Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر مسئول واحد سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: با انجام مشاوره صحیح شیردهی در دوران بارداری می‌توان مصرف خودسرانه شیر مصنوعی در نوزادان را کاهش داد.

طیبه احمدزاده اظهار کرد: دلایل مختلفی برای شروع خودسرانه شیر مصنوعی توسط مادران وجود دارد که در این میان مراقبین سلامت در بخش بهداشت و مشاوران شیر مادر در بیمارستان‌ها نقش مهمی در اصلاح این باورهای غلط در مادران باردار و شیرده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از جمله باورهای نادرست می‌توان به آگاهی کم خانواده‌ها در مورد مضرات شیر مصنوعی و فواید شیر مادر، ناآشنایی بسیاری از مادران با انواع تکنیک‌های شیردهی نوین، داشتن این باور اشتباه در مادر یا اطرافیان مبنی بر ناتوانایی مادر در شیر دادن به نوزادان دوقلو، تغذیه نوزادان نارس با شیر مصنوعی، سیر نشدن شیرخوار با شیر مادر، عدم امکان تغذیه نوزادان مادران شاغل با شیر مادر نام برد.

مسئول واحد سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان بوشهر افزود: در صورت انجام مشاوره صحیح در دوران بارداری و پس از زایمان می‌توان با افزایش سطح آگاهی مادر از شروع خودسرانه شیر مصنوعی پیشگیری کرد.

احمدزاده بیان کرد: در مواردی که مشاوره‌های مراقب سلامت هر مرکز با مادران تحت پوشش در خصوص عدم شروع خودسرانه شیر مصنوعی و ارائه راهکارهای تغذیه با شیر مادر موفقیت‌آمیز نباشد، باید مادر را به مشاوران شیردهی شهرستان ارجاع داد تا با آموزش تکنیک‌های نوین شیردهی به نوزاد، مادر توانایی و اعتمادبه‌نفس لازم را جهت شیردهی موفق به دست آورد.

وی تأکید کرد: تغذیه با شیر مادر نقش مؤثری در سلامت کودکان زیر یک سال به‌ویژه نوزادان نارس دارد و از ابتلا آنان به بسیاری از بیماری‌ها در دوران کودکی و بزرگ‌سالی پیشگیری می‌کند.

دکتر محمود مؤذن متخصص اطفال نیز ضمن بیان این مطلب که در هفته اول تولد شیردهی مکرر نوزاد نقش پیشگیرانه از ابتلا به زردی دارد اظهار کرد: در صورت ادامه زردی تا هفته دوم تولد و پس از بررسی و درمان کلیه علل زردی، می‌توان در کنار نوردرمانی نوزاد، به مدت 48 ساعت از شیر مصنوعی استفاده کرد و پس از افت زردی مجدداً باید شیر مادر به‌صورت انحصاری ادامه یابد.

کمیته ترویج تغذیه با شیر مادر با حضور معاون فنی مرکز بهداشت، متخصص اطفال، مسئول واحد سلامت خانواده، کارشناس برنامه شیر مادر و تعدادی از مراقبین سلامت مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان بوشهر برگزار شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شير شیر مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۰۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، اقبال حمیدی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از سوم تا نهم اردیبهشت به نام زمین پاک نامگذاری شده و برنامه‌های مختلفی در این زمینه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در قالب ایران پاک در مناطق گردشگری برای پاسداشت زمین پاک برنامه‌هایی اجرا می‌شود.

وی افزود: «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین» شعار امسال برای حفظ محیط زیست است که باید واحدهای تولیدی مواد پلاستیکی مواد خود را با مواد تجزیه پذیر تغییر دهند.

مدیرکل محیط زیست کردستان با اشاره به آئین نامه کاهش مصرف پلاستیک بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان‌ها مکلف هستند ظرف مدت پنج سال، ۲۰ درصد مواد مصرفی در واحدهای تولیدکننده انواع پلاستیک را با مواد تجزیه پذیر جایگزین کنند.

حمیدی با اشاره به اینکه سرانه مصرف پلاستیک روزی سه کیسه پلاستیکی با عمر استفاده ۱۰ تا ۱۲ دقیقه است، اضافه کرد: ایران بیستمین کشور تولیدکننده زباله پلاستیکی دنیا است و سالانه میزان مصرف کشور بیش از ۱۰ میلیون پلاستیک است.

وی ادامه داد: براساس آئین نامه مذکور وظایفی هم برای سازمان‌های جهاد کشاورزی در استان‌ها مبنی بر ترویج و آموزش نحوه استفاده از لوله‌های پلاستیکی در بخش کشاورزی به ویژه کشت‌های گلخانه‌ای تعریف شده است.

سرانه هر نفر را سه کیسه پلاستیک دانست و گفت: کشور ماه بیست و یکمین کشور تولید زباله و پنجمین کشور مصرف کننده پلاستیک در جهان هستیم و باید به سمت استفاده از مواد تجزبه‌پذیر پیش برویم.

حمیدی اذعان کرد: حوادث طبیعی از جمله آتش‌سوزی و حریق نیز از بین برنده تنوع زیستی است و آسیب‌رسان خواهد بود.

وی ورود فاضلاب روستاها به رودخانه‌ها و آبراهه‌ها، فضولات دامی و واژگونی تانکر سوخت نیز از عوامل آلودگی خاک و محیط زیست است.

مدیرکل محیط زیست کردستان اعلام کرد: آلودگی هوا به دلیل خودروهای فرسوده نیز از معضلات استان بویژه شهر سنندج در آلوده کردن هوا و محیط زیست است.

حمیدی اعلام کرد: کردستان استانی صنعتی نیست که معضلی در محیط زیست ایجاد کند اما کانون‌های گرد و غبارخیز خارج از استان هوا را آلوده می‌کند.

وی حجم بالای زباله‌ها و پسماند روستاها را مشکل‌ساز دانست و گفت: ۳۰ درصد زباله‌ها توسط خانوارها قابل بازیافت است و اگر فرهنگسازی شود کمک بزرگی به امنیت محیط زیست خواهد بود.

کد خبر 6086292

دیگر خبرها

  • مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • شاد، اما خسته!
  • شاد اما خسته
  • لایروبی بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد برای مدیریت سیلاب
  • لایروبی و رسوب برداری ۲۸۰ هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟
  • سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند