Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی که تاکنون پنج خیز قابل توجه کرونا  را پشت سر گذاشته و در تابستان و اوایل پاییز امسال بدترین و طولانی خیز را تجربه کرده، در ایام پایانی دی ماه جاری، روزهای کم سر و صدای کرونایی را طی می کند.

پنج روز پشت سرهم نداشتن حتی یک مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا، کاهش قابل توجه تعداد بستری شدگان سندرم حاد تنفسی (مبتلا یا مشکوک به کرونا)، کاهش مبتلایان و بستری های روزانه کرونا و البته نزولی بودن نمودارهای کرونا، این روزها را به بهترین روزهای کرونایی تبدیل کرده که همه امید مردم و مدیران و همچنین کارشناسان و متخصصان، تداوم این روند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبی بودن همه شهرستان های استان به جز ماکو نیز مزید بر امیدواری مردم آذربایجان غربی است که زمستان امسال را به خوبی پشت سر بگذارند ولی هجوم سویه اومیکرون و افزایش آمار مبتلایان در کشورهای مختلف و همچنین افزایش آمار طی روزهای اخیر در برخی استان های کشور، مردم را نگران کرده است.

روزهای بدون فوتی کرونایی در آذربایجان غربی به ۵ روز رسید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: فوتی های ناشی از کرونا در استان طی پنج روز گذشته، صفر بوده که این امر از ابتدای شروع پاندمی در ۲۳ ماه گذشته، بی سابقه بوده ولی نباید سبب عادی انگاری شود.

محمدامین ولیزاد افزود: با توجه به این امر، تعداد فوتی های کرونا در استان آذربایجان غربی در رقم هفت هزار و ۲۵۲ نفر باقی ماند.

وی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ابتلای ۷۷ نفر در آذربایجان غربی به کرونا ثبت شده و ۴۸ نفر از آنان در مراکز درمانی استان بستری شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۲۶۸ نفر کاهش یافت.

وی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر، ۸۷ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بوده و ۲۹ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

باید توجه داشت که طی دی ماه جاری در شهرستان تکاب هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا ثبت نشده و بسیاری از شهرستان ها نیز تنها یک فوتی داشتند.

البته بخش عمده ای از این کاهش ابتلا، بستری و به ویژه فوتی به گسترش پوشش واکسیناسیون در آذربایجان غربی برمی گردد به طوری که آمارها از رسیدن واکسیناسیون دز نخست به ۹۰ درصد حکایت دارد.

آمار واکسیناسیون در آذربایجان غربی به ۹۰ درصد رسید

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: ۹۰ درصد مردم استان حداقل یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

علی افشانی افزود: همچنین بیش از ۷۹ درصد مردم استان هر ۲ دُز واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۲ میلیون و ۴۶۵ هزار دُز اول واکسن کرونا در آذربایجان غربی تزریق شده که این روند همچنان ادامه دارد.

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

افشانی بیان کرد: طبق آخرین آمار، تاکنون نزدیک به ۴۴۷ هزار نفر معادل بیش از ۱۶ درصد افراد واجد شرایط آذربایجان غربی نیز دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی گفت: حدود پنج میلیون و ۸۲ هزار دُز واکسن در آذربایجان غربی تزریق شده که چهار درصد کل واکسیناسیون کشور را شامل می شود.

شیوع سویه اومیکرون خوشه ای است

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: شیوع سویه اومیکرون، خوشه ای است و امیدواریم شهروندان برای جلوگیری از شیوع شدید این سویه، ضمن رعایت پروتکل ها به سرعت به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

احسان ریخته گر افزود: سرایت پذیری اومیکرون نسبت به سویه های قبلی بیشتر است به نحوی که باعث گرفتاری های شدید خوشه ای و با تعداد زیاد شهروندان خواهد شد.

وی اضافه کرد: مهمترین راه برای جلوگیری از این شیوع، واکسیناسیون گسترده به ویژه برای دزهای دوم و سوم و همچنین رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۰ درصد افرادی که دز اول را دریافت کرده و نوبت دز دوم آنها فرا رسیده، هنوز برای دز دوم مراجعه نکرده اند که از آنان می خواهیم به سرعت در مراکز واکسیناسیون حاضر شوند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: البته افرادی هم که سه ماه از تزریق دز دوم آنها گذشته، می توانند برای دریافت دز سوم به مراکز مراجعه کنند که در این خصوص نیز تسریع در واکسیناسیون ضروری است.

۳ شهرستان آذربایجان غربی هیچگونه بستری بیمار کرونایی ندارند

دبیر قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی هم خبرهای خوب و بدی در خصوص کرونا در استان دارد.

سیدجلیل موسوی درخصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان گفت: سه شهرستان پیرانشهر، چایپاره و شوط در حال حاضر، بستری مربوط به کرونا ندارند که این جای خوشحالی دارد.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نیز مورد بستری جدید کرونا در ۹ شهرستان نداشتیم که امیدواریم این روند ادامه یابد.

وی بیان کرد: افرادی که حتی یک دز را دریافت نکرده و نیز دز دوم را تزریق نکرده‌اند، دغدغه اصلی ما در موج احتمالی ششم می باشد چرا که یک خطر بالقوه هستند.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی با تاکید بر اهمیت تزریق واکسیناسیون افزود: اولویت اصلی ما تلاش همه جانبه در فراگیر کردن واکسیناسیون است.

موسوی اظهار کرد: تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی ،انجام هر چه بیشتر تست سریع و PCR ، قرنطینه و جداسازی بیماران و آموزش اقناعی در این خصوص جهت قطع زنجیره انتقال بیماری از مهمترین اقدامات است.

با توجه به سخنان مدیران و مسوولان، انتظار می رود در روزهای آتی با رعایت پروتکل های بهداشتی از بروز موج ششم کرونا در آذربایجان غربی جلوگیری شود که این امر نیز به همت همگانی مردم نیاز دارد.

برچسب‌ها کرونا اومیکرون آذربایجان غربی کووید-19 واکسن کووید 19 واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا اومیکرون آذربایجان غربی کرونا اومیکرون آذربایجان غربی کووید 19 واکسن کووید 19 واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی آذربایجان غربی آذربایجان غربی گفت کرونا در استان واکسن کرونا د ز واکسن دز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۱۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  درشبانه روز گذشته  پنج خبر بیشترین تعداد بازدید را در میان خبرهای خبرگزاری  صداوسیمای آذربایجان غربی به خود اختصاص داده اند.

 

بررسی و تصویب ۱۴ طرح در کارگروه امور زیربنایی آذربایجان‌غربی حادثه رانندگی در محور  ارومیه _ سلماس موزه‌ها امروز شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است برخورد پراید با دنا در محور ایواوغلی_خوی پنج حادثه دیده و ۳ مصدوم برجای گذاشت حادثه رانندکی در محور ارومیه_سرو

دیگر خبرها

  • ۷۱ درصد از حجم سدهای آذربایجان‌غربی پر آب است
  • بازش برف و تگرگ بهاری در شهرهای آذربایجان غربی
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • خبرهای جدید وزیر کشور از تقسیم تهران به استان های شرقی و غربی
  • شهروند خبرنگار؛پیگیری تخریب پل روستایی در چالدران
  • سامانه بارشی چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده
  • روزهای بهاری دریاچه ارومیه
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده در بیش از ۱۵ استان کشور
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی