Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:49:57 GMT

وضعیت رودخانه قره سو زیبنده کرمانشاه نیست

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۱۸۶۳

وضعیت رودخانه قره سو زیبنده کرمانشاه نیست

احد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهر کرمانشاه به دلیل نبود اعتبارات سازمان‌های ذی‌ربط تنها یک دستگاه خانه فاضلاب شهری دارد و یک‌چهارم فاضلاب شهری تصفیه شده و مابقی آن رها می‌شود.

وی افزود: رهاسازی فاضلاب شهر کرمانشاه در رودخانه قره‌سو باعث ایجاد آلودگی آن شده و شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه و آب منطقه‌ای به عنوان متولی این امر باید اعتباراتی جهت پاک‌سازی رودخانه تخصیص داده و سازمان محیط زیست نیز ناظر این قضیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: در سال‌های اخیر به دلیل کاهش بارندگی، دبی رودخانه قره‌سو کاهش پیدا کرده و در نتیجه این کاهش، خودپالایی رودخانه انجام نمی‌شود و آلودگی بالایی ایجاد شده و نخاله‌های ساختمانی و زباله‌ها نیز بر اساس قانون مدیریت پسماند باید توسط شهرداری در شهر جمع‌آوری شود.

جلیلیان با اشاره به پسماندهای تلنبار شده کنار رودخانه قره‌سو، افزود: بارها با مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه و شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه صحبت شده اما به دلیل عدم تأمین اعتبارات، اقدامی انجام نشده و رودخانه قره‌سو نیز داخل شهر گذشته و آلودگی آن باعث آزار مردم می‌شود و بوی تعفن رودخانه نیز بهداشت مردم منطقه را تهدید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اوضاع نابسامان رودخانه قره‌سو زیبنده کلانشهر کرمانشاه نیست و اولویت اول محیط زیست کرمانشاه پیگیر رفع مشکل آن بوده و به عنوان مطالبه مردم نیز از استاندار کرمانشاه تقاضای ساماندهی رودخانه قره‌سو را داشته که فضای سبز و رودخانه پاکی را در شهر کرمانشاه شاهد باشیم.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به خسارت حیات وحش به زمین‌های کشاورزی، افزود: زمین‌های کشاورزی در شهرستان‌های سرپل ذهاب و قصر شیرین به دلیل آنکه آهوان بسیاری در این منطقه زیست می‌کنند دچار خسارت توسط آن‌ها می‌شود و در بازدیدی که از این مناطق انجام شده خسارت‌های زمین‌های کشاورزی برآورد و تا پایان سال برای جبران خسارت‌ها اعتبارات اختصاص داده می‌شود.

وی در خصوص حیات وحش شهرستان‌های سرپل ذهاب و قصرشیرین، گفت: یکی از زیستگاه‌های خوب آهو در کشور، پناهگاه حیات وحش قراویز است و بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی حفاظت از محیط زیست وظیفه همگان است که مردم سرپل ذهاب و قصر شیرین نیز به خوبی حافظ محیط زیست هستند اما اراضی کشاورزی آنان به خاطر ازدیاد آهو خسارت زیادی دیده است.

جلیلیان افزود: پرونده‌هایی که از خسارات ناشی از تعلیف آهو و تخریب گراز در زمین‌های کشاورزی شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب به دست رسیده و کارشناسان در منطقه حضور پیدا کرده و بر اساس چارچوب، برآورد خسارات انجام شده و کسانی که از طریق مراجع قضائی اقدام کردند توسط کارشناسان دادگستری پرونده تشکیل شده است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در اداره محیط زیست شهرستان قصرشیرین برای یگان حفاظت، کمبود نیرو وجود دارد و اخیراً ۱۲ نفر محیط‌بان توسط اداره کل محیط زیست کرمانشاه جذب شده که ۲ نفر از آنها برای جذب در قصر شیرین هستند.

به گفته جلیلیان، منطقه امروله و دالخانی به دلیل تنوع بالای گیاهی و جانوری در سال گذشته با پیگیری سازمان محیط زیست، منطقه تیراندازی ممنوع اعلام و پس از آن با ارتقا منطقه حفاظت شده تبدیل شد اما برای حفاظت از آن کمبود نیرو داریم که در استخدامی جدید ۲ نفر برای حفاظت از آن منطقه در نظر گرفته شده که بعد از آموزش، مشغول به کار می‌شوند.

وی در خصوص سگ‌های ولگرد در شهرستان صحنه گفت: بر اساس قانون و دستورالعمل در شهرستان‌ها، کمیته اتلاف سگ‌های ولگرد تشکیل شده که در آن شهرداری، بهداشت، محیط زیست و نیروی انتظامی با محوریت فرمانداران فعالیت می‌کنند که دبیر جلسه نیز شهرداری است و اداره محیط زیست بر چاله کنی و قرار دادن لاشه در چاله و پر شدن آن با خاک و آهک نظارت می‌کند.

وی افزود: وظیفه جمع‌آوری سگ‌گرگ نیز که حیوانی دورگه است و خوی درندگی گرگ را دارد با کمیته اتلاف سگ‌های ولگرد است که با توجه به شرایط با استفاده از بیهوشی باید به زیستگاه انتقال داده شود و یا به خاطر خطراتی که برای دام و مردم منطقه دارد از بین بروند.

کد خبر 5404521

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه محیط زیست کرمانشاه آلودگی آب رودخانه شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه شهرداری سرپل ذهاب قصرشیرین بارش برف بوشهر برف و کولاک کرمانشاه ویروس کرونا برف روبی سیل هرمزگان تعطیلی مدارس سیل کرمان بارش باران امداد رسانی سیلاب برف و یخبندان زمین های کشاورزی رودخانه قره سو شهر کرمانشاه شهرستان ها محیط زیست سرپل ذهاب بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۱۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، چنگیز نیازی گفت: نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد، یک متخلف زیست محیطی را قبل از هر گونه اقدام به شکار دستگیر و از وی یک قبضه اسلحه شکاری تک لول غیر مجاز به همراه ١٨ عدد فشنگ و سایر ادوات شکار را کشف و ضبط کردند.

وی اظهارداشت: پس از تنظیم صورتجلسه اولیه و تشکیل پرونده قضایی، متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد از دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه
  • آخرین وضعیت تالاب بندعلیخان