌ها به سوی روستا‌ها باشد.

او می‌گوید متاسفانه ما با کاهش نرخ رشد باروری روبه رو هستیم که یکی از مهمترین دلایل آن عدم رغبت جوانان به ازدواج و افزایش سن و نداشتن خانه است.

مسئولان ما به خون شهدا و نسل جوانان مدیون هستند و باید تلاش کنند تا زمینه خانه دار شدن جوانان را فراهم کنند.

به گفته انصاری در گذشته ۷۱ درصد جمعیت ایران روستا نشین بودند، اما اکنون این رقم به ۲۴ درصد رسیده که لازم است مسکن معیشتی با محوریت توسعه روستا‌ها گسترش یابد و مانع خالی شدن روستا‌ها و مهاجرت به سمت شهر‌ها شویم.

مشاور وزیر کشور در امور زمین و مسکن گفت: ما اصفهان را به عنوان پایلوت مسکن به کشور معرفی می‌کنیم و انتظار داریم با هم فکری نخبگان این شهر الگوی ایرانی و اسلامی در بخش مسکن پیاده شود.

در این نشست تخصصی که با حضور مسئولان و متولیان مسکن استان اصفهان برگزار شد مسائلی مانند عدم همکاری برخی شهرداری‌ها در ارائه خدمات، نبودن پیوست فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و بهداشتی، هزینه بر بودن زیر ساخت‌هایی همچون آب و برق، مهاجرت از سایر استان‌ها به اصفهان و مالکیت مسکن ملی در اصفهان، سیاستگذاری‌های نادرست در ساخت مسکن، مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها، توزیع نامناسب مسکن و عدم استقبال مردمی از برخی نقاط مسکن ملی مطرح شد.

همچنین آخرین وضعیت ساخت مسکن ملی شهر‌های شاهین شهر، شهر مجلسی، فولادشهر، بهارستان، کاشان و میزان پیشرفت آن‌ها گزارش شد.

در ۴۳ شهر از ۱۱۱ شهر استان اصفهان در سامانه طرح نهضت ملی مسکن امکان ثبت‌نام وجود دا رد و سهم اصفهان از بین چهار میلیون مسکن ملی ۲۰۵ هزار واحد است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ساخت مسکن روستاها مسکن ملی مسکن ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۰۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار

محمد محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با اتمام عملیات لوله‌گذاری شبکه توزیع آب این روستا به طول ۷ کیلومتر، نصب انشعابات آب روستا آغاز شد که ظرف چند روز آینده به اتمام می‌رسد.

وی افزود: این پروژه از محل پروژه‌های جهاد آبرسانی، با همکاری آبفای استان و با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی سپاه استان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تصریح کرد: همزمان با این اقدامات خط انتقالی به طول ۵ کیلومتر برای انتقال آب از مخزن به روستا شروع که به علت وجود معارض در مسیر کار متوقف شد.

محمدی یادآور شد: با اتمام نصب انشعابات، شبکه آب روستا به خط انتقال قدیمی وصل می‌شود که امیدوارم با رایزنی‌های صورت گرفته مشکل معارضین هم مرتفع گردد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در پایان خاطرنشان کرد: با اتمام عملیات فوق ۳۰۰ خانوار با جمعتی بالغ بر ۱۴۰۰ نفر از اهالی روستای سرپله شهرستان آبدانان از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره مند می‌گردند.

محمدی در پایان با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های آبرسانی به‌ویژه در روستاها و مناطق محروم، خاطرنشان ساخت: با روی کار آمدن دولت کار و فعالیت و توجه ویژه به تامین آب شرب پایدار برای روستاها و شهرهای دچار تنش آبی، آبفای استان در تلاش است با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، آب شرب سالم و پایدار تامین و در دسترس مردم قرار گیرد.

کد خبر 6089478

دیگر خبرها

  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • نقش شوراها در آبادانی و‌پیشرفت روستاها
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی