Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@18:19:38 GMT

کاهش ذخایر سدآبی شهید رجایی نگران کننده است

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۰۳۹۵

کاهش ذخایر سدآبی شهید رجایی نگران کننده است

محمدابراهیم یخکشی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه میزان ذخایر سدهای استان بیش از ۴۴۸ میلیون متر مکعب است، افزود: در حال حاضر ۲۲۰ میلیون مترمکعب ذخایر آبی سدهای استان است که ۵۰ درصد ظرفیت را تشکیل می‌دهد.

وی با اظهار اینکه میزان ذخایر سدهای استان نسبت به سال قبل ۱۶ درصد کاهش داشته است، افزود: کاهش ذخیره آبی در سد شهید رجایی بیشتر از دیگر سدها است و از حجم ۱۶۲ میلیون متر مکعبی ظرفیت این سد، ۷۴ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده که معادل ۴۵ درصد ظرفیت این سد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه میزان حجم آبی سد شهید رجایی نسبت به سال گذشته ۳۹ درصد کاهش داشته است، بر لزوم مدیریت و صرفه جویی در مصرف منابع آبی تاکید کرد و گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر درپیش بودن فصل کم باران از هیئت امنای آب بندان ها و شورای کشاورزی خواست تا از تخلیه و خروج آب آب بندان ها جلوگیری کنند.

۱۰ سد و ۹۰۰ آب بندان در مازندران وجود دارد.

کد خبر 5404426

منبع: مهر

کلیدواژه: سدسازی آب منطقه ای مازندران بارش برف بوشهر برف و کولاک ویروس کرونا کرمانشاه برف روبی تعطیلی مدارس سیل هرمزگان سیل کرمان بارش باران سیلاب امداد رسانی آمار کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۰۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان  از تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان شهرستان نهبندان خبرداد.
عباس سارانی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان ۴۰۰ میلیارد ریال است، گفت: این طرح پیشرفت ۵۴ درصدی داشته و تاکنون ۱۰۸ میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.
وی، با اشاره به در دست اجرا بودن ۵ طرح تغذیه مصنوعی در نواحی مرزی استان شامل بندان و چاهداشی نهبندان، آهنگران زیرکوه، گزیک درمیان و مشوکی سربیشه، افزود: برای تکمیل این طرح‌ها ۴هزار و۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور تخصیص یافته است.

دیگر خبرها

  • تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است