Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:43:56 GMT

برف و کولاک بی‌سابقه دوباره مهاباد را فراگرفت

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۰۶۵۷

برف و کولاک بی‌سابقه دوباره مهاباد را فراگرفت

به گزارش ایرنا، بارش برف که از بامداد امروز، پنجشنبه در مهاباد و بیشتر شهرهای جنوبی آذربایجان غربی آغاز شده و با شدت ادامه دارد در حالی دوباره این منطقه را فراگرفته است که روز یکشنبه هفته جاری نیز بارش برف کم سابقه ای این شهرستان را سفیدپوش کرده بود.

بارش برف و سرما در حالی مهاباد را دوباره فراگرفت که برف ناشی از بارش قبلی هنوز در برخی از کوچه و خیابان ها و معابر تلنبار بوده و برف روبی نشده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بارش که با وزش شدید برف و کولاک همراه است موجب یخ زدن سطح خیابان ها و معابر عمومی شده و مشکلاتی را برای تردد خودروها و رفت و آمد مردم به وجود آورده است.

برف و کولاک شدید و نبود دید کافی همچنین از شامگاه روز گذشته موجب شد تا مسوولان اداره راهداری محور مهاباد - سردشت را مسدود اعلام کرده و از تردد خودروها برای حفظ جان مردم تا اطلاع ثانویه جلوگیری به عمل آورند.

با مسدود شدن این محور شمار محورهایی که در این شهرستان به دلیل برف و کولاک مسدود شد به سه محور افزایش یافت؛ هم اکنون به غیر از جاده مهاباد - سردشت ، جاده مهاباد - بوکان (برهان) و مهاباد - پسوه - پیرانشهر نیز مسدود اعلام شده است.

برودت هوا، بسته بودن راه ها و وجود یخبندان و بارش شدید برف همچنین موجب تعطیلی آموزش حضوری مدارس شهری و روستایی مهاباد شده است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: ورود یک سامانه قوی بارش زای مدیترانه ای به منطقه که با وزش باد شدید موقتی همراه با کولاک و تشکیل مه همراه است از بامداد امروز این شهرستان را فرا گرفته است.

اردلان محمدپور ارتفاع برف را در حال حاضر در مهاباد ۱۰ سانتی متر اعلام کرد و افزود: این شرایط جویی تا اواخر امروز، پنجشنبه در این منطقه حاکم بوده و به تدریج این سامانه از این شهرستان خارج خواهد شد.

وی اضافه کرد: با خروج این سامانه از فردا انتظار می رود دمای هوا حدود ۶ تا هفت درجه کاسته شود.

وی حداقل و حداکثر دمای هوای این شهرستان را در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر و یک درجه بالای صفر اعلام کرد و افزود: در سال زراعی جاری تاکنون ۲۲۷ میلی متر بارندگی در مهاباد به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۶ میلی متر افزایش نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، ارتفاع برف سامانه قبلی که از روز یکشنبه به مدت ۲ روز شهرستان مهاباد را تحت تاثیر خود قرار داد در مناطق شهری به ۴۴ سانتی متر و در ارتفاعات به یک متر رسید و دمای هوای این شهرستان را تا ۱۸ درجه سانتی گراد کاهش داد. 

خشکسالی های اخیر و کاش میزان بارش برف و باران موجی از نگرانی را در میان مردم و مسوولان این شهرستان بوجود آورده بود که با بارش های اخیر موجب خوشحالی مردم و امیدواری کشاورزان به داشتن سال زراعی پرمحصولی شده است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد آذربایجان غربی بارش برف برف و یخ سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد آذربایجان غربی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد آذربایجان غربی بارش برف برف و یخ سازمان هواشناسی برف و کولاک بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۰۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه مسکن سازی در اردستان پس از ۲ سال آغاز شد

فرماندار شهرستان اردستان گفت: بعضی از پروژه‌های مسکن در اردستان پس از یک وقفه دو ساله آغاز شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، سید محمدهادی احمدی طباء ظهر امروز در حاشیه بازدید میدانی از طرح های مسکن شهرستان اردستان اظهار داشت: بازدید امروز به اتفاق اعضای شورای مسکن شهرستان از طرح های در دست ساخت مسکن در سطح شهرستان اردستان بوده که در این بازدید پنج ساعته مشکلات موجود در حوزه ادارات خدمات رسان در خصوص طرح های مسکن مطرح و با بررسی های صورت گرفته هماهنگی و دستورات لازم صادر شد.

وی افزود: طرح های مورد بازدید امروز از پروژه های مسکن کریمان 220 واحدی اردستان، پروژه کمیته امداد 14 واحدی در زواره، پروژه مسکن کریمان 90 واحدی زواره،  پروژه مسکن کریمان 20 واحدی مهاباد و کمیته امداد چهار واحدی مهاباد و همچنین طرح جوانی جمعیت مهاباد بوده است.

فرماندار شهرستان اردستان گفت: برخی از این طرح ها پس از دو سال وقفه آغاز شده که با پیگیری های انجام شده این طرح ها با سرعت در حال انجام است و ان شاءالله تحویل برخی واحدها از تیرماه آغاز و اکثر طرح ها تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از 410 واحد مسکونی ویلایی، دوطبقه و آپارتمانی در سطح شهرستان در قالب طرح های مختلف ساخت مسکن در دست اقدام است ابراز داشت: با آماده سازی زمین های نهضت ملی در شهرهای اردستان و مهاباد، ساخت بیش از 700 واحد ویلایی نیز از تیرماه سال جاری آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/802

 

دیگر خبرها

  • بازگشایی بیشتر محور‌های مسدود شده عشایری و روستایی در خوزستان
  • ریزش کوه برخی مسیرهای مواصلاتی استان بوشهر را مسدود کرد
  • بارندگی آب، برق و راه برخی از روستاهای بخش شنبه و طسوج مسدود کرد
  • بارش شدید برخی راه‌های ارتباطی دشتی را مسدود کرد
  • پروژه مسکن سازی در اردستان پس از ۲ سال آغاز شد
  • مسدود شدن جاده گردنه تنگ توکلی به سمت کنگان بوشهر
  • تقویت فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در شهرستان های جنوبی استان
  • فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌غربی تقویت شد
  • کولاک جدید کریستیانو رونالدو در عربستان
  • کلاهبردار سابقه‌دار اشنویه‌ای دستگیر شد