Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو صبح پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ضرورت حضور نمایندگان ۳ قوه را در این جلسات یادآور شد و اظهار کرد: باید اسم این شورا را شورای حاکمیت و بخش خصوصی گذاشت چرا که دستگاه قضا در کنار ۲ قوه دیگر حضور مؤثر در این جلسات در سطح ملی و استانی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضرورت دوراندیشی و برنامه‌ریزی را در توسعه سرمایه‌گذاری‌ها و حمایت از بخش خصوصی یادآور شد و تصریح کرد: ما دچار بی‌برنامگی و اقدامات غیرکارشناسی در حوزه سرمایه‌گذاری هستیم در حالی که باید با دوراندیشی و تدبیری مناسب به سمتی حرکت کنیم تا مشکلات و نارسایی‌ها رفع و زمینه یک حرکت قابل قبول در حوزه‌های مختلف فراهم آید.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل به گلایه‌های مطرح شده از سوی سرمایه‌گذاران واحدهای گلخانه‌ای اشاره کرد و گفت: چرا باید شهرکی را در وسعت یک‌هزار و ۶۰۰ هکتار بسترسازی کنیم که در آن امکانات اولیه برق، آب و گاز وجود نداشته باشد و یا به تناسب توسعه واحدهای گلخانه‌ای امکان بهره‌مندی از این زیرساخت‌ها فراهم نیاید.

حجت‌الاسلام کثیرلو افزود: قطعاً این روند ورشکستگی و ناکامی را در تولید به همراه خواهد داشت در حالی که باید قاعده تلخ توجیهی را در اجرای پروژه‌ها با دید کارشناسی مورد توجه قرار داده و به سمتی حرکت کنیم تا مدیران دستگاه‌های اجرایی قبل از حضور سرمایه‌گذاران تمامی زیرساخت‌ها و صدور مجوزها را با تسهیل ویژه مهیا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اصلاً صحیح نیست که ما یک‌هزار و ۶۰۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای ایجاد کنیم اما تنها ۸۰۰ هکتار آن آماده سرمایه‌گذاری باشد و سرمایه‌گذاران نیز مدام از نبود برق، آب، گاز و سایر زیرساخت‌ها گله‌مند باشند.

حجت‌الاسلام کثیرلو نظام برنامه‌ریزی مدون جهانی را یک نظام کارشناسی، درست و عقلانی توصیف کرد و ادامه داد: باید از کارهای عجولانه، بی‌برنامگی‌ها و اقدامات غیرکارشناسی پرهیز کرده و به نوعی به تقویت نظام تولید و حمایت از سرمایه‌گذار نگاهی واقع‌بینانه داشته باشیم.

وی ضرورت رفع موانع پیش رو در حوزه صادرات را نیز یادآور شد و اضافه کرد: تولید نباید به صورت شانسی و اتفاقی رقم بخورد و ما در یک سال با انبوه تولید محصولی مواجه شده و در سال دیگر کمبود تولید داشته باشیم بلکه بهتر است به دور از خطا و آزمون سعی و تلاشمان بر این باشد تا به صورت علمی و کارشناسی در بخش تولید کشاورزی هدف‌گذاری کنیم.

حجت‌الاسلام کثیرلو ضرورت توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی را در صدور مجوزها و انجام وظایف در ایجاد زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاران یادآور شد و بیان کرد: لزومی ندارد که یک سرمایه‌گذار بارها به دستگاه‌های اجرایی مراجعه کند و پاسخی از مدیر مربوطه دریافت نکند.

وی ادامه داد: ما اهل تحکم و تهدید نیستیم ولی تاکید ما بر این است تا دستگاه‌های اجرایی و دولتی در عمل به وظایف خود به درستی برنامه‌ریزی کرده و مردم در ادارات سرگردان ملاقات با مدیران نباشند.

حجت‌الاسلام کثیرلو از استاندار اردبیل خواست تا جلسات غیرضرور را در وقت غیراداری برگزار کرده تا مدیران فرصت بیشتری برای حضور در ادارات و پاسخگویی به ارباب رجوع داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: عمده مراجعین و مردم استان گله‌مند عدم پاسخگویی مدیران دستگاه‌های اجرایی هستند در حالی که از طریق شبکه دولت می‌توان بخش عظیمی از خواسته‌ها و مطالبات مردم را پاسخگو بوده و از مراجعه مردم به ادارات کاسته شود.

کد خبر 5404595

منبع: مهر

کلیدواژه: سرمایه گذاری بخش خصوصی دستگاه قضا واحد های گلخانه ای ورشکستگی شرکتها صادرات کالا کشاورزی دستگاه های اجرایی بارش برف بوشهر برف و کولاک کرمانشاه ویروس کرونا برف روبی سیل هرمزگان تعطیلی مدارس سیل کرمان بارش باران امداد رسانی برف و یخبندان سیلاب حجت الاسلام کثیرلو دستگاه های اجرایی سرمایه گذاران سرمایه گذاری یادآور شد زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۲۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو حادثه رانندگی با ۱۵ مصدوم در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اردبیل به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل صبح امروز در تصادف ۲ دستگاه خودروی سواری در جاده هیر هشت نفر مصدوم شدند.

بر اساس این گزارش ساعت ۹ و ۱۵ دقیقه تصادف ۲ دستگاه خودروی پراید در جاده هیر بین کرگان و آراللو به مرکز اورژانس ۱۱۵ اردبیل اعلام شد که هشت مصدوم حادثه پس از انجام اقدام‌های اولیه درمانی به بیمارستان فاطمی اردبیل منتقل شدند.

همچنین روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از مصدوم شدن هفت نفر در حادثه رانندگی دیگری در جاده مرادلو خبر داد.

بر این اساس ساعت ۹ و ۱۵ دقیقه صبح امروز تصادف ۲ دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ در جاده مرادلو نزدیکی روستای سید قهرمانلو گزارش شد که بلافاصله سه دستگاه آمبولانس‌ هفت مصدوم حادثه را به بیمارستان ولیعصر مشگین‌شهر منتقل کردند.

دیگر خبرها

  • دو حادثه رانندگی با ۱۵ مصدوم در اردبیل
  • اجتماع عزاداران امام صادق (ع) در ۳۰۰ بقعه متبرکه استان
  • پیگیری طلب میلیاردی مردم از یک شرکت خصوصی
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • بازدید عمومی مردم، مدیران و کارشناسان همراه با خانواده از رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند
  • محرومیت چند مدیر و مدیر برنامه از فصل آینده در فوتبال ایران
  • چهار محصول ایران خودرو گران شد
  • عکس | فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط رندهای ایرانسل؟