Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، انتشار نامه‌ای پیرامون تفکیک گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از استان در فضای مجازی و واگذاری اختیارات مدیریتی این گمرک به تهران شائبه‌های بسیاری را به همراه و موجب نگرانی مردم استان شد. 

در این نامه که احمد ذاکری معاون توسعه منابع گمرک ایران خطاب به ناظر گمرکات استان بوشهر نوشته آمده: «با عنایت به حساسیت انجام فعالیت‌ها و جایگاه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در توسعه صادرات و کسب درآمدهای کشور و به منظور نظارت بیشتر و تسهیل و تسریع در انجام امور محوله از تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۱ با انجام کلیه وظایف گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به همراه گمرکات تابعه تحت نظارت ستاد مرکزی گمرکات ایران موافقت می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقتضی است وفق قوانین و مقررات اقدام نمایند.» 

توضیح گمرک بوشهر

پیرو انتشار خبر تفکیک گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از استان در فضای مجازی روابط عمومی گمرک بوشهر با ارسال جوابیه‌ای به توضیحاتی پیرامون این موضوع پرداخت: 

حسب پیگیری صورت گرفته در یوم جاری مشخص شد هیئتی که به صورت مستقل از تهران به جهت مشکلاتی که در گمرک پارس جنوبی به جهت طرح اقماری وجود داشته است بازدیدی از این گمرک به عمل آورده‌اند که در آن بازدید پس از بررسی مسائل و مشکلات عنوان شده، پیشنهادی ارائه می‌شود که به جهت رفع مشکلات یاد شده و ساختار و نیروی انسانی باتوجه اینکه گمرک پارس جنوبی قبلا زیر ستاد مرکزی بوده است، مجددا تحت نظارت گمرک ایران قرار گیرد. 

پس از اطلاع ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر و به محض وصول نامه با پیگیری ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر مراتب از طریق مسؤولین ارشد گمرک ایران پیگیری و ظرف کمتر از یک ساعت موضوع مطرح شده لغو و به مسؤولین ذیربط نیزاعلام گردید. 

ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر دارای ۱۴ گمرک در سطح استان می‌باشد و این اطمینان را به مردم استان بوشهر می‌دهیم که هیچ گمرکی از این است. 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گمرکات استان استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۰۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ویسنته دل‌بوسکه به فوتبال اسپانیا

به گزارش "ورزش سه"، دل‌بوسکه به این ترتیب کسی خواهد بود که بر عملکرد فدراسیون فوتبال اسپانیا در ماه های آینده نظارت خواهد کرد. 

بعد از برکناری لوئیس روبیالس و جنجالی های اخیر در مورد واگذاری میزبانی سوپرجام اسپانیا به عربستان، پلیس به دفاتر فدراسیون یورش برد و چندین نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند. مسئله ای که به دخالت دولت منجر شد و فیفا و یوفا نیز سریعا به اسپانیا هشدار دادند.

امروز آلگریا واگذاری کمیته نظارت به یک چهره مشهور فوتبالی را تایید کرد تا از فشار یوفا کاسته شود: «هفته گذشته ما کمیسیون نظارت بر فدراسیون را ایجاد کردیم. یک نهاد سرپرستی و نظارتی که سه هدف دارد. اول، نمایندگی فوتبال اسپانیا دوم، اطمینان از شفافیت و عملکرد خوب در روند انتخابات پیش رو و سوم، موفقیت در برابر چالش هایی که فوتبال اسپانیا در پیش دارد، جام ملت های اروپا، بازی های المپیک و جام جهانی 2030، من افتخار دارم ویسنته که دل بوسکه را به عنوان رئیس این نهاد اعلام کنم.»

دل بوسکه، چهره ای محبوب و مردمی، سال ها مربی و بازیکن رئال بود و با این تیم به افتخارات داخلی و بین‌المللی زیادی رسید (از جمله دو لیگ قهرمانان). او اسپانیا را نیز قهرمان جام جهانی 2010 و یورو 2012 کرد. 

دیگر خبرها

  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱
  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • برگزاری کارگاه فنی و تخصصی کاربری سامانه تیر الکترونیک e_TIR در تهران
  • بازگشت ویسنته دل‌بوسکه به فوتبال اسپانیا
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها