Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: بارندگی‌های فصل زمستان تاکنون ضمن استحصال و تغذیه افزون بر ۵۵ میلیون متر مکعب آب، در پیشگیری، کنترل و مهار سیلاب‌های مخرب نقش تاثیرگذاری داشته است. - اخبار استانها -

غلامرضا منتظری در گفتگویی با خبرنگار تسنیم دربوشهر، با اشاره به اینکه بارش باران در روزهای اخیر سبب خوشحالی مردم به‌ویژه کشاورزان، دامداران و مجریان مراتع شده است اظهار داشت: بارش باران در فصل زمستان تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل مطلوب ارزیابی شده و این درحالی است که پیش‌بینی تداوم بارش باران در این فصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آبخیزداری را مدیریت جامع، هماهنگ و پایدار برای حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری بهینه، علمی و پایدار از منابع آب، خاک، گیاه و زیست حیات وحش در عرصه‌های آبخیز دانست و بیان کرد: هدف اجرا طرح‌های آبخیزداری پخش و بهره‌برداری از بارش باران، پیشگیری و مهار سیلاب‌های مخرب سالانه، استحصال آب و تغذیه مصنوعی آبخوان‌ها و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر افزایش بهره‌وری در بخش‌های مختلف کشاورزی و دامپروری، کنترل سیلاب‌های مخرب و کاهش خسارات و تخریب اماکن و مراکز جمعیتی را از آثار اجرا طرح‌های آبخیزداری دانست.

منتظری از افزایش اعتبارات اجرا پروژه‌های آبخیزداری در سطح شهرستان‌ها و حوزه‌های آبخیزداری این استان خبر داد و تصریح کرد: اعتبارات اجرا طرح‌های آبخیزداری با افزایش 67 درصدی نسبت به سال قبل به 123 میلیارد تومان رسیده است.

وی اولویت تخصیص این اعتبارات را کنترل و مهار سیلاب، استحصال آب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و کنترل و کاهش فرسایش خاک برشمرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به مهار سیلاب‌های مخرب و استحصال آب ناشی در بارندگی‌های اخیر خاطر نشان کرد: خوشبختانه 3 بارندگی فصل زمستان در استان بوشهر، ضمن برآورد استحصال و تغذیه افزون بر 55 میلیون مترمکعب آب ناشی از نزولات آسمانی در پیشگیری، کنترل و مهار سیلاب‌های مخرب در شهرستان‌های محل اجرا پروژه‌ها نقش قابل توجهی ایفا کرده و سبب شادمانی و رضایت مردم در بخش‌های مختلف شده است.

منتظری با اشاره به اعتبارات تخصیص آبخیزداری و نقش آن در مهار سیلاب و استحصال آب باران تصریح کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود با اجرا حداقل 50 سازه آبخیزداری در سطح 27 هزار هکتار حداقل 2 میلیون متر مکعب آب در هر بارندگی به حجم مخازن قابل استحصال پروژه‌های آبخیزداری افزوده شود.

30 میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری استان بوشهر ذخیره شد16 میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی ذخیره شد400 هزار هکتار عملیات آبخیزداری در کشور اجرا شد

وی مجموعه عملیات طرح‌های آبخیزداری را در مساحتی بیش از 436 هزار هکتار دانست و اضافه کرد: نتیجه اجرا این طرح‌ها کاهش و کنترل فرسایش خاک و حمل رسوب، استحصال آب ناشی از بارش‌های سالانه، کنترل سیلاب‌های مخرب و کاهش خسارت احتمالی ناشی از آن است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به افزایش استحصال آب ناشی از بارندگی با اجرا طرح‌های آبخیزداری بیان کرد: سازه‌های آبخیزداری که در سال‌های گذشته تاکنون در استان اجرا شده است، می‌توانند در هر مرحله با آبگیری کامل 33 میلیون مترمکعب آب را استحصال و به سفره‌های زیرزمینی تزریق کنند.

انتهای پیام/190/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اجرا طرح های آبخیزداری مهار سیلاب های مخرب سازه های آبخیزداری میلیون مترمکعب آب مهار سیلاب بارش باران استحصال آب آب ناشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۱۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران بهاری آذربایجان شرقی را فراگرفت

مردم مناطق مختلف آذربایجان شرقی برای چهارمین روز متوالی شاهد بارش رحمت الهی هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، بارش باران در روزهای اخیر موجب خوشحالی شهروندان به خصوص کشاورزان و باغداران این استان شده است.

اداره کل هواشناسی استان با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: از عصر امروز، دوشنبه، تشدید سامانه بارشی، موجب رگبار باران و رعد برق در همه نواحی آذربایجان شرقی و در نواحی مستعد، بارش تگرگ و وزش باد گاهی شدید خواهد شد که احتمال رخداد تندبادهای لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

این سامانه تا بعد از ظهر سه‌شنبه ادامه خواهد داشت و آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه و تگرگ در ارتفاعات و مناطق کوهستانی، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، مه‌گرفتگی و احتمال خسارت در اثر وزش باد وجود دارد.

اداره کل هواشناسی تاکید کرد: اتراق نکردن در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صعود نکردن به ارتفاعات، احتیاط در ترددهای جاده‌ای و جاده‌های کوهستانی، لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی، محکم کردن سازه‌های سبک، پارک نکردن خودروها در کنار درختان فرسوده، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی استان، خودداری از چرای دام و تردد نکردن عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت به‌ویژه چادرهای مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آبروها و انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

کد خبر 751019

دیگر خبرها

  • خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت
  • ۳۰ میلیون مترمکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری بوشهر استحصال شد
  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • ۸۲ درصد میانگین بارندگی استان بوشهر تحقق یافت
  • آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فراگرفت
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فرا گرفت
  • عقب نشینی ذخیره سد زاینده‌رود؛ ۳۹۶ میلیون مترمکعب آب آخرین موجودی
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید